Zasilanie PowerBook G3

Witam. Znajomy kupił PowerBook G3 (M5343), tylko że bez zasilacza i poprosił o dorobienie "czegoś", żeby to uruchomić. Ponieważ nie mam oryginalnego zasilacza nie wiem jaki wtyk zasilający jest potrzebny. Gniazdo zasilania w komputerze z zwenątrz wygląda jak standardowe gniazdo "cinch", jednak po rozebraniu komputera okazało się, że gniazdo to ma więcej styków wewnątrz, natomiast metalowy pierścien zewnętrzny nie jest podłączony do masy komputera. Na sieci znalazłem pare fotek oryginalnego zasilacza, jednak nie było widać samego wtyku. Budowa gniazda sugerowała by, że wtyk taki powinien przypominać wtyk "cinch", tylko zamiast litego bolca w środku powinno być coś jak by "jack". Czy może mi ktoś podać jaki oryginalnie wtyk powinien tam być, czy jest to dostępne i jak są na nim wyprowadzone napięcia.

Z góry dziękuje, Jacek.

Reply to
Jacek

Jacek napisał(a):

Zadzwoń do SADu - może cena oryginalnych zasilaczy nie jest taka przerażająca. Tutaj zasilacz do PB G3 kosztuje np. $35:

Adam Dybkowski

Dziekuje za namiary. Co prawda nie dzwoniłem do SADu, a jedynie byłem na ich stronie - najtańszy pasujący zasilacz to 300 zł. Miałem nadzieję, że da się sprawe załatwić kupnem odpowiedniego wtyku, tym bardziej, ze mam 24 V zasilacz.

Pozdrawiam,

Jacek

Reply to
Jacek

Jacek napisał(a):

To może wyszperaj na ebay'u jakiś padnięty zasilacz - przeszczepisz wtyczkę do swojego a może i obudowa się nada. Wtyczka zasilania do iBooka (pewnie masz podobne gniazdko) wygląda jak nieco grubszy wtyk RCA, z pinem podzielonym na kilka segmentów. I wbudowanymi diodkami (ten pasek dookoła we wtyczce), które świecą na zielono lub pomarańczowo. Pewnie steruje tym komputer w zależności od stanu ładowania.

Reply to
Adam Dybkowski

Jeszcze raz dziękuje. Informacja o diodach rozjaśniła mi trochę budowe płytki na której znajduje się gniazdo w komputerze. Problem został rozwiązany poprzez kupno nowego zasilacza, więc jak dla mnie temat zamknięty.

Pozdrawiam, Jacek.

Reply to
Jacek