Przewody rozruchowe - Page 2

Re: Przewody rozruchowe

Po to ze czasem wsiada taki za ktorego musi ktos/cos myslec.

Karolek

Re: Przewody rozruchowe

Tego posta napisaB3%eB6% kluczujB1%c bity kluczem morse'a, czy uBF%yB3%eB6%
klawiatury?
WidziaB3%eB6%, co piszesz, czy pisaB3%eB6% na B6%lepo?
Aby go opublikowaE6% wybieraB3%eB6% numer rEA%cznie, po czym nasadziB3%eB6%
przystawkEA% modemowB1% na telefon, czy wydziurkowaB3%eB6% posta na karcie
perforowanej i wysB3%aB3%eB6% pocztB1% do centrum obliczeniowego?

Bo jeB6%li napisaB3%eB6% go patrzB1%c na ekran monitora, na ktF3%rym pracuj=
e w
tle Windows, uBF%yB3%eB6% do tego Windows Mail (na co wskazuje nagB3%F3wek=
jesteB6% takim, za ktF3%rego musi ktoB6%/coB6% myB6%leE6%. Bo przecieBF% mo=
BF%na
toporniej.

Marek
PS: To, BF%e w niemieckich samochodach B6%wiatB3%a palB1% siEA% po wyB3%B1=
czeniu
stacyjki jest pozostaB3%oB6%ciB1% dawnych zaleceF1%/przepisF3%w, ktF3%re wy=
magaB3%y,
BF%eby pojazd w nocy byB3% na drodze oB6%wietlony niezaleBF%nie od pozosta=
B3%ych
okolicznoB6%ci. Nie ma to nic wspF3%lnego ze zdolnoB6%ciB1% do myB6%lenia, =
bo
Niemcy, jak wszyscy myB6%lB1%cy ludzie, podchodzB1% do sprawy prosto: im
mniej upierdliwoB6%ci w BF%yciu, tym lepiej.

Re: Przewody rozruchowe

Moglem wlaczyc rozpoznawanie mowy i nic nie pisac, ale ze to zbedny gadzet,
to go tradycyjnie wklepalem z klawiatury.

Zrobili sobie mniej upierdliwosci i nie dokladali dodatkowej pozycji w
stacyjce i nie komplikowali instalacji elektrycznej.
Efekt jest taki, ze auto tansze, a funkcjonalanosc taka sama jak nie
wieksza.
Bo chyba zgodzisz sie, ze wiekszosc ludzi nie zdaje sobie sprawy z istnienia
tej dodatkowej pozycji w stacyjce, instrukcji obslugi tez nie studiuje, a
jak przyjdzie potrzeba to po prostu zostawi auto bez swiatel bo nie bedzie
wiedziala jak zrobic, aby swiatla zostaly wlaczone.
IMHO wiec zbedny gadzet, a dla zapominalskich brzeczyk wystarczy.

Karolek

Re: Przewody rozruchowe

A ja my┼Ťl─Ö, ┼╝e to jest efekt g┼éupiej dumy, kt├│ra nie pozwala im zrobi─ç
normalnego sterowania ┼Ťwiat┼éami jak Fiat. Schizofrenicznym przypadkiem jest
za┼Ť Skoda z grupy VW, kt├│ra gasi ze stacyjk─ů ┼Ťwiat┼éa mijania i drogowe a
zostawia pozycyjne.

Re: Przewody rozruchowe

U┼╝ytkownik "William Bonawentura"

Co kraj to obyczaj. U mnie jedyny spos├│b aby ┼Ťwiat┼éa wy┼é─ůczy─ç to zaci─ůgni─Öta
d┼║wignia hamulca pomocniczego (r─Öcznego).

Robert

Re: Przewody rozruchowe
Hello William,

To jest akurat zupełnie poprawne zachowanie układu.

Re: Przewody rozruchowe

Dokladnie tak i raczej wiekszosc samochodow tak wlasnie ma to rozwiazane.

