ZMIANA NAPIECIA

Sat, 03 Jan 2004 09:13:22 +0100 jednostka biologiczna o nazwie jerry1111 <stop_this_spam_jerry1111 snipped-for-privacy@remove.wp.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Na pl.news.nowe-grupy widac nie bywasz :-) Topman to maly pikus zreszta u mnie siedzi w KF. Przyjrzyjcie sie na p.n.n-g wypowiedziom goscia o nicku "andy_k". To jest dopiero godny nastepca Expierda !!! Ze zacytuje kilka:

"Dlaczego? Co by zmienilo w merytorycznym podejsciu do sprawy pare opinii wiecej jak nasza, skoro nikt z Was moich nie podwazyl? Znowu widze, ze liczy sie dla Was ilosc, a nie jakosc..."

"Wy tu ciagle fantazjujecie, a ja pisze o realiach."

"Kolejny jasnowidz? Nikt nie podal racjonalnych argumentow przeciw takiemu sprzezeniu, wszystkie podawane pseudoargumenty obalilem z latwoscia i nikt nie wniosl nowych.

Po co ciagle bijecie piane, napisze ktoregos pieknego dnia i wysle tutaj poprawiony RFD, pozniej kiedys tam bedzie glosowanie i wtedy zobaczymy. "

(Zaczerpniete z watku "Propozycja (RFD): pl.rec.meteoryty" Polecam lekture tego watku. Naprawde swietnie sie go czyta :-) )

Reply to
BLE_Maciek

Sun, 4 Jan 2004 22:47:33 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Topman" snipped-for-privacy@abuse.gazeta.wyborcza.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No jasne. A BU508 ktorego osobiscie w zasilaczu od A500 upalilem sluzyl tam jako eleent wykonawczy stabilizatora liniowego. Uwazasz ze zasilacze impulsowe wymyslono wczoraj ? Tlumacz sobie tak dalej.

A wogole to czego zes z KF wyskoczyl ? No tak, wczesniej miales innego maila. Zaraz poprawimy filterek...

Reply to
BLE_Maciek

Osoba podająca się za: BLE_Maciek przyczyniła się do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną

2004-01-05 20:48:

Póki co jeszcze się waham. Jego bezczelność chwilami mnie doprowadza do wściekłości ale zaraz potem zaliczam ROTFLa czytając jakie bzdury pisze

Reply to
badworm

Osoba podająca się za: BLE_Maciek przyczyniła się do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną

2004-01-05 21:02:

Być może część zasilaczy do A500(pewnie te starsze) była jednak z klasycznym trafo bo pamiętam, że były znacznie cięższe i mocniejsze :-)

Reply to
badworm

Mon, 5 Jan 2004 22:02:07 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Topwan" snipped-for-privacy@abuse.gazeta.wyborcza.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Za duzo tego, zglaszam sprawe do abuse. Buraku !

Reply to
BLE_Maciek

Uzytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisal w wiadomosci

| To naprawde wstyd dla miasta Szczecina ze maja takiego mieszkanca.

Gdzes sie zaplatales w kable w Gdansku, przeciez mista nigdy nie wykryjesz. Poco to robisz jak nie umiesz i nie nauczysz sie.

Reply to
Topwan

Osoba podająca się za: BLE_Maciek przyczyniła się do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną

2004-01-06 10:12:

Tylko pamiętaj, by dołączyć informację o prawdopodobnym dzieleniu Neostrady :-P Jak jemu(im) dołożą karę to się nie pozbiera jak admin wpadnie do niego ;->

Reply to
badworm
Reply to
Krzysiek Marciniak
Reply to
Krzysiek Marciniak

Topman:

a na spawarkach się znasz? O ile mnie sclerosis nie myli, to w spawarkach ustawiasz prąd spawania. Jak masz skalę, to te 80A będzie na przykład tam, gdzie za czasów 220V było 78A (na przykład, nie chce mi się liczyć), ot i tyle. Pomijając zmianę strat transformatora, nic się nie zmieni.

