Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy! - Page 2

Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
W dniu poniedziałek, 19 listopada 2012 10:22:56 UTC+1 użytkownik Zbynek
e. Bo Marelli to
ďż˝e pod��czonym
uwagďż˝. No i lekkie
ca�kowicie aku.
ż˝ wykonania i trwaďż˝o�� jest rďż˝wnie z
�a.
iec ďż˝adowania prďż˝d zacz��
dďż˝uďż˝ej. Lekki
˝du gwaďż˝towne
ż˝adowany w peďż˝ni. Poniewaďż˝ to
aďż˝dej celi
˝wno 1.285g/cm3
aďż˝ mniejszym prďż˝dem
dku
ionego aku? Jakiejkolwiek
erw�w.
y koďż˝czďż˝ mu siďż˝

Zrób taki eksperyment jeszcze z 10 razy to jak będziesz miał szczę
ście to zostanie mu 15Ah. Oczywiście jeśli to akumulator do samochodu
.

Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!

Widzisz.. Ja robiłem podobne testy i niestety to co piszesz jest prawdą.
Różnica w rozładowaniu C/10 lub C/20 jest niewielka i co najgorsze
testowałem i VARTE 92Ah i CENTRĘ 95Ah i hmmm  takie czerwone.. eee TOPLA
90Ah. Niestety wszystkie miały mniejszą pojemność i to sporo... . Ale Topla
przynajmniej zamiast 90 miała 82Ah a Varta mnie powaliła...bo zamiast 92
miała 63Ah. . Mam gdzies kupowanie super firm jak i tak nie mają
deklarowanych pojemności. Ta topla została i działa dobrze mimo że tania
była.

--
Wojtek.

Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
U?ytkownik "Wojtek"  napisa? w wiadomoœci grup
dyskusyjnych:kpunit$adh$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

Pytanie czy prawidlowo zmierzyles pojemnosc. Doladowales przed
pomiarem ?
Nie pomyliles sie gdzies ? Zrobiles glebokie wyladowanie ?

No i co za aku - prosto z fabryki, czy czekal rok na polce, a obsluga
sie nim zainteresowala dopiero po 10 miesiacach.

No i niestety - glebokie rozladowanie akumulatorowi rozruchowemu
szkodzi, wiec lepiej sie od pomiaru powstrzymac :-)

bo akumulator rozruchowy to nie jest zadna "rocket science" tylko
robiaca zgodnie ze sztuka fabryka robi calkiem przyzwoite.
Pytanie tylko czy mogla zrobic zgodnie ze sztuka, czy skoro mial byc
po 150zl, w tym 45% marzy, to czy nie trzeba oszczedzac.

J.

Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!

Nie nie pomyliłem się.. wiesz ja bardzo lubię temat akumulatorowy. Sam
sprawdŸ kiedyœ.. zobaczysz. A co ciekawe. W pracy mam również akumulatory
NI-CD produkcji jeszcze centra z roku 2001. Pracujš one jako bufory do
podtrzymania zasilania UPS. sš to KPL-100p. Tu test wychodzi pięknie... i
nie ma dwóch zdań. Producent podaje 100Ah dla C/5 i tak jest! co do joty.
Przy C10 mamy już prawie 120Ah.  Akumulatory sš rewejacyjne no ale.. jako
rozruchowe to one się nie nadaja... ooo i jeszcze mam rozyjskie 65Ah z roku
2010. I one maja C/5 w granicach 70Ah. Podoba mi się takei podejscie do
sprawy producentów tych aku no ale.. to profesjonalne rozwišznia sa...:).
Tak jak mówisz-piszesz to nie jest zadna "rocket science" a jednak nas w
dupę ładujš..:P

Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
akumulatory

I to mocno.
Po 10 latach sprawdziłem pojemność pakietu aku Ni-Cd firmy Yaesu, bo
dziwiłem się, że długo pracują :-) W radiotelefonie. Nominalnie
650mAh, pomiar... 650mAh, przy rozładowywaniu prawie 1/10C. Teraz,
po kolejnych 5 latach zauważalny spadek pojemności. Nie chce mi się
znowu mierzyć.

    Zbyszek
Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
U?ytkownik "Wojtek"  napisa? w wiadomoœci

Sprawdzalem, ale
a) niebardzo dokladnie,
b) niechetnie, bo im szkodzi.

Na pewno NiCd ? One raczej nie lubia pracy buforowej .
Mialy tez efekt pamieci itp.
Ja jestem pod wrazeniem precyzji eneloopow, ale inne NiCd/MH, to po
~10 latach na smietnik sie nadaja.

Jestes pewien ze nie ?

No widzisz, skoro Centra potrafila 12 lat temu zrobic dobre
akumulatory, to pewnie wszyscy potrafia.
Ba, oni potrafili je zrobic 30 lat temu.
Teraz science mogla pojsc w kierunku jak klienta wydupczyc :-)

Chociaz .. w Poznaniu bylo CLAiO, moze teraz nauka podupadla.

j.

Re: Uwaga na podrabiany akumulator samochodowy!
hihi fajnie... wiesz co ogólnie to masz racj? w kontekscie akumulatorków:P
ale je?eli chodzi o akumulatory NI-CD to jest totalnie odwrotnie:P. Serio.
One doskonale si? nadaj? do pracy buforowej (pisz? o serii KPL), efekt
pami?ciowy mo?e i jest ale w sumie niewielki a jako rozruchowe s? o kant
dupci:) bo do takiej pracy nadaj? si? serie KPH. No i po 30 latach pracy
buforowej maja si? tak ?e jeszcze 50% pojemnoœci jest. To koby?y nie do
zajeb&#(. Byle tylko ich nie zala? kwasem i nie podawa? za du?o powietrza bo
nie lubia w?gla. A jak bys poczyta? jak producent zaleca je przechowywa? to
byœ si? zdziwi? !. Np... wyla? z nich elektrolit!!! po wczeœniejszym
TOTALNYM roz?adowaniu!, hi dobre nie!?. Oki dla mnie normalne bo je znam i
musz? je serwisowa?. Ale w kontekscie kwasowych to jest totalnie o 180
stopni.

A CLAiO robi aku ale do hejlikoptrów:P. Drogie jak szlag bo wiadmomo... do
samolotu to musz? by? drogie:).
Ja kupuje aku w Nicad-zie ko?o Poznania.
--
Wojtek

Site Timeline