Re: Przewody rozruchowe

> Przy napięciu, przy którym szkło jest na tyle zimne, żeby nie

Gdzie mowa o chłodzeniu? Mowa o obniżeniu napięcia, przez co mniej mocy się w żarównce na ciepło zamienia i bańka pozostaje chłodniejsza. Najpierw zanika parowanie, później regeneracja, więc obniżanie napięcia przedłuża, a nie skraca żywotność.

Ja rozumiem, że w bajkach i baśniach mogą dziać się rzeczy niewyjaśnione, > ale z tym też trzeba zachować umiar, bo inaczej narracja na tym cierpi.

Należy też rozumieć słowo pisane.

> I zapewniam - spadek napięcia, przy którym zatrzymuje się obieg > > halogenkowy jest znacznie wyższy niż tu rozpatrywane. > Kilka miesięcy temu kol.Pszemol pokazywał link (latarka nurkowa typu > "groza"), w którym eksperyment z chłodzeniem został przeprowadzony.

Ja rozumiem, że w bajkach i baśniach mogą dziać się rzeczy niewyjaśnione, ale jak z "obniżenie napięcia" robisz "chłodzenie bańki przy pełnym napięciu"?

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Pan Marek Lewandowski napisał, chociaż (jeszcze) nie przeczytał:

Mowa była o chłodzeniu przy zmieniających się warunkach zewnętrznych bez zmiany napięcia. Ponieważ dyskutuję z osoba poważną, to nie będę uciekał się do wybiegów w postaci dygresji na temat umiejętności czytania albo na temat upadku systemu szkolnictwa podstawowego. Sam Pan odszuka w referencjach i przeczyta uważnie -- prawda, Panie Marku?

A to jest nieprawda. To znaczy najprawdopodobniej najczęściej tak jest, ale nie zawsze. Może być odwrotnie.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Marek Lewandowski pisze:

cytuję: