behöver schema till en Rowenta brödrost

Hej!

Jag behöver schema till en Rowenta brödrost.
Den är inte helt ny dock utan har några år på nacken.
Jag hittar dock inget modellnummer, står bara på fronten:

Rowenta
Made in W. Germany

Tacksam för alla tips jag kan få!

Med vänliga hälsningar

Anders

Re: behöver schema till en Rowenta brödrost
Hej igen,

Egentligen är det mer den mekaniska delen av brödrosten jag behöver schema
till,
pga det är en liten metalltrådsdel som har "trillat" av och som jag inte
riktigt vet hur
eller var den ska sitta. Jag misstänker att denna del har någoting att göra
med funktionen
att hålla kvar spaken i ett läge då man rostar, eftersom denna funktion nu
är borta.

Mvh
Anders

Re: behöver schema till en Rowenta brödrost

Släng din gamla sketna och sönderrostade brödrost och köp dej en ny
om du gillar rostat bröd till frukosten...

Vssa gamla billiga skitgrejer är väl ändå inte
värt att försöka laga??

Re: behöver schema till en Rowenta brödrost

Jo, det är ju en kul utmaning! :D

Den är annars i mkt gott skick, inte sönderrostad alls faktiskt, trots så
många år sen jag köpte denna modell.

Den är ju märkt med W. Germany, så kanske man kan sälja den annars som
antikvitet. :-)

Men, naturligtvis beror det ju helt och hållet på hur mkt arbete och tid man
måste lägga ner. Så, jag gör kanske det, köper en ny brödrost alltså.

Re: behöver schema till en Rowenta brödrost

Har du försökt köpa en bra brödrost ?

Nästintill omöjligt, och inte kan man testa innan man köper heller.

Vissa rostar ojämt, vissa kräver justering av värmen mellan brödskiva
ett och två, vissa kan man inte avbryta rostningen på, vissa är lååångsamma,
vissa låter illa (mekanisk timer ?) osv osv..

Har man en man trivs med är det nog inte så dumt att laga den.

Dessutom är det alltid kul att laga saker själv, iaf jag får en kick
utav att få igång saker som egentligen är dödsdömda :)

Re: behöver schema till en Rowenta brödrost

lååångsamma,

Tyvärr är Rowenta ofta en deadend, i alla fall mina. De verkar ha en bra
fungerande "produkt-föråldrings-team".
Annars håller jag med dig, det är lite kul med att "fixa/förlänga" livstiden
på allt skräp man fått/köppt.

Site Timeline