Blyack i UPS

Har fått en gammal UPS med döda batterier, det är vanliga standardackar på
12V 7 Ah.
Nu undrar jag om jag kan klappa dit ackar med högre kapacitet och på så vis
tjäna lite tid vid ev strömavbrott. Går det eller slår det ihjäl
laddelektroniken? Funderade på 12-14Ah

--
Skyll inte på mej. Jag röstade Oj den 14:e september
http://apdesajn.com/ojtillemu /

Re: Blyack i UPS

Laddningen kanske kan klara det, men den förlängda drifttiden
vid batteridrift kan göra att DC/AC-omvandlaren blir för varm.
något att tänka på.  Man vet inte om de har dimensionerat
kylningen tillräckligt för sådant.

--

 + Ken +

Re: Blyack i UPS
Steve Dahlqvist skrev i

Borde gå att kolla med en vanlig testmejsel?

--
Skyll inte på mej. Jag röstade Oj den 14:e september
http://apdesajn.com/ojtillemu /

Site Timeline