sistem 100V

Pozdrav grupi! Frend nabavio neko 100V pojaèalo i 8 zvuènika, pa bi mi to instalirali u radioni. Do sada se nisam susretao sa 100V sistemom, pa me zanima kakve kablove koristiti za spajanje zvuènika te ima li nekih dodatnih caka oko toga? Hvala svima!

Reply to
tino

Stos 100v sistema je prebacivanje na visoku impedanciju radi sprecavanja gubitaka u dugom kabelu. I zvucnici moraju biti 100v sistem, to jest visoko impedantni.

Da su zvucnici 8 oma, 8 komada zvucnika u paraleli daje 1 ohm, a zvucnici 4 oma samo 0,5 oma, tece jaka struja kroz kabel i veliki su gubitci na njemu, tim veci sto je kabel duzi i tanji.

Znaci, ako je kupio standardne zvucnike od 8 ili 4 oma, oni ne valjaju. Treba jos onda na svaki stavit prilagodni trafo za 100v sistem.

Ali, sa 8 zvucnika po 8 oma, moze to izbjec, ako ih sve spoji u SERIJU ! i pogoni 100v pojacalom, i pri tomu ce biti dosta 1,5 kvadrata zice. Da su zvucnici u paraleli, vukli bi 8 puta vecu struju, a ovako u seriji im treba 8 puta veci napon. Zvucnici u paraleli bi tako za isti gubitak trebali kabel od

8x1,5kvadrata=12 kvadrata,
Reply to
Petar Bjelèiæ

Hvala na odgovoru! Zvuènici jesu prilagoðeni sustavu 100V (ima iza trafo sa preklopkom

15/25/35W). Navodno su to zvuènici snage 80W. E sada, da li se taj iznos odnosi na naèin rada na 100V ili bez trafa? U biti, nije mi jasan taj odnos, deklarirano 80W, a prklopka ide do 35W. Tnx.
Reply to
tino

To je vjerojatno zvucna kutija sa trafom, a preklapanjem na manju snagu dobiva se visa impedancija, odnosno preklapa se primar na veci broj zavoja. Time se u paralelu smije spojiti vise zvucnika, a isto tako moze biti tanji vod. Isto tako snagu to jest impedanciju treba postavit tako da sa puno paralelnih zvucnika ne preopteretis pojacalo i vod.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Ma mo¾e¹, to je ionako 100V pa je kvaliteta samim time limitirana, tako da klemom neèe¹ utjecati puno.

Reply to
mtech

Nadovezao bih se na pitanje. U firmi imamo razglas 100V, pa bi to povukli i do hodnika (dimenzije cca 3 x 15-20m, dosta akustièan), pa me zanima koliko bi blo potrebno (cca) zvuènika (onih po 35W) da se mo¾e normalno slu¹ati muzika (a preko toga bi se pu¹tao i zvuk (umjesto sirene za pauzu) tako da djelatnici u susjednim prostorijama to èuju). Zahvaljujem!

Reply to
kruno

susjednim

Moja procjena: Dosta je i jedan, ali radi bolje rasprostranjenosti zvuka, bolje je vi¹e slabijih!?

hvala svima na odgovorima!

Reply to
tino