finlux tv typ 120 - Page 2

Re: finlux tv typ 120

Den anledningen vad nog det märkligaste jag har hört  :-)
Är du en sådan som alltid gör som alla andra?

Re: finlux tv typ 120

Ja/Nej, hört talas om "konsulter"

Re: finlux tv typ 120

Ja, men gör alla dom alltid som alla andra?

Re: finlux tv typ 120

Jag tror att många konsulter väljer att bl.a använda de produkter som
är vanliga hos kunderna för att få ett grepp om svagheterna. Sedan bör
man även prova på att använda sig av andra produkter för att ha något
att jämföra med.

Re: finlux tv typ 120

Med samma logik bör man köpa sämsta TV'n man kan hitta, ha en rostig
volvo 240 från 79, bo i ett ruckel osv ?

Till att börja med tror jag inte dom flesta kör outlook vad det gäller
news, och sen så ser jag inte hur det skulle vara en ursäkt ändå,
speciellt inte med tanke på hur mycket problem det orsakar.

Personligen anser jag väl iofs att man får köra vad fan man vill, bara det
inte orsakar problem för andra, vilket ju lookout ofta gör om man inte
tar hem tredjepartspatchar och uppdaterar det varannan dag..

Re: finlux tv typ 120

Det är detta som är så jobbigt med Outlook Express,
den saboterar för oss andra också!
Det är därför kriget aldrig upphör.

Re: finlux tv typ 120

"skämmas"
lär
senaste Tv, senaste bilmodellen och nybyggt hus kanske passar bättre.

Tror gör man i kyrkan ( t.ex Uppsala ), och hur åtgärda problemen som den
orsakar om du aldrig har använt programmet.

Svammel. Förutom att "man får köra vad * man vill"

Re: finlux tv typ 120

Hur får du till det ?

Personligen så supportar jag inte windows över huvud taget i mitt arbete,
jag överlåter med varm hand det åt andra människor, så koncentrerar jag mej
på saker som inte orsakar lika mycket problem (i mitt fall Solaris och linux).

Poängen är väl dock att jag inte behöver ha trasiga bromsar på min bil
bara för att kunna hjälpa andra som har det.

Tyvärr är det ju exakt som jag säger, folk som kör dåliga mjukvaror orsakar
massor av problem för oss som inte gör det, det gäller inte bara news/mail
utan det mesta.. dock blir det VÄLDIGT tydligt när man får >200mail om
dagen som enbart är virus skickade av klienter som körs på datorer vars ägare
borde ifråntas rätten att använda en dator efterssom dom inte klarar av det.

Re: finlux tv typ 120
On Mon, 26 Jan 2004 10:32:06 GMT, "leifline"

Som du borde kunna se i din OE så kör jag Agent.
http://w1.857.telia.com/~u85710887/docs/news/agent.html

Re: finlux tv typ 120

Hej igen angående finlux 120
Tack för bilderna Leif , du klantar ingalunda !, Det är inte fel på
ptc motståndet.
Har nu fått igång den igen efter att BU 508A gått sönder .Men hade
ingen motsvarande transistor hemma och prövar nu tillfälligt med en BU
208A .Den blir dock ganska så het trots en plåt under  (ca 5 cm *3 cm
, inga flänsar ).Har inte vågat ha igång den mera än ca 10 minuter .
är rädd att det blir för hett, dvs bu 208 går upp i rök.

Undrar bara nu om hur man kan skall göra för att mäta den effekt som
går igenom BU  ; misstänker att något är sönder ännu .Har hittills
bytt en massa elektrolyter för " säkerhets skull ", Några runt
vertikalsteget TDA 36 ... ,  var under  nominella värdet .
Spänningarna från powerenheten verkar nu ok , fick låna en ritning av
en tv reparatör och har nu jämfört .Testat med en 230 volts lampa , 60
Watt,  mellan kollektorn och jord när transistorn BU är borta, Verkade
ok. Kan man misstänka linjetransformatorn trots allt ? Ett motstånd R
17 ?( minns inte riktigt säkert om det var denna nummer , men det är
på 1, 5 Ohm , 0,5 Watt och finns på väg ut mot BU  ,gick sönder
)Apparaten startar nu bra ,  men bilden är inte av helt bra
kvalitet,nog har väl åldern tagit ut sin rätt kanske , grumligt och
oskarpt ; texten fungerar inte alls .

hälsningar
ralle

Site Timeline