Elbolagen de nya skandalbolagen

Elavbrotten blir bara fler - bolagen gör rekordvinster
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,412418,00.html

Re: Elbolagen de nya skandalbolagen

någon som blir direkt förvånad?

det börjar bli på gränsen till att man kopplar bort huset från nätet och kör på
eget, skulle det inte vara för maskinern i garaget skulle man nog redan ha
gjort det

Re: Elbolagen de nya skandalbolagen

De här populära (bland de rika) avregleringarna av
marknaderna är ett totalt vansinne har det visat sig.
Jag tror att de rika har infört det här just för att de
skall kunna sno åt sig mer av våra andras pengar.
Se bara på Skandia-skandalen och alla andra (Italien nu).
De rika är oerhört giriga. Det verkar vara en psykisk sjukdom.
Jag har själv ett 12V-system i lägeheten med 75Ah batteri
och nu har jag på allvar insett att jag måste bygga ut det
så att jag kan använda det mer seriöst framöver.
Jag hade i min enfald trott att vi skulle få mindre
med strömavbrott framöver när tekniken blir bättre.
Jag bor på landet där strömavbrott är vanligt.
http://w1.857.telia.com/~u85710476/docs/stav11se.html
Det är dags att agera nu.

Re: Elbolagen de nya skandalbolagen

Tror det var Fortum som babbalade om att de var tvugna att ha så höga priser
för att de skulle få in pengar till sin expansion.

Alla andra företag (nästan) får ta ur "egen ficka" låta aktieägarna slanda
in nytt kapital (t.ex. nyemmision).

Morgan O.

Site Timeline