ladowanie akumulatora zima - Page 2

Re: ladowanie akumulatora zima
Użytkownik "PL(N)umber_One "  napisał w

Lub kilka innych czynnikow, i dlatego wazna jest dobra diagnoza.

J.

Re: ladowanie akumulatora zima

Mozna to rozpatrywac dopiero, jak temperatura elektrolitu osiagnie +6, lub
wiecej stopni oC. Reszta, jak w pozostalych odpowiedziach. Ponizej +6 aku
sie nie naladuje. Niuans, istotny.

--
Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.

a jaka temperature ma akumulator (elektrolit), jak udalo ci sie
odpalic auto i zaczynasz jechac. Na dworze np. -27 stopni i jedziesz,
a uklad ladowania zaczyna ladowac akumulator, bo takie jest jego
zadanie.

Poza tym sa ladowarki do akumulatorow (takie impulsowe), co maja
odpowiedni przycisk ladowania na mrozie (wtedy laduja przy troche
wyzszym napieciu chyba 14.4V).

--
ThinkXtra

Re: ladowanie akumulatora zima

To poprawne napięcie instalacji w samochodzie, nie wyższe.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Dobrze naladowany, przy sprawnym samochodzie, z butamodpala przy -20 i
bardziej.

Ladowac zaczya, ale po próznicy, do momentu, gdy temperatura wzrosnie do +6.

Nobel za przelamanie praw fizyki/chemii :)

--
Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.
Re: ladowanie akumulatora zima
Hello L501,

Kompromitujesz się.

Re: ladowanie akumulatora zima

Brakujme ci admi nowania na elektrodzie, co? Ty się kompromitujesz swoim
zachowaniem, jużwielu ci zwracało uwagę.
No popaczpan, usenet medium demokratyczne, jesteś w mniejszo,ści. Idź się
pani poskarż.
Bodajżem kotarbińsi (nie mam pewnościo) powiedział, ze wiedza nie warunkuje
madrości. Wida,ć miał rację. Wiedzę masz, niewątpliwie ogromn,a, od mojej
wielokroć większ,ą, temu nie przeczę. Ale twoje podej,scie do kogoś, to
skandal. Nie lepiej powiedzie,c kilka słów - "nie masz racji ze swoi i 6
stopniami, sprawdź w necie". Było by pokojowo, ja by  sprawdził. I
doszukałem się tego - temperatura elektrolitu 5-40 stop i:
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/akumulatory.html pzewinąć na
koniec.
Mnie w szkole o tym uczono, więc mże trochę grzeczniej, ojciec?

Re: ladowanie akumulatora zima
Hello L501,

Nie wiem, ile wypiłeś, ale nijak nie wpłynęło to pozytywnie na jakość
pisaniny. Idź się wyspij, dziecko i wróć, jak wytrzeźwiejesz.

Re: ladowanie akumulatora zima
:ałasipan L501 aneryS

Tak właśnie zwykle mam, ale...

...ale wczoraj musiałem zakręcić ze cztery razy -- widać woda w jakimś
przewodzie paliwowym przymarzła, w nocy było -28°C. No i zdechł.
Podłączyłem prostownik na 5 minut (słownie: pięć), i to wystrczyło,
by rozrusznik zakręcił jak fryga. Nie podejrzewam, by mu ten prostownik
wtłoczył dużo elektronów. Ale wystarczyło, że go trochę podgrzał, choć
na pewno nie do +6°C. Nie było to działanie po próżnicy (a ja przewidywałem
taką reakcję).

Re: ladowanie akumulatora zima

"Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl

Może wtłoczył dużo dziur. ;)

A, to co innego, skoro próżnicy też nie tłoczył. ;)

IMO takich akumulatorów nie należy ładować zbyt ochoczo ;) w niskich
temperaturach, ale nic mi nie wiadomo o tym, jakoby nie dawały się
ładować, gdy ich temperatura spada poniżej +6°C. Im jest mocniej
rozładowany w tym wyższej zamarza -- a do naładowania trzeba rozmrozić. :)

Gdyby nie dawały się ładować, nie można by było jeździć nie tylko zimą,
ale i jesienią. :) Ja często miałem taki, który zimą starczał na jeden
zaledwie rozruch. Po uruchomieniu trzeba było przejechać około 10 km,
aby był gotowy do następnego rozruchu. (około -- promień tego koła duży,
bo wszystko zależy od temperatury otoczenia, temperatury silnika,
temperatury akumulatora...)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Próżni(c)a, to raczej wysysa :)

Rzecz jasna.

