Pressade SVCD? - Page 2

Re: Pressade SVCD?
snipped-for-privacy@canit.se writes:

[...]

Jag tror dock att de flesta med lite sug efter snabbt fördes över även
till DVD när den slog igenom, men det kan säkert finnas en och annan.
Någon speciell du tänker på här?

Jopp...

Re: Pressade SVCD?

"Pressade" SVCD fanns (men kanske inte *finns*) att köpa.

Från http://www.uwasa.fi/~f76998/video/svcd/overview/ (några år gammalt):
"SVCD titles are currently commercially available at least in mainland China,
Hong Kong, Taiwan, Malaysia, Thailand, Singapore and India"

Hittade även följande via Google:
"SVCD was produced in Main Land China only. Some 100 titles were made in
1998/99, however, due to the relatively high manufacturing cost, all software
maker only interested in the large volume sales ordered by the player
manufacturers. These manufacturers purchased the titles as grifts and packaged
with the set. Usually they gave out 10 disc per set. Since end 1999, there was
no more new titles."

Om spelaren klarar VCD är "VCD header trick" kanske värt att testa:
http://www.vcdeasy.org/modules.php?name=_Guides&id=VcdTrick

/ mw

Re: Pressade SVCD?
Tillägg till mitt inlägg:

Morgan, du/ägaren kan ju alltid försöka att kontakta Lenco via formuläret på
hemsidan:
http://www.lenco-audiovideo.com/index2.php?lang=en

Enligt spec:ar jag sett anges mycket riktigt att DVD-11 skulle vara
"SVCD-kompatibel", men informationen på videohelp.com säger något annat...
Kanske finns någon firmware-uppgradering tillgänglig?
Man kan ju hoppas att Lenco (mina första riktiga stereolurar 1972 :-) själva vet
hur det ligger till...

/ mw

Re: Pressade SVCD?
mn> Enligt spec:ar jag sett anges mycket riktigt att DVD-11 skulle
mn> vara "SVCD-kompatibel", men informationen på videohelp.com
mn> säger något annat... Kanske finns någon firmware-uppgradering
mn> tillgänglig? Man kan ju hoppas att Lenco (mina första riktiga
mn> stereolurar 1972 :-) själva vet hur det ligger till...

Lenco gjorde inte dom skivspelare också L75 och B52, på den
tiden var det väl ett Europeiskt företag. Om jag minns
rätt så var det Schweiz. Men jag kan ha fel.

/Micke W

Re: Pressade SVCD?

: Tillägg till mitt inlägg:
:
: Morgan, du/ägaren kan ju alltid försöka att kontakta Lenco via formuläret

: hemsidan:
: http://www.lenco-audiovideo.com/index2.php?lang=en
:
Tack för det.
I en FAQ på nämda sida hittade jag följande:

Can I play VCD/SVCD on my Lenco DVD-player?

Model DVD-12, DVD-14, DVD-15, DVD-16, DVD-17, DVD-20 and DVD-21 can play VCD
's, SVCD and Photo-CD's after you have taken the below steps:
Activate Setup Menu and select the "Password Setup Page Icon". (do not press
enter/play)
Then press the number 110 on your remote control.
When above has been done correctly the TV-screen will show the text "ON".
After turn "Off" the unit and "On" again, the setting is operational.

DVD-11 (ny modell) kanske också inbegrips däri.
Ska testa det på måndag.
Men fan att det ska vara så omständligt.
Skulle inte förvåna mej ifall garantin ryker all världens väg efter
"aktiveringen".
Vad säger man då till kunden??

Passar här på att tacka alla för hjälp o info.
/Morgan

Re: Pressade SVCD?

Kan ni tänka er....det hjälpte.
Nu spelar den (S)VCD .

Tack alla (speciellt mw) för hjälpen.
/Morgan

Re: Pressade SVCD?

Nej, så är det inte alls.  Det finns pressade SVCD filmer.

Ja.  I alla fall har det funnits.  Hur spritt det är nu vet jag inte.  Det
är väl troligt att det mesta bränns i DVD nu.

Site Timeline