Digitalkamera

Tankade över lite bilder till en nikon kamera.
Men i kameran blir det error. Kräver kameran specielt format av jpg? Med
kameran inkopplad till datorn går det bra att se bilderna,
på datorn.

Re: Digitalkamera

Ja olika kameror har olika formateringar av bilderna.

--

Mysko

Re: Digitalkamera

Finns det något konverteringsprogram?
Vilket??

Re: Digitalkamera

Det vet jag faktiskt inte. Men formateringen ser olika ut på
minneskorten. Det stod i min instruktionsbok till min niko coolpix att
formaten skiljer sig varje fall.

--

Mysko

Re: Digitalkamera
TV-Writer.
Det finns ett speciellt program för att kunna
ladda tillbaka bilder till en digitalkamera.
på följande länk hittar du programmet och hur du gör.
http://www.satsignal.net /

Pepe

       Posted via TITANnews - Uncensored Newsgroups Access
-=Every Newsgroup - Anonymous, UNCENSORED, BROADBAND Downloads=-

Re: Digitalkamera

Jag kan ju inte detta alltså... men det är väl ändå jpg-format oavsett t.ex.
kompression och storlek!

Morgan O.

Re: Digitalkamera

Ja, men om du jämför NTFS å fat (filformat för PC å windows) så är det
samma sak med kamerorna, dom lagras på olika sätt, att visa dom är en
sak, men att kopiera in bilder från en kamera till en annan är inte
säkert att det funkar, då dom lagras på olika sätt. (hmm världens
längsta mening?)

--

Mysko

Re: Digitalkamera
Problemet är väl aldrig att ladda tillbaka bilderna på minneskortet.
Problemet brukar uppstå när du vill visa dem igen på TV eller i
kameran. Det kan ju vara praktiskt att ta med sig sina bilder och
visa dem på TV hos någon som inte har en dator. Man kan även
ladda in bilder som man har editerat i ex, Photoshop och sedan
visa dem på TV eller i kamera displayen.

Men det kräver att man har TV-Writer.
Ett speciellt program för att kunna ladda tillbaka .jpg bilder till en
digitalkamera.
På följande länk hittar du programmet
och hur du gör.  http://www.satsignal.net /

Ps. Om du formaterar minneskortet i datorn, så välj FAT 32.
Annars funkar det inte i kameran (Nikon CoolPix 4500) Bäst
är att formatera i kameran.

Pepe

Med
t.ex.

       Posted via TITANnews - Uncensored Newsgroups Access
-=Every Newsgroup - Anonymous, UNCENSORED, BROADBAND Downloads=-

Site Timeline