Mnie tak na fizyce, ale i w innych źródlach też spotykałem. Może dziś
rzeczywiście, jakaś zmia na w technologii, dodatki do kwasu, konstrukcja
płyt, skład masy czynnej... że dziś taakie ogranicze nie nie ma miejsca, a
kiedyś było. Wykorzystam okazję - Do "świętojebliwych" - wystarczyło mi to
normalnie powiedzieć.

Spotkałem się nawet z groźbą, że jak zamarznie, to pęc może...

Musiałbym poznać jak to lokalnie wygląda, może tworzą się obsary, które
szybko przyjmą jakąś część ładunku, a reszta, jak się sama rozgrzeje... nie
mam z kim tego przegadać, znajomy fizyk niestety juz nie żyje...

Może pierwszy etap to podgrza nie kwasu by aku był w sta nie przyjmować
ładunek, a druga, to przyjmowanie ładunku? Kurde, nie mam z kim tego na
spokojnie rzegadać... Ale dziękuję tym, co się nie rzucali jak wesz na
kołnierzu, jak R.M., zaskoczyło mnie to nieco, zainspirowaliście mnie do
zgłębienia tematu, musz,e dojść, czy i co przegapiłem... Jak tylko mi się
palce zagoją (od ran są literówki), to pohulam po necie, mooże coś znajdę :)

Re: ladowanie akumulatora zima

"L501 aneryS" 4f2dbdca$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl

Nie znasz się. Wtłacza w próżnię... Ponoć niejeden
polityk tak czyni -- wtłacza jakiś naród w próżnię. ;)

Bo po nagrzaniu mogą być przeładowane?

rzeczywiście, jakaś zmia na w technologii, dodatki do kwasu,
miejsca, a kiedyś było. Wykorzystam okazję - Do

Ja jeździłem w te mrozy (poniżej 20) na krótkich odcinkach (średnia
może nawet półtora kilometra nie miała) i jakoś bez rewelacji.

Bo woda istotnie rozsadza, ale czy elektrolit tak samo lub podobnie?

przyjmą jakąś część ładunku, a reszta, jak się sama
żyje...

O 30°C ma się rozgrzać? :) Dwa lata temu wyjechałem poza Białystok.
Łącznie przejechałem około 250 km, co najmniej 6 razy uruchamiałem
silnik, tempriczer spadł do -25°C, światła świeciły przez kilka godzin,
szyba grzała, radio grało... Raczej ładowanie było. :)

Tej zimy tak daleko ;) nie jechałem, ale przed laty zimą jeździęłm
długo i krótko (częste starty) i jakoś rewelacji (tych, o których
piszesz) nigdy nie było.

ładunek, a druga, to przyjmowanie ładunku? Kurde, nie mam
wesz na kołnierzu, jak R.M., zaskoczyło mnie to
przegapiłem... Jak tylko mi się palce zagoją (od ran są

Zabawne -- ja bym musiał przestać pisać... ;)
Ja nawet z otwartą ranką (niemal kością na zewnątrz) zmywałem talerze
w wodzie z Ludwikiem. Nie raz, nie dwa, nie tydzień, ale miesiącami... :)

Golenie (teraz właśnie) i pisanie, czy czyszczenie zębów nitką
połączone z pisaniem -- to u mnie codzienność. :) Piszę dwiema
rękami patrząc na klawiaturę i bez takiegoż patrzenia, piszę
tak tylko prawą (teraz -- lewą golę się) lub tylko lewą...

W czasie, gdy mam obie ręce zajęte -- mogę czytać to co
napisałem ja lub to, co napisali inni... :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Ano taaak!! Taka ewentualność nie przszła mi do głowy :) Ale, ja po prostu
ie poważam polityki, głosuję od daawna "przeciw", głównie po to, aby
wiedzieć z ktorej strony mnie wydymają :)

Raczej bym postawił na to, co może się stać, jeśli w jednym miejscu lokalnie
się podgrzeje, a w innym nie...

