PLED/LCD displayer

Om någon är intresserad av att köpa PLED (LCD) displayer, så har jag ett gäng som jag säljer "billigt". Ser ut som

(fast svarta). En PLED display fungerar mjukvarusmässigt som en vanlig LCD display, men den har överlägsen kontrast och betraktningsvinkel eftersom det är som små lysdioder som bildar tecknen istället för LCD. Dessutom drar den mindre ström än en vanlig LCD med bakgrundsbelysning (runt 30 mA). Pris 160:-/st.

Har även Microchip PIC 16F88 och 16F84A.

Reply to
Mikael Wahlgren

Displayerna rymmer 2*16 tecken.

Reply to
Mikael Wahlgren

En

160:-/st.

"billigt" ??? "Nya" kostar dom ju 167.592 kr

Reply to
Jojje

Vardå? Varför var det ingen som skrev det tidigare när jag efterlyste dem?

Reply to
Mikael Wahlgren

dem?

Aha, har kommit på att du tittar på Crystalfontz hemsida som jag refererade till i min första post? US$ 22.02=167.592 kr??? Så tillkommer US$ 28 frakt och 25% moms samt FedEx import-avgift runt 100-lappen så hamnar du på ett pris runt 575:- kr. Har du tur, så slipper du betala moms för att du köper så lite, då kommer du undan med runt 380:-.

Lycka till, med köpet av din display.

Reply to
Mikael Wahlgren