Co do faktycznej zmiany napięcia w gniazdku z 220 na 230V może się to stać w przypadku zmiany transformatora WN/NN w okolicy. Nowe instalacje są robione na nominalne 230V. W każdym razie ilość kWh mi się od tej pory (5 lat temu) nie zmieniła zbytnio. Trochę wzrosła, ale to chyba dlatego, że zamiast 1 kompa sporadycznie, mam 8 kompów dość intensywnie używanych. Rachunek wzrósł znacznie, ale tu nie normy op... tylko politykę finansową ZE.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Topman:

ja przynajmniej coś jadłem. Wiesz, trochę się na tych sprawach znam, a nie jak ty, jak krowa na kompasie. Idź do tej "nowoczesnej" kafejki i rozkręć takiego PCta, to zobaczysz, jakie zasilacze tam są wbudowane.

mam tu kilkanaście PCtów i 2 silniki sterowane PWM o mocach ok 30kW każdy w tej samej sieci.

odpukać, ale nie. Kwestia, jakich zasilaczy używasz. Jeden zasilacz zszedł był, ale sam, bez wyrządzenia szkody. Właśnie taki za 2zł. Wsadziłem porządny i chodzi.

Całkiem, całkiem nieźle. Jak chyba widziałeś, jestem radioamatorem i używam do radiostacji zasilacza impulsowego. Tylko nie takiego robionego przez chińskich więźniów za 2 zł w hurcie, tylko taki za paręset zł.

Ostatnio robiłem próby EMC naszego sprzętu pomiarowego (zastosowanie medyczne), opartego na PCcie. Jeżeli chodzi o zakłócenia WCz, to najwięcej sieją kable (mysz, klawiatura, RS) taktem procesora (2.6GHz), różnymi taktami "po drodze" (33MHz magistrali, jakieś 4MHz proca klawiatury) i z tymi są największe problemy. Ale zasilacz nie jest też taki za 2zł, tylko za 120EUR. Oczywiście impulsowy, bo chłodnicy samochodowej do chłodzenia nie chcemy montować. W każdym razie moc emitowanych zakłóceń jest rzędu pojedynczych pW.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Wypraszam sobie!! W moich spawarkach jak mialo byc 80A, to bedzie 80A. I zadne zmiany w sieci nic nie przeszkadzaja :-)

Reply to
jerry1111

jerry1111:

ja mówię o takich siermiężnych, jakich używa Topman ;-) Radzieckie ze składnicy harcerskiej.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
Reply to
Krzysiek Marciniak

mógłbyś mi proszę twoją odpowiedź na polski przetłumaczyć? Nie pobierasz 100A z sieci 230V, tylko z uzwojenia wtórnego spawarki. Ponieważ chcesz spawać odpowiednim prądem ustawiasz go (kotwicą czy elektroniką wsio karp). Ponieważ masz wyższe napięcie pierwotne osiągniesz prąd spawania cię interesujący w innym położeniu kotwicy. Jak spawarka nowoczesna i dobra, to w ustawieniach nic nie zmieniasz i masz taki prąd, jak trzeba. Teraz masz jeszcze opory elektrody i przewodów doprowadzających, których normy nie zmieniły. Czyli: prąd taki sam, opór taki sam, czas spawania taki sam. Energia to I*R*R*t i to jest naliczane. A wogóle, to prąd nie jest lepszy, tylko napięcie nominalne inne.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
Reply to
Krzysiek Marciniak

Ps: czego tu ziejesz takimi podstawami, tu nie ma ani jednego przedszkolaka.

Reply to
Krzysiek Marciniak

Nie jest wazne jaki prad nastawisz na spawarce czy jakimkowiek innym sprzecie, ale w tym wypadku liczy sie tylko i wylacznie wartosc zuzytej (pobranej z sieci) energii co nie ma absolutnie zadnego zwiazku z twoimi ustawieniami ani tez z rodzajem odbiornika. Zaklad Energetyczny lub ogolnie "Dostawca Energii Elektrycznej" pobiera oplate za zuzyta energie wg ustalonych cen. Nowa norma nie zmienia wcale napiecia w sieci, lecz tylko zaweza pole tolerancji wahan /odchylen napiecia od wartosci nominalnej. Inaczej mowiac podnosi "jakosc" dostarczanej energii. Aby ten cel osiagnac moze zajsc konecznosc wprowadzenia pewnych usprawnien w niektorych rejonach np: wymiana niektorych transformatorow na wieksze lub bardziej sprawne, instalacja nowszej/lepszej aparatury kontrolnej, itd., czyli jednym slowem doinwestowanie (czyt. dodatkowe koszty). Poniewaz realny swiat (a w takim wlasnie obecnie w RP zyjecie) oparty jest na odwiecznych zasadach kalkulacji kosztow i zyskow, istnieje wiec realna obawa na ewentualne proby podwyzszenia cen za energie elektryczna z tytulu dodatkowych kosztow jej wyprodukowania i dystrybucji. Skoro jest motywacja, pozostaje tylko sprawa zalegalizowania takiej akcji, a to z kolei nie jest wcale takie trudne.

Reply to
bubba