Głośniki do TV

Czy da się przeprowadzić operację podłączenie głośników od wieży do telewizora przy pomocy wyjścia cinch? Wieża oddała ostatni dech a wiec tak się zastanawiam czy nie dałoby się wykorzystać jej głośników. Na razie próbowałem podłączyć "na krótko", czyli łącząc kabelki od głośnika do wtyczki cinch z tv,  jednak bez efektu. Jeżeli to w ogóle możliwe to jak to zrobić? Może potrzebne jest jakieś dodatkowe zasilanie?

Reply to
Trybun

Trybun snipped-for-privacy@jachu.cb napisał(a):

A czy te złącza cinch są opisane jako głośnikowe? Myślę, że wątpię. To pewnie zwykłe wyjście liniowe, więc musisz jeszcze mieć wzmacniacz. Co padło w tej wieży? Może wzmacniacz jest dobry i możesz skorzystać z wejścia liniowego wieży, łącząc ją z wyjściem liniowym TV?

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Są opisane jako  audio. Próbowałem także podłączenia pod gniazdo "jack" czy tak jako, do którego można podłączyć słuchawki, jednak i tu bez efektu. Wieża zwyczajnie zgłupiała, po włączeniu wywala błąd i na wyświetlaczu istna choinka, tak że nie da się wejść w opcje i np wybrać aux, na dodatek co chwila się resetuje, czyli włącza i wyłącza.

Reply to
Trybun

Trybun snipped-for-privacy@jachu.cb napisał(a):

Czyli wyjście liniowe z małym sygnałem, przeznaczone do podłączenia wzmacniacza lub innego urządzenia przetwarzającego dalej sygnał dźwiękowy (zapisującego, transmitującego itd). Telewizory mają własne głośniki, więc zwykle nie mają wyjść głośnikowych.

Tutaj powinno być coś cicho słychać, ale i tak to wyjście nie jest przeznaczone do wysterowywania kolumn.

Jeśli chcesz grzebać, możesz zrobić obejście selektora wejść w wieży i spiąć wejście wzmacniacza bezpośrednio z gniazdem aux. A jak nie chcesz, to wykorzystaj jakiś inny wzmacniacz. W każdym razie między telewizorem a kolumnami musisz mieć coś wzmacniającego dźwięk.

Chyba że chciałbyś ingerować w telewizor i odłączyć jego głośniki a w ich miejsce zrobić wyprowadzenie na kolumny. Wtedy wykorzystany zostanie wzmacniacz z telewizora. OK, niby można, ale tak właściwie to co chcesz osiągnąć? Jeśli chcesz mieć lepszy dźwięk, to najpierw trzeba upewnić się, że te kolumny z wieży są naprawdę dobre. Niestety nie podałeś ani modelu telewizora ani wieży. Do dobrych kolumn wypadałoby mieć też dobry wzmacniacz. Rozumiem, że szkoda żeby te kolumny się marnowały, ale też nie każda przeróbka ma sens.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

W dniu 15.02.2024 o 11:31, Trybun pisze:

Potrzebny wzmacniacz. Najtańsze kompletne widziałem na AliExpress poniżej 30 zł (z darmową wysyłką), wbrew pozorom mają szanse grać przyzwoicie (choć to klasa D). Jak chcesz dłubać samemu to moduły od kilku do kilkudziesięciu zł, analogowe lub klasa D, do wyboru, do koloru.

Reply to
mirekc

in <news:uqks4d$esk$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net>

user Grzegorz Niemirowski pisze tak:

panie Grzegorzu nie podpowiadaj takich pomysłów ;) bo Trybun uszkodzi sobie telewizor jeszcze.

Lepiej niech kupi sobie używany wzmacniacz za 100zł

Reply to
PiteR

Pan PiteR napisał:

Panie Piotrze, ten cały Trybun już zawsze będzie mi się kojarzył z telewizorami. Kiedyś na jednej z grup opowiadał, że w ogóle nie ogląda telewizji. Ale telewizorów w domu ma dziewięć. Dzięki czemu nie ogląda bardziej od tych, co mają jeden lub zgoła nie mają wcale. Czymże jest zadem uszkodzenie jednego z dziewięciu?

Jarek

PS: W zasadzie to telewizora można też słuchać. A radio oglądać.

Reply to
Jarosław Sokołowski

in <news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl>

user Jarosław Sokołowski pisze tak:

Mój rumuński kolega też miał dziewięć. Wcześnie wychodził do pracy to był pierwszy na wystawce. Zwijał telewizor, naprawiał lub wyrzucał a sprawne gromadził. Troche wysłał rodzinie do Rumunii. Dwa tv dał mi. Potem ja juz miałem dziewięć. Rozdawałem ale ludzie nie chcieli.

