ladowanie akumulatora zima

Uzytkownik snipped-for-privacy@poczta.pl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Mozna to rozpatrywac dopiero, jak temperatura elektrolitu osiagnie +6, lub wiecej stopni oC. Reszta, jak w pozostalych odpowiedziach. Ponizej +6 aku sie nie naladuje. Niuans, istotny.

Reply to
L501 aneryS

a jaka temperature ma akumulator (elektrolit), jak udalo ci sie odpalic auto i zaczynasz jechac. Na dworze np. -27 stopni i jedziesz, a uklad ladowania zaczyna ladowac akumulator, bo takie jest jego zadanie.

Poza tym sa ladowarki do akumulatorow (takie impulsowe), co maja odpowiedni przycisk ladowania na mrozie (wtedy laduja przy troche wyzszym napieciu chyba 14.4V).

Reply to
adresss
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Uzytkownik "L501 aneryS" snipped-for-privacy@spoko.pl napisal w wiadomosci news:4f2c4cd8$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Skad ta teoria?

Reply to
Jd.

Dobrze, że akumulator w moim samochodzie nie czyta grup dyskusyjnych. Bo by się wczoraj nie naładował - wszak niejaka Syrena 105L zabrania.

A tak naładował się, łaskawie dał energię na rozruch i mogłem pojechać po pieczywo do sklepu. Pomimo tego, że wcześniej przez ponad tydzień marzł w temperaturze pomiędzy -20 a -10 stopni. Godzinka marketowym prostownikiem przy prądzie ładowania 4A wystarczyła.

Prosisz się o PLONKa...

W samochodzie, na mrozie. Żeby w tym czasie podgrzać go do postulowanych +6 stopni, musiałbym doprowadzić znacznie więcej niż te ok. 50W, które doprowadzałem prostownikiem.

Kompromitujesz się.

:ałasipan L501 aneryS

Tak właśnie zwykle mam, ale...

...ale wczoraj musiałem zakręcić ze cztery razy -- widać woda w jakimś przewodzie paliwowym przymarzła, w nocy było -28°C. No i zdechł. Podłączyłem prostownik na 5 minut (słownie: pięć), i to wystrczyło, by rozrusznik zakręcił jak fryga. Nie podejrzewam, by mu ten prostownik wtłoczył dużo elektronów. Ale wystarczyło, że go trochę podgrzał, choć na pewno nie do +6°C. Nie było to działanie po próżnicy (a ja przewidywałem taką reakcję).

Reply to
Jarosław Sokołowski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

L501 aneryS napisał:

Jest teoria, która głosi, że dobrze robi włączenie świateł na minutę przed zakręceniem. Światła wprawdzie trochę elektronów zabiorą, ale z drugiej strony płynący prąd podgrzeje akumulator i w efekcie zakręci lepiej. Ta teoria nie jest taka głupia.

Ja kiedyś wyjąłem, wstawiłem w michę z ciepłą wodą i zakręcił *bez* ładowania.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Nie wiem, ile wypiłeś, ale nijak nie wpłynęło to pozytywnie na jakość pisaniny. Idź się wyspij, dziecko i wróć, jak wytrzeźwiejesz.