Karolek

Re: Przewody rozruchowe
UBF%ytkownik Karolek napisaB3%:
re wymagaB3%y,
lenia, bo

Owszem. We fiatowskim ukB3%adzie elektryki jak zostawisz przeB3%B1cznik =

B6%wiateB3% na pozycji B6%wiateB3% pozycyjnych to po wyjEA%ciu kluczyka B6%
wiatB3%a20%
pozycyjne zostanB1%. Jak zostawisz na  drogowych to po wyjEA%ciu kluczyka=
20%
wszystko gaB6%nie. MoBF%na by (szczegF3%lnie w dobie instalacji z szynB1%
 CAN),20%
choE6% nie wiem czy naprawdEA% warto, ja wolEA% ukB3%ad fiatowski, zrobiE6%
 to tak20%
BF%e po wyjEA%ciu kluczyka i wB3%B1czeniu jakiejkolwiek pozycji przeB3%B1=
cznika20%
B6%wiateB3% poza  zerem pozostawaB3%y wB3%B1czone B6%wiatB3%a pozycyjne =
- a20%
przeB3%oBF%enie przeB3%B1cznika kierunkowskazF3%w gasiB3%o zbEA%dnB1% st=
ronEA% tych20%
B6%wiateB3%. Sytuacja gdy w momencie przekrEA%cenia kluczyka maksymalnie =
do20%
tyB3%u i wyjEA%cia go ze stacyjki pozostajB1% wB3%B1czone B6%wiatB3%a dr=
ogowe/mijania20%
jest co najmniej idiotyzmem!

--20%
Darek

Re: Przewody rozruchowe
Ma┼éo kt├│e auto dotrzyma do rana przez ca┼é─ůzimow─ů noc na w┼é─ůczonych pozycyjnych,
wi─Öc raczej g┼éupota ni┼╝ przemy┼Ťlana decyzja.

Poza tym co znaczy "pozycyjne" ??

Czy pal─ů si─Ö tak┼╝e o┼Ťwietlenie tablicy, podswietlenie deski rozdzielczej itp. ?
JaC

-----

Re: Przewody rozruchowe
On Thu, 8 Oct 2009 11:31:36 +0200,  ─ů─ç─Ö┼é┼ä├│┼Ť┼║┼╝ wrote:

Moglbys zaczac pisac pod cycatem.

wi─Öc raczej g┼éupota ni┼╝ przemy┼Ťlana decyzja.

Nie przesadzaj.

Wieksza glupota zostawic auto bez oswietlenia, gdy potrzeba.

Zapewne tez.

J.

Re: Przewody rozruchowe

I potem zapominaj─ů w┼éaczy─ç :)
ot normalno┼Ť─ç wida─ç do┼Ť─ç szybko.
Jest tylko jeden ma┼éy problem. Niekt├│re samochody maj─ů tak skonstruowane
reflektory, ┼╝e sam ┼╝ar├│wki nie wymienisz.
Natomiast w┼é─ůczenie ┼╝ar├│wek na uruchomionym silniku powoduje ┼╝e si─Ö szybko
pal─ů.
Ciekawe ┼╝e nie pal─ů si─Ö jak si─Ö w┼é─ůczy najpierw ┼╝arw├│ki a potem silnik.
┼Üwiat┼éa mijania ┼Ťwiec─ůce przy wy┼é─ůczonym kluczyku to bezsens jaki┼Ť
całkowity.

--
PawełJ

Re: Przewody rozruchowe

Ta teoria ma jak─ů┼Ť podbudow─Ö teoretyczn─ů? Ch─Ötnie si─Ö z nia zapoznam.

Nawet bardzo ciekawe. Czekam z niecierpliwo┼Ťci─ů.

Re: Przewody rozruchowe
On 2009-10-05 22:41:03 +0200, =?iso-8859-2?Q?JarosB3%aw_SokoB3%owski?=

Je┼Ťli si─Ö kupuje ┼╝ar├│wki "made in PRC", to ka┼╝de zjawisko mo┼╝liwe...

--
DJ

Re: Re: Przewody rozruchowe
On Mon, 5 Oct 2009 20:41:03 +0000 (UTC), JarosB3%aw SokoB3%owski

Nic w tym ciekawego. Przy wB3%B1czonym silniku napiEA%cie jest wyBF%sze,=
 bo
pracuje alternator. WiEA%c udar prB1%dowy wiEA%kszy.

Pozdrawiam,
PaweB3%

Re: Przewody rozruchowe

Czyli od w┼é─ůczania przy nominalnym napi─Öciu pracy "si─Ö szybko pal─ů"?
Nadal uwa┼╝am, ┼╝e to bardzo ciekawe.

-- Jarek

PS
S─ů samochody, w kt├│rych fabrycznie zamontowano USP┼╗ (Uk┼éad Szybkiego
Przepalania ┼╗ar├│wek). W czasie pracy rozrusznika od┼é─ůczane jest
o┼Ťwietlenie, a obw├│d zamykany jest ponownie dopiero po uruchomieniu
silnika.