Straszono, że jak rozładowany, to tak. Może naładowany jakoś "wchłonie" to,
co wynika z rozszerzalności wody przy krzepnięciu? Pomijając, że stanie się
to w niższej temperaturze...

Gdzieś mi się szlaja taki ruski wynalazek, "elektrokipiatilnik",
konstrukcyjnie jest to więzienna buzała, a moc 750 podobno. Od razu po
właczeniu pojawiają się lokalne miejsca, gdzie woda jest wyraźnie zagrzana,
może w aku jest podobnie? Nadmiernynprad w tym momencie mógłby wywołać
lokalne przeładowa ia, co dobrze trwałłości płyt nie wróży.

W komorze silnika raczej ciepło jest przy pracy, więc jak sie to wszystko
rozgrzeje, to czemu nie miao być tych moich 6 stopni?

Hmm... bo ja wiem... może dogrzewało po kawałku... a moze zmieniło się w
technologii coś, dzięki czemu ogra icze nie  nie występuje?

Każdy ruch palcem (środkowy) BOLI...

Rozum iem, nie wiem jednak, czy lekarz by to poparł. Ale spoko, mie nic do
tego.

Re: ladowanie akumulatora zima

"L501 aneryS" 4f2dcc79$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl

To nie ruszaj. ;) Normalne rany goją się szybko.
Ja miałem nienormalną. :) Skóra była stale rozcinana
od wewnątrz nieprawidłowo zrośniętą kością.  :)

Teraz mi pęka skóra sąsiedniego palca -- kłopoty
poopatrunkowe związane z zerwaniem ścięgna.

I nie marudzą, choć kupiłem 3 rękawiczki lateksowe. :)
Miałem sprzątać -- kibel itp... Ale nie mogę, bo jest
silny mróz i duchowni nie chcą przeklinać mnie, a bez
tych przekleństwa słabo mi idzie...

Normalnie przeklinają, ale teraz chamy boją się silnego
mrozu, więc nie chcę zadzierać z Bogiem...

Ja tam jestem cierpliwy, ale jeśli nie zaczną wkrótce
swego normalnego :) chóru:

 -- Idź Eneuel, sprzątać kible!!!

to będzie u mnie krucho...

Dobrze, że choć nie brakuje chętnych do przeklinania typu:

 -- Zesraj się Eneuelu!!!

-=-

Gdyby moje akumulatory bałaby się zimna tak, jak boją się zimna
duchowni KRK -- byłoby krucho. :) Na szczęście chyba tylko w Twojej
wyobraźni akumulatora nie można naładować, gdy jest zimno. :)

-=-

   Skuteczność na mrozie ...

   Rozruch zimnego silnika na mrozie to wyzwanie dla każdego akumulatora.
   W temperaturze -18°C rozporządzalna moc rozruchu akumulatora stanowi
   60% mocy przy temperaturze 0°C. Z kolei w tej samej temperaturze silnik
   do skutecznego rozruchu potrzebuje 135% mocy rozruchu z temperatury 0°C.
   Dzięki wykorzystaniu poprawiającej przewodność urządzenia technologii
   PowerFrame akumulator Bosch nawet w skrajnie niskich temperaturach jest
   w stanie dostarczyć silnikowi odpowiednią ilość energii niezbędnej do
   skutecznego rozruchu.

   http://www.akumulatorybosch.pl/wymaganiastojaceprzedakumulatorami.php

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Już jest coraz lepiej.

To ostry wypadek...

Łagodny brak motywacji, znam to.

W końcu ktoś musi, nie pierwszy, to drugi, itd...

Czyli trzeba stałej motywacji, zachęty, stymulacji...? Dobrze kojarzę?

Komuś musiałeś na odcisk nadepnąć?

To nie to. Po prostu, w szkole mnie tak uczono i kilka podręczników do
fizyki niezależnie tak zeznało.

A w to nigdy nie wątpiłem. Jednak to jest o poborze prądu. Ja się skuszę
chyba na dodatkowe działania - pod maską, przy akumulatorze, umieszczę
czujnik temperatury, muszę tylko znaleźć auto, w którym wykonam legalnie
taki manewr - jak szybko otoczenie się zagrzeje od momentu odpalenia
silnika. Termometr mam, teraz auto... Spróbuję jeszcze pirometrem zmierzyć
pod maską auta, które dopiero co jechało. Cały czas z myślą o aku - jego
temperaturę.

