Ackumulatorer NiCad, NiMH, LiIon

Vilka är skillnaderna och vilka är bäst?

NiCad har väl ladd-minne????  ...har de andra det?

Morgan O.

Re: Ackumulatorer NiCad, NiMH, LiIon
NiCad kan ge mycket utström, bör förvaras urladdade över längre perioder,
kan snabbladdas ganska hårt, ganska hög självurladdning.
NiMH finns hyffsade idag, högre energidensitet, (vikt/Amperetmme), måste
laddas lite långsammare, känsligare för överladdning, bör förvaras
uppladdade, kan inte ge ifrån sig lika hög ström på kort tid.
Lijon???vet ej så mycket om dessa, har dock för mig att de har en ännu högre
energidensitet än ovanstående.
tror att de inte är så bra på att leverera stora strömmar ut.
Jag har för mig att Elfa har ett informationsblad man kan ladda hem där dom
sammanställer olika såna här för- och nackdelar. Kolla på deras sida på
nätet eller om du får tag i en katalog.