Re: Przewody rozruchowe

Teoretyczn─ů -nie. Praktyczn─ů - tak.
Na co czekasz?
Dok┼éadnie tak─ů sam─ů mam teori─Ö jak Pawe┼é Paw┼éowicz.
A praktyka jest taka, ┼╝e w moim samochodzie - renault scenic z 2007r (mo┼╝e
to wa┼╝ne dlatego to pisz─Ö) ┼╝ar├│wki pal─ů si─Ö nagminnie. Problemem jest ich
wymiana bo trzeba kawałek samochodu zawsze rozkręcić albo drobne ręce
posiada─ç.
W marcu tego roku w serwisie założyli mi dwie żarówki Philipsa - 140 zł obie
kosztowały - nie wiem więc czy to "made in PRC".
W tamtym tygodniu po raz pierwszy ┼Ťwiat┼éo zosta┼éo wy┼é─ůczone wy┼éacznikiem. Po
czym auto zosta┼éo odpalone i wtedy w┼é─ůczone ┼Ťwiat┼éa. W efekcie spali┼éy si─Ö
obie na raz w chwili w┼é─ůczenia.
Tak samo pali┼éy si─Ö poprzednie 6 - poza pierwsz─ů kt├│rej nie przyuwa┼╝y┼éem i
kt├│r─ů┼Ť tam kt├│ra spali┼éa si─Ö przy regulacji wysoko┼Ťci reflektor├│w - tym
pokrętłem z kabiny.

Je┼╝eli kto┼Ť chcia┼éby napisa─ç dobr─ů rad─Ö, ┼╝eby sprawdzi─ç elektryk─Ö w
samochodzie to była sprawdzana przez elektryka z ASO i elektryka z
normalnego serwisu - przy czym obydwaj twierdzili ┼╝e po prsotu sceniki tak
maj─ů.
Inna teoria jest taka, ┼╝e ┼╝ar├│wki h7 tak maj─ů. - Z tego co wiem takie s─ů te┼╝
w nowszych astrach i te┼╝ si─Ö pal─ů.

--
PawełJ

Re: Przewody rozruchowe

To musia┼ée┼Ť na tak prozaiczny problem wyda─ç ca┼ékiem niema┼éo kasy. Chyba
że u tych elektryków sprawdzanie polegało na otworzeniu maski, i "nic
złego tu nie widzę" ;)

strach si─Ö ba─ç...

Czyli skoro trzeba z tym ┼╝y─ç.
Co b─Ödzie dalej... Trzeba b─Ödzie zapala─ç przy wci┼Ťni─Ötym hamulcu,
w┼é─ůczonym kierunkowskazie i otwartym szyberdachu... Inaczej wahacz
odpadnie ;)

A┼╝ strach mie─ç nowe autko...

A tak na powa┼╝nie... mo┼╝e warto ka┼╝dej z tych ┼╝ar├│wek da─ç szeregowo NTC
rozruchowy jako ochron─Ö przed udarem? Czy wtedy komputer zdurnieje i
będzie pokazywać głupoty... Nie wiem, brak żarówki, przepalona, czy co
tam jest w tych nowych autkach...

--
DJ

Re: Przewody rozruchowe

ASO - robiło sprawdzanie na gwarancji, natomiast drugi mechanik przy okazji
czego┼Ť innego sprawdza┼é i to.
W zasadzie to obydwa sprawdzenia sprowadzały się do pomiaru napięcia.

A tak na poważnie to renault modus żeby wymienić żarówkę to trzeba kawałek
karoserii ┼Ťci─ůgn─ů─ç - czy to jest normalne?

W moim scenicu ┼╝ar├│wki nie s─ů podpi─Öte pod komputer wi─Öc r├│wnie dobrze mo┼╝e
ich nie by─ç.
Był na gwarancji więc nie pmogłem w nim grzebać.

--
PawełJ

Re: Przewody rozruchowe

W wielu "nowoczesnych" takie lub podobne udziwnienia wyst─Öpuj─ů... Wi─Öc
chyba to "normalne".

Więc jak mogli zawołać na gwarancji 140PLN za żarówki? Ja rozumiem że
materia┼éy eksploatacyjne... Ale mog┼ée┼Ť panu na miejscu, po zako┼äczonej
naprawie, zaprezentowa─ç zjawisko - odpalasz silnik, zapalasz ┼Ťwiat┼éa...
i siup, niech wymienia od pocz─ůtku jak si─Ö przepali┼éy. I tak do skutku.

--
DJ

Re: Przewody rozruchowe

Mog┼éem - tylko, ┼╝e go┼Ť─ç stwierdzi┼é ┼╝e je┼╝eli si─Ö spal─ů ┼╝ar├│wki ponownie to
on je wymieni─ů za t─ů sam─ů cen─Ö.

--
PawełJ

Site Timeline