TVkort till dator

Tänkte införskaffa ett satellit TV-kort för datorn. Vill ha ett kort som tar emot satellitsignalen och lagra (spela in) digitala signalen direkt. Nån som har erfarenheter och/eller bra länkar till tester? Har tittat lite på för satellit :Terratec Cinergy 1200 DVB-S och för marksänt: Terratec Cinergy 1200 DVB-T och Hauppauge WinTV Nova T PCI där Hauppage kräver väsentligt mindre datorkraft...

Nån som har erfarenheter och/eller bra länkar till tester?

Tackar på förhand Anton

Reply to
Anton

Jag noterar att inget av korten har kortläsare. Finns det inga kort med det än?

Tyvärr.

--
John-Henri Eklund
mail@john-henri.nu

"Anton" skrev i meddelandet news:YKIAe.141880$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Jag har ett Hauppauge WinTV GO2 som jag är mycket nöjd med. Har även Text-TV. Gav 600:- hos JME Data.

--
Michael
Reply to

John-Henri Eklund skrev: