Maly monitorek VGA

Cześć.

Rozglądam się za małym monitorkiem VGA pełniącym rolę diagnostycznego do routera. Mam monitor 14 cali ale jest nieporęczny. Wolałbym coś mniejszego niz 10.

No i nie ma. Ide o zakład że powinno być tego na pęczki wyrywanego z kas fiskalnych w duńskich hipermarketach czy coś, ale nie ma.

Myślę sobie, no to może mały TV. Ale one nie mają zazwyczaj wejścia VGA. Ba, często composite nie mają.

Kłopot.

Widziała ktoś może coś co by się nadało w tym celu? Wystarczy cz-b. Nie chcę tego robić ręcznie podpinając jakiś LCD i pisząc moduł jądra, za duzo pracy. Szukam więc czegoś z VGA.

Widuje że niektórzy youtubowcy (np. Ben Heck) używaja takich małych TV, ale nie sposób znaleźć takie gdziekolwiek a jak juz to za absurdalne pieniądze za oceanem.

Może ktoś ma namiar na mały telewizorek turystyczny który ma VGA i który wyszarpie na olxie czy allegro?

Reply to
Sebastian Biały

;-)

Cena tylko taka sobie.

Reply to
Maciek

miałem ten sam problem i rozwiązałem go inaczej. od routera mam kabel lan do PC. więc ten kabel wypinam z pc, wpinam do przelotki lan-vga i do monitora. idę do "routera" wypinam mu lan, wpinam do lan-vga i odbioornik usb - klawiatura mysz. Reasumując, potrzebujesz dwie przelotki lan-vga i klawiaturę bezpbrzewodową

ToMasz

Ps małe monitory jeszcze były wbudowane w dvd, albo do odtwarzaczy samochodowych. ale czy miały vga - wątpię

Reply to
ToMasz

Niepraktyczne. Musze być przy routerze tak czy inaczej podczas prac. Tak się składa że mój router robi milion innych rzeczy niż tylko routing.

Reply to
Sebastian Biały

On 2017-10-15 20:14, Sebastian Biały wrote: (ciap)

Czy około 80$ za 10' monitor (z Chin) to absurdalne?

Włodek

Pan Sebastian Biały rozgląda się za małym monitorkiem VGA:

Nie trzeba pisać, one już są. Są też płyty główne (na ogół miniITX) z wyjściem LVDS. Do nich podłącza się wprost panele LCD, więc można i taki z netbooka czy tabletu 8 cali. Kiedyś miałem podobne plany, znalazłem gdzieś nawet dwucalowy LCD z LVDS za grosze. Druga rada taka, by spróbować użyć płytki z dużego monitora sterownika VGA/LVDS i podłączyć się do niej z małym panelem.

Tak. Mały TV LCD mogę wyszarpać za $10.

Reply to
Sebastian Biały

Nie chce zmieniać hardware.

Reply to
Sebastian Biały

Pan Sebastian Biały napisał:

Była druga rada, ta z użyciem hardware od monitora. Co to w ogóle za router? Po prostu pecet oddelegowany do tej fuchy? Jeśli się samenmu robi sprzęt, to są małe panele z interfejsem SPI. Soft linuksowy też do tego jest.

Ale też (podobnie jak większe TV) zapewne *bez* wejścia VGA, nieprawdaż? Bierz tego chinola! A inne rozwiązanie (acz nie znam się, więc nie wiem, czy da radę) to też jakiś-tam zestaw kolejnych przejściówek, tak, aby sygnał wysłać do netu, (może wystarczy do WLAN-u?) i łapać go na tablecie? Tak sobie strzelam "na rybkę"...

Reply to
JaNus

Tak. ma troche więcej do roboty niż tylko forwardowanie pakietów. Czasem i film przepakuje i pliki zaserwuje. Ogolnie miałem mały router ale moc obliczeniowa byla kiepska a wydajność hdd żałosna.

Nie warto w tym przypadku :D

Reply to
Sebastian Biały

Nie wiem, ale wiem że na kasie w sasiednim hipermarkecie sa cz-b monitory VGA około 8". Przynajmniej wtyczka jest VGA a i sam monitor wygląda jakoś normalnie, pewno to 800x600 sadzac po wielkości czcionek w trybie tekstowym. Na obudowie terminala bodaj IBM, na obudowie monitora nic.

No mogę, zamiast kombinować może być zwykły ssh. Tylko że to niewygodne jest jednak bo czasem bez dostepu do bios kiepska sprawa.

Reply to
Sebastian Biały

Pan Sebastian Biały napisał:

No to pozostaje kupić gotowy monitor u Chińczyka i zapłacić mu ile żąda. Albo zabawić się w Chińczyka i zmontować samemu monitor z dwóch części. Jeśli wieźmie się szrotowe, ma szanse być tanio.

Pan Sebastian Biały napisał:

Nie żebym miał narzucać zmiany w koncepcji, ale warto wiedzieć, że stan pamięci konfiguracji BIOS dostępny jest w systemie (przez sysfs).

A czy wyczaiłeś na Alledrogo to:

99 złociszy, ekran 7" (mało?) a i wejście może Ci nie za-pasi: 2*Video AV (sprawdź, czy może gdzieś oferują przejściówki!)

Ale przesłanie sygnału na tablet ma chyba sporo zalet? Na przejścia wydasz chyba mniej, niż na cały monitorek, no a tablet jeszcze do paru rzeczy się przyda, więc jego ceny nie musisz z-amortyzować (jedynie) na owo (tu-poszukiwane) rozwiązanie.

Reply to
JaNus

To bardzo pomocne jak system nie wstał :)

Reply to
Sebastian Biały

Pan Sebastian Biały napisał:

Fajne są systemy, które wstają zawsze. Ale tu tym bardziej nie śmiem narzucać koncepcji ani zmieniać indywidualnych upodobań.

No wiem, ale one wymagają dysków twardych które się nie psują, systemów plików które nie muszą pytać czy yes, zasilaczy w których kondensatory są wieczne, kabli które nie wyskakuja z gniazdek. To się da kupić ale to tylko router do domu a nie kontrola lotu sputnika.

Całe szczęście.

Reply to
Sebastian Biały

Mowa o BIOS-ie PC-ta? Byłbym zainteresowany, ale gdy wpisuję "sysfs" w okno "uruchom", to dowiaduję się, że "system W~ nie może odnaleźć pliku "sysfs" (...)". Jak go odpalić?

Reply to
JaNus

Pan Sebastian Biały napisał:

Jak dysk w routerze jest zepsuty, to cały router jest zepsuty. Naprawić trzeba. Słabo idzie mi wyobrażanie sobie sytuacji wymiany kondensatora w zepsutym domowym routerze na miejscu, dajmy na to w przedpokoju na pawlaczu, a nie na biurku z dostępem do monitora. Kabel, gdy wyskoczy z gniazdka, to się go tam nazad wtyka. Ręcznie, a nie przez usrtawienia w BIOS. Inaczej jest z pisaniem "yes" -- tego nie trzeba ręcznie. No ale ja to dziwak jestem, więc moimi poglądami przejmować się nie należy.

Bo ja w ogóle bardzo sobie cenię oryginalność w podejściu do świata.