PC till TV: modifiera scart

En "rookie-fråga":
Jag har kopplat ihop min PC med TV:n med S-video-kabel men får bara
svart-vit bild. Har forskat lite och förstår
att detta problem är välkänt när det gäller några år gamla
tv-apparater.
Har också förstått att man ska kunna lösa detta genom att modifera
scart-kontakten, koppla
ihop två av pinnarna. Någon som vet vilka pinnar? Och hur man enklast
kopplar ihop dem?

Re: PC till TV: modifiera scart

Det är pol 15 & 20.

15 R RGB Red In / Chrominance
20 VIN Composite Video In / Luminance

se länkar om du kopplat rätt.

http://www.price.ro/forum/showthread.php?t29%06
http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html

**/kent

Re: PC till TV: modifiera scart

Tack! Nu har jag opererat och det funkar utmärkt! :-)

Re: PC till TV: modifiera scart

Du fixade problemet tänkte bara nämna, att en del TV apparater
använder andra pinnar för färg osv. Detta gäller mest TV apparater
från förr så att säga, därav kan man få problem med svart-vit bild.

Site Timeline