Dator som släcker sig.

Tjena alla.
Har en dator som släcker ner sig i något mellanläge lite då och då. Man hör
hur processorfläkten stannar. Samtidigt slocknar skärmen och ingenting
svarar.
Det händer alltid när man kör typ Media player eller TV kortet.
Efter att ha haft datorn avstängd i kanske 10min så startar den igen.
Funderade på överhettning men enligt uppgifterna i bios så är inte
temperaturerna höga.
Någon annan idé?

Re: Dator som släcker sig.
Kan en nätdel bara försämmras helt plötsligt?
Har nämligen använt denna nätdel ca 1½år utan problem.

hör

Re: Dator som släcker sig.
Den är på 300W och det sitter verkligen inget märkvärdigt i burken. Man
skulle ju kunna testa med en annan nätdel. Men det blir ju en del mek.

Man
ingenting
igen.

Re: Dator som släcker sig.

Det finns en funktion i XP som stänger dator. Kommer det några skyltar innan
den stänger av?

Re: Dator som släcker sig.

innan
Hittade ett ställe där jag ändrade "Stäng av datorn" till "Ingen åtgärd".

Re: Dator som släcker sig.

Får uppfattningen av att det har med hårdvaran att göra. Det finns inget
annat kvar.
Jag tycker också att det verkar som om grafik prestandan blivit sämre.
Undrar lite om det är moderkortet ändå.
Får kolla lite mer i morgon.

Site Timeline