Jak działa taka dziwna prądnica? - Page 7

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?
Mam wrażanie, że taki układ nie może być wydajniejszy niż zwykły
mechaniczny, bo prądy wirowe muszą być chyba bardziej stratne, ale może
może wyczucie się tutaj myli?

W. Bicz

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

Nie, tak nie da rady. Generacja mocy użytecznej może mieć nic wspólnego z
prądami wirowymi (przynajmniej w pozytywnym sensie). Jedyne co mi
przychodzi do głowy to modulacja strumienia magnetycznego przez stalowe
szprychy. Ale się nie będę upierał przy tym :) Konkurs na pomysł dalej
otwarty :)
--
Jacek

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

Uzupełnię. Jeśli w obudowie lampek znajduje się ruchomy (obrotowy) element
związany z magnesami to będzie on poruszany/obracany przez oddziaływanie z
prądami wirowymi w feldze. Ten ruch obrotowy wirnika można wykorzystać do
generacji prądu w jakimś uzwojeniu.
--
Jacek

Re: Jak działa taka dzi wna prądnica?
On Sat, 25 Feb 2012 22:39:06 +0100, Marek Wodzinski

Mówi ci coś wahadło Waltenhofena? Myślę że to jest dokładnie ta sama
zasada, tylko dołożono odbiornik zasilający LEDy.
--
Grzegorz Krukowski

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

Tyle mądrych opinii i *jeszcze* ani jednego działającego prototypu?
Przypominam, celem jest prądnica a nie hamulec!
K.

Re: Jak działa taka dziwna prądnica?

Z pewnego punktu widzenia to to samo.

Site Timeline