PLED/LCD displayer

Om någon är intresserad av att köpa PLED (LCD) displayer, så har jag ett
gäng som jag säljer "billigt".  Ser ut som
http://www.crystalfontz.com/products/CFAP1602M/index.html (fast svarta).  En
PLED display fungerar mjukvarusmässigt som en vanlig LCD display, men den
har överlägsen kontrast och betraktningsvinkel eftersom det är som små
lysdioder som bildar tecknen istället för LCD.  Dessutom drar den mindre
ström än en vanlig LCD med bakgrundsbelysning (runt 30 mA).  Pris 160:-/st.

Har även Microchip PIC 16F88 och 16F84A.

Re: PLED/LCD displayer
Displayerna rymmer 2*16 tecken.

Re: PLED/LCD displayer
En
160:-/st.

"billigt" ???  "Nya" kostar dom ju 167.592 kr

Re: PLED/LCD displayer

Vardå?  Varför var det ingen som skrev det tidigare när jag efterlyste dem?

Re: PLED/LCD displayer
dem?

Aha, har kommit på att du tittar på Crystalfontz hemsida som jag refererade
till i min första post?  US$ 22.0216%7.592 kr???  Så tillkommer US$ 28 frakt
och 25% moms samt FedEx import-avgift runt 100-lappen så hamnar du på ett
pris runt 575:- kr.  Har du tur, så slipper du betala moms för att du köper
så lite, då kommer du undan med runt 380:-.

Lycka till, med köpet av din display.

Site Timeline