Mówili przed telewizorem ludzie umierają :) Lecimy do Paryża.

U mnie w każdym telewizorze tylko jeden program. Windows 10 ;)

Reply to
PiteR

A w jakim urządzeniu można spotkać się z dedykowanym czysto pod głośnik wyjście. Jak się nazywają takie w wieży, czyli zaciski do głośnikowego przewodu?

No i słychać, ale tylko na słuchawkach, na podłączonym 'na krótko" głośniku cisza.

Nie, nie chcę nic grzebać, jedno że na tym kompletnie się nie znam, drugie że nie zamierzam wydawać na taką modernizację jakichś pieniędzy. A kolumny jakie to są kolumny??? - Przy zakupie jedną z głównych przesłanek było to że one mają w sobie coś wyjątkowego, kevlarowe membrany czy coś w tym typie. Tymczasem opakowano to w taki materiał że po niecałym roku magazynowania w nieogrzewanym garażu obudowa zaczyna się marszczyć! Sama wieża to Panasonic i kupiona jeszcze w XXwieku.

Reply to
Trybun

W dniu 15.02.2024 o 13:53, mirekc pisze:

Dłubanie odpada.. Tak z ciekawości - po co ten wzmacniacz, za mala moc wyjściowa w gniazdach audio telewizora aby ożywić 150 watowe głośniki  czy po prostu konieczny element szeregowy takiego zestawu?

Reply to
Trybun

W dniu 16.02.2024 o 12:14, Trybun pisze:

To generalnie jest wyjście napięciowe nieprzystosowane do obciążenia niską impedancją (taką jak kolumny) i oddawania dużego prądu. W prostych słowach – tak, brakuje mocy i jak się podłączy kolumny, to jeszcze coś można uwalić.

Reply to
mirekc

Trybun snipped-for-privacy@jachu.cb napisał(a):

W takim, które normalnie widzisz z zewnętrznymi głośnikami, czyli wieża albo wzmacniacz.

Nie wiem jaką mają nazwę. W każdym razie nie jest to cinch. Tutaj widać dwie popularne opcje, te zaciskowe oraz takie dokręcane.

jeszcze

Pewnie coś źle podłączasz. Na wyjściu słuchawkowym jest mała moc, ale w głośniku coś powinno być. Może to nie jest wyjście słuchawkowe? Nadal nie mamy modelu wieży ani telewizora. W każdym razie wyjście słuchawkowe, tak samo jak wyjście liniowe, nie służy do podłączania głośników.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

No raczej słuchawkowe nie jest, bo na cinch. Ja wiem że od słuchawkowego różni się tylko rodzajem gniazda. Ale funkcjonalnie w TV może być różnica, bo wyjście liniowe w niektórych TV można włączać/wyłączać z poziomu menu TV. Albo jak wypilotujesz jakieś tam Dolby pińcet+1 to może nie dawać sygnału na to wyjście a tylko na optical.

PD

Reply to
PD

PD <po snipped-for-privacy@go2.pl napisał(a):

On ma tam cinch oraz jack. Głośnik próbował podłączać do obu.

Na słuchawkowym jednak spodziewałbym się wyższego poziomu sygnału, choć faktycznie może być z tym różnie.

Może OP poda w końcu model telewizora :)

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Wyjście liniowe (cinch) to sygnał poziomu maks około 1V przystosowane do wysterowania impedancji około 1kOhm wzwyż. Czyli okolice 1mW. Wystarczy, żeby coś usłyszeć w słuchawkach, ale i to bez szaleństw.

Na wyjściu głośnikowym, żeby dać 150W na głośniku 8 Ohm potrzeba 35V przy prądzie 4A.

Wartości przybliżone przy pominięciu różnych niuansów, ale wystarczy, żeby pokazać, że jednak spora różnica.

Jacek

Reply to
Jacek Konieczny

Widząc np. w tv gniazdo audio typu cinch można by przypuszczać że da się pod nie podłączyć głośnik. Oczywiście po zamocowaniu na końcu kabla głośnika odpowiedniej wtyczki. Jednak jak się przekonałem to trudno o samą taką wtyczkę do samodzielnego montażu dostać.

Pewnie tak, tzn źle podłączam. Pod żadnym telewizorem nie działa, model nie ma znaczenia bo układy gniazd praktycznie wszystkich posiadane mają taki sam. Wyjście na słuchawki jest wyraźnie oznaczone, a więc o pomyłce mowy mowy być nie może.

Reply to
Trybun

W dniu 16.02.2024 o 14:55, mirekc pisze:

Dzięki.

Reply to
Trybun

No i wszystko jasne, głośniki chyba do wywalenia.

Reply to
Trybun

W dniu