Microchip PIC 16F88

PIC 16F88 är en trevlig liten efterföljare till 16F84. Ni som har arbetat med 16F84 känner igen er direkt nästan. Samma funktioner, samma pinnar och samma instruktioner i stort sett. Men 16F88 kan mycket mer, den har fler I/O pinnar, har inbyggd serieport, A/D konverterare och komparatorer. Har dessutom intern oscillator på upp till 8 Mhz (externt upp till 20 Mhz), så man kan köra processorn helt utan externa komponenter. Perfekt för små experimentkopplingar. Större programminne och mer RAM också.

Om det är någon som är intresserad av PIC 16F88 så har jag ett antal som jag inte behöver just nu (DIP kapsel). Pris 35:-/st eller 300:-/10st + porto. De här PICarna är inte helt lätta att få tag på över disk, vad jag har erfarit, så därför tog jag hem lite fler än jag behövde.

Reply to
Mikael Wahlgren