Krånglande TV Philips 2761

Hej! Vill ha tips om vad som är fel när TV:n plötsligt stänger av sig och indikatorlampan på fronten flämtar. Om man stänger av TV:n en halvtimme med ströbrytaren så går det att starta igen och den fungerar kanske en timme eller så.Tacksam för tips! Hälsningar Karl-Erik

Reply to
Karl-Erik Andersson

Karl-Erik Andersson skrev:

Temperaturrelaterat problem skulle jag tro. Spreja med kylsprej på misstänkta delar och se om den "lever" längre...

Ralph

Reply to
Ralph Höglund

[...]

2761 är väl inte hela mod.beteckningen? Har du mer?

/Morgan

Reply to
Morgan

Hej. Ett vanligt fel om det är GR2.1/2 chassi är ben 18,1 på HS-trafon (kollektor till HS-trafo). Bertil L

"Karl-Erik Andersson" skrev i meddelandet news:YA5Le.31394$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Reply to
Bertil L