A tak apropos upałów - już w latach 80 w instrukcji aku... a może w mediach
motoryzacyjnych.. nieważne... Do tropików, ten sam aku kazano napełniać
elektrolitem o kilka procent mniej stężonym. Czyli już wtedy można było...

Re: ladowanie akumulatora zima
Hello L501,

Facet, Ty nie masz nawet własnego samochodu a nas chcesz pouczać?

Re: ladowanie akumulatora zima

"L501 aneryS" 4f2e632c$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl

Boją się chamy!!!

Przyzwyczaiły mnie chamy do swoich przekleństw. :)

Skąd ten wniosek? Deptałem bez żadnego musu! :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

"Eneuel Leszek Ciszewski" jgnlns$8f4$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

  Nie lękajcie się chamy!
  http://www.antyk.org.pl/wiara/nt/biblia-1Tym5.1-25.htm

[nie mogę przecież srać do brudnego kibla!!!]

Mróz może jeszcze jakiś czas potrzymać a ja -- nie mogę. ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Nie moge wykluczyć, że przy ładowaniu nastąpiło lokalne podgrza ie
elektrolitu i płyt, co umozliwiło przyjęcie ładunku w ilości wystarczającej
do oddania go rozrusznikowi. Niestety, net jest wyjątkowo skąpy informacji
na ten temat. Może przegrzebię stare podręcznii do fizyki, może był tam
szczegół, który mi umknął? Gdyby to było tylko takie źródło, to by nie było
tematu. Ale widziałem to w więcej niż 2 niezależnych, stąd wziąłem to za
pewnik. Też zauważyłem, że zimą nabity aku dostaje mocy, ale rzeczywiście,
nie po minucie - minutowa jazda autem, nawet przy niezłych obrotach i
sprawnej prądnicy (auto jak mój nick), jeśli silnik zgasł, często skutkowała
ponowną koniecznością pchania. Po 5 minutach palił jak złoto.
Wiedząc, że Rw elektrolitu maleje ze wzrostem temperatury ośmielam się
wysunąć przypuszczenie, że mogłeś, podgrzewając elektrolit chocby odrobinę
(już pomijam, że coś tam mu weszło) spowodować, że straty na Rw znacząco
zmalały, co wraz z ładunkiem dostarczonym przełożyło się na sukces w
"odpalaniu".
Zimą biorąc aku do ładowania, jak był duży mróz, po ładowan iu, przed
zaniesieniem do auta, robiłem mu ciepłą kąpiel, tak do 20-30-40 (nie więcej,
miał być tylko ciepły, nie gorący), minus 20 a auto odpala 1 sekundę,no, jak
dłuzej stało, to 2-3 (pod warunkiem sprawnego gaźnika i zapłonu). Jeśli nie
było nocnego łat=dowania, na 2-3 minuty włączałem światła, długie,
chociażmmijania starczało. Oczywiście, wszelkie właściwości aku w związku z
minusowymi temperaturami uz=względniaem, obliczałem czas z zapasem, na ile
mi starczy prądu, sposób nigdy ie zawiódł, wystarczyło, by aku poprzedniego
dnia nie był rozładowany. Przy minus 20 maks kręce nia rozrusznikiem 5-10
sekund, za pierwszym, najdalej drugim razem, po światłach (ciut podgrzewało)
zawsze za pierwszym. Inne auta w tym czasie rzęziły, jęczały, kończąc padaką
totalną - nie odpalały. Z rzadka komuś się użyczyło prądu.

Re: ladowanie akumulatora zima

Jest teoria, która głosi, że dobrze robi włączenie świateł na minutę przed
zakręceniem. Światła wprawdzie trochę elektronów zabiorą, ale z drugiej
strony płynący prąd podgrzeje akumulator i w efekcie zakręci lepiej. Ta
teoria nie jest taka głupia.

Ja kiedyś wyjąłem, wstawiłem w michę z ciepłą wodą i zakręcił *bez*
ładowania.