Re: Embedded PC / Single Board Computer

da li ima tko iskustva s ovakvim stvarima ,s ovim minijaturnim racunalima?

> znaci, to je kompletno racunalo, na jednoj tiskanoj plocici, s procesorom, > memorijom, svime. na njega se najnormalnije instalirava linux ili xp > embedded.

Ako treba¹ jaèe ma¹ine, idi na ULV verzije procesora ili na Core 2. P4 mobile verzije je lak¹e naæi nego Core 2, ali se dosta griju.

Ako treba¹ ne¹to u rangu 486 ili do Pentium II, slobodno uzmi ne baziran na Geode procesoru.

Na tr¾i¹tu su i rje¹enja s VIA procesorima, nisu skupa, ali nisam radio s njima. Koliko znam , Via C3 je u rangu Pentium III procesora, a ovaj zadnji C7 je malo slabiji od Atom procesora.

Radi s nekima koji imaju standardizirane matiène ploèe (mini-ITX, EPIC), jer se dosta èesto mijenjaju ploèe (svakih godinu, godinu i pol), pa ako ima¹ problema, mo¾e¹ "pripasati" u to kuæi¹te neku drugu.

Problem je naæi stabilnog proizvoðaèa, jer vrlo lako mo¾e naiæi revizija hardvera koja ti gadno zakomplicira ¾ivot.

Takoðer, ako planira¹ serijsku proizvodnju, naði distributera koji isporuèuje i procesore uz ploèe, jer takvi obièno imaju OEM ugovor s Intelom, pa je lak¹e nabaviti neki procesor koji se npr. vi¹e ne prodaje u maloprodaji.

Reply to
Mario Malenica

Tastatura pred krajem ¾ivota - treba biti "neki" baziran.

Reply to
Mario Malenica

Da, to je dost vise, ali kad nesto razvijas, obicno je covijek uvijek stisnut rokovima pa par stotina kuna vise je u stvari zanemariva investicija :(

Reply to
svemirko

Dana Wed, 3 Dec 2008 23:55:59 +0100, svemirko napisao/la je:

ovo radi samo s mikrotikom, odnosno nekom linux aplikacijom. nema to snage da pokrene win xp

Reply to
Spuzva

Frend mi na Alix-ima vozi XP i kaze da radi ko vurica.

Reply to
svemirko

500 MHz, 256MB? Za embedded XP i neki manje zahtjevan projekt (pa neæe¹ vrtiti MSSQL server gore?! Ili nekakav video server?!), bez problema. "Obièni" XP bi takoðer trebao raditi, ako se pametno poslo¾i (mo¾e ga se vrlo lako natjerati da tro¹i ispod 90MB RAM-a). Iako izbjegavam kori¹tenje XP-a i opæenito Win platforme na takvim ma¹inama, radio sam to i mo¾e se.
Reply to
Mario Malenica

Dana Thu, 4 Dec 2008 14:03:12 +0100, Mario Malenica napisao/la je:

uf, nisam pogledo link! mislio sam da se radi o ruterboardovima za mikrotik, ovo je ipak malo jace.

Reply to
Spuzva

Ima routerbordova s 800MHz procesorom(r433ah).

Reply to
fire

Dana Fri, 05 Dec 2008 10:58:25 +0100, fire napisao/la je:

jel radi xp s tim procesorom?

Reply to
Spuzva

Nisam probao. Trenutno sprobavamo mikrotik kao glavni os za kartice i to i na xen(virtualnu masinu) na sd karticu instalirati linux za ostalo.

Reply to
fire

Modernizacija? :-D Sta je sa cf-icama?

BTW. Kako bootat sa cf ustekanom na ide adapter.....ja vako pa nako al nikako nece....sad citam kao da mora biti neakav type bit postelan na fixed a ne na removable drive... :-))

Reply to
Mystique

Normalno bootas kao da imas obican hdd.

Reply to
fire

Ovo je odlicno, u europi i cini mi se da s nabavkom nebi trebalo biti problema. Dopada mi se! :)) A sto ti frend radi s njima? Znas sto me zanima....da li bi se mogli povezati? Da li on narucuje vece kolicine toga pa da se dogovorimo i zajedno narucimo nesto?

Jako su zgodne stvari jer su male, malo trose, zgodne za uporabu, a relativno jefitino. Hvala ti! :)

Reply to
Crtaa

Zahtjevi bi bili ovakvi......malo, moze raditi 24h dnevno, relativno stabilno, ne preskupo. Od hardeverskih zahtjeva - crt ili dvi izlaz, mreza, usb, hard ili cf (svejedno), podrzan XPe (obavezno)... :))

Ne mislim igrat igrice na tome, ali koristilo bi se kao na info pultu tako da bi trebalo moci odvrtit kratki filmic, flash animaciju, izvuc sliku iz baze podataka. Za bazu podataka bi se koristio MS SQL pristup datoteci, vjerojatno ne bih isao na instalaciju servera. .Net takoder podrzan...

Da li ti imas iskustva o nabavi u Hrvatskoj ili uvozu?

Reply to
Crtaa

U postu iznad sam napisao sto bih tocno trebao od toga pa da se ne ponavljam ovdje... :))

Uglavno, ono sto me zanima je nabava - jesi probao to nabaviti ovdje u Hrvatskoj ili uvest? Da li znas otprilike cijene? Sa XPe namjeravam sada zesce poceti, nisam se jos primio u kostac. Ali cini mi se da to nebi (dakle, cini mi se.. :)) ) trebalo biti problema.

Reply to
Crtaa

Raèunaj negdje oko 500-600 eur.

VGA izlaz ima¹ na gotovo svima, DVI malo te¾e. SATA diskovi su standardni, èesto je gore i CF.

Nabavljao sam ploèe izvana, po¹to je bio malo specifièan proizvod, ba¹ ti ne mogu puno pomoæi. Ali mo¾e¹ napraviti ono ¹to sam i ja - Google "embedded PC" ii slièno, odredi koji format ploèe, procesor, periferiju i kreni u tra¾enje proizvoðaèa. Naðe¹ distributera, s njima dogovara¹ cijene i rokove isporuke. Tako se mogu dobiti povoljnije cijene nego u webshopovima.

Ako æe biti info kiosk ili slièno, pogledaj i tko u okolici proizvodi i/ili dila "Panel PC".

Reply to
Mario Malenica