Bluetooth?

Kan man använda ett bluetooth headset för att kommunicera med
datorn som har en bluetooth usb-adapter för ip-telefoni?

Med Kazaa kan man numera telefonera genom Skype.

Klippt ur "Uppsanppat":

I version 3.0 av fildelningsmjukvaran Kazaa har Sharman Networks integrerat
mjukvaran Skype med vilken användarna kostnadsfritt kan IP-telefonera vart
som helst i världen.

Hade varit smuckt!

Ralph

Re: Bluetooth?
On Thu, 25 Nov 2004 08:27:19 GMT, "Ralph Höglund"

Ja. Jag har testat bluetoothnätverk/IP-telefoni.
Varje dator i nätverket som har bluetooth kan hitta just mitt headset
eller mobiltelefon med bt, och jag kan förflytta mej över t.ex. ett
kontorslandskap med bibehållen telefonförbindelse.
Det hela kräver speciell programvara i datorerna och ska man använda
mobiltelefonen att ringa över IP så krävs det även program till
mobilen.
Läs mer på www.bluephone.com
Vill man bara ha bt-headset som en trådlös variant av ett vanligt
headset kopplat till datorn så går det också.

/Alf

Re: Bluetooth?

Tack Alf.

Jag har kopplat mitt BT headset till datorn med en BT dongle
och får datorn att både paira samt koppla mitt headset men sen är det
stopp.

Jag kan alltså inte få datorn att känna igen headsetet som en audio-enhet
som jag kan välja. Då går det inte att prata eller lyssna.

I dokumentationen för headsetet står det "You are allowed to connect the
headset with a Bluetooth enabled PC that is with Audio Gateways Profiles
supported."

Jag kan inte hitta vad "Audio Gateways Profiles är för något, finns inte i
XP Pro vad jag kan se, inte heller på Internet vad jag kan hitta.

Ralph

Re: Bluetooth?

Här har du lite lektyr,
http://www.palowireless.com/infotooth/tutorial/k6_hp.asp

--
Reply to: crister (at) forpresident (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte min V8".

Site Timeline