CD player

S ovim problemom sam se susreo vec puno puta ali nikako otkriti srz problema. Naime, linijski CD player isti CD (bez ogrebotina) nekada cijeli vrti bez greske a nekad ne moze niti pola minute bez preskakanja ili errora. Koliko sam citao uglavnom se spominje problem sa alignmentom glave ili jacinom lasera. I navodno kod baze glave postoji trimer kojim se moze podesiti jedno ili drugo. Molio bih nekoga tko se razumije u to da mi kaze u cemu je (pretpostavka) problem i kako to popraviti (ili jos malo izvuci iz uredaja ako mu nema dugorocno spasa).

Hvala!

Reply to
Jura

i ja imam isti problem...dobio liniju, Sony BX5 mislim....odlièna...ali CD cvrcka li ga cvrcka...pa malo vrti OK..pa opet cvrcka...

da, postoji trimer....ja sam to par puta uspje¹no iskoristio pojaèavanje intenziteta lasera....pogtovo je to igralo na CDROM èitaæima nekada davno kada nisu èitali sve pr¾ene medije...ali na linijama ba¹ i nisam bio te sreæe....

Reply to
Gagi-9a6aag

OK, da li je nekako naznaceno u kojem smjeru se mora okrenuti trimer? I da li se otprilike radi o par stupnjeva zakretanja, desetak stupnjeva ili okrecem nekoliko puta oko osi? Postoje li neke vrijednosti voltaze ili otpora ili neceg treceg kojih se treba drzati ili samo vrtim napamet i metodom pokusaja i pogresaka nastojim pogoditi kada ce raditi?

pogtovo je to igralo na CDROM èitaæima nekada davno

Sta je drugacije kod CDROM-ova nekad i danas i sto je drugacije kod linije? Cisto stvar srece u okretanju trimera ili je skroz drugacija tehnologija?

Hvala!

Reply to
Jura

"Jura" wrote

nije oznaèeno, uglavnom... prati¹ intenzitet pa sku¾i¹ u koju je stranu ¹to... a ¹to je drukèije...ne znam...mislim da ni¹ta...mislim...

Reply to
Gagi-9a6aag

Mozes sa trimerom pomo?i, ali nemoj ga bjesomucno vrtjeti da nekaj ne skuris. Dovoljan je vrlo mali pomak (pola milimetra). Ako ne znas u kojem smjeru, oznaci trenutnu poziciju, pa probaj. Ak cita losije, probaj u drugu stranu. Na jednom sam imal slican problem, a stor je bio u lose dimenzioniranom napajanju (neki Technics). Uglavnom, stavljanjem jaceg elektrolita u ispravlja?, poceo je normalno citati. Ponekad pomogne i sprej sa komprimiranim zrakom. Pazljivo podignes lecu i lagano puhnes ispod na prizmu, a mozes i podmazati vodilice po kojima klizi pick-up i zupcanike za njgov pogon.

Reply to
MarioP

oznaèeno, uglavnom...

A znaci mogu "na zivo" vrtiti trimer dok je linija spojena na struju i vidjeti odmah ucinak? Ili moram staviti CD pa ga zavrtiti? Mislim da moram rastaviti cijeli tray i mehanizam loadanja da bi dosao do glave pa pitam da znam da li moram nakon svakog pomaka sve sastavljati pa tako 500 puta ili odmah mogu vidjeti rezultat pomaka trimera pa sa znanjem da uspjesno cita sastaviti.

Reply to
Jura

Pitanje kao i Gagiju - da li se to moze raditi "na zivo" ili cu morati za svaki pomak trimera sastavljati/rastavljati liniju ?

Ovo je malo prenapredno za mene... ali posto se time bavim iz hobija ako nije problem malo detaljnije objasniti.... kako se dijagnosticira lose dimenzionirano napajanje? Mogu to nekako sa multimetrom ispitati? I kako se onda stavi jaci elektrolit? Treba nesto zalemiti ili? Ako ima neki link ili keywordi za izguglati bi bih zahvalan.

Mogu probati ali ne vjerujem da je prasina na leci/prizmi jer bi onda svaki put preskakao... barem bi mi to bilo logicno...

Reply to
Jura

"Jura" wrote

na ¾ivo...

a za ostalo, ha èuj...mora¹ naæi koji je elektrolit u pitanju, tj koji je na napajanju, pa toga zamijeni¹ prvim veèim...kapacitetom i naponom....ali to je rijeði sluèaj problema...

Reply to
Gagi-9a6aag

Najcesce izvadim mehanizam iz playera, pa onda demontiram i magnetni drzac CD-a. Sve tak rastavljeno ponovo spojim na player, stavim CD, magnetni drzac i stisnem play. Naravno pazim da je sve koliko toliko vodoravno i da ne napravim slus negdje i onda lagano probavam. Izgleda dosta pipljavo i je :o).

Gledaj, u konkretnom slucaju radilo se o naponu koji dolazi na 12V stabilizator. Napon je bio oko 11,5V, sto je ocito premalo i uz jos dodatno zezanje gradske mreze radilo tak kak je. Stavljanjem 4600uF umjesto 1000uF, stvar je prosljakala. Bilo bi idealo dodati jos koji namotaj na trafo, ali buduci da je i ovako proradilo, nisam se dalje zezao. Svakako izmjeri napone na ulazima stabilizatora (12V, 5V i sl.). Najcesce pisu i na samoj plocici naponi ili pokusaj na internetu naci shemu playera.

Da, logicno je.

Pokusaj se raspitati i koliko kosta novi laserski pick-up. Ima ih od

90-500kn. Na primjer sonijev KSS-210A kosta 96kn u Elmatisu. Ako ga kupis, ne zaboravi na novom odlemiti kratkospojnik na laseru :o)
Reply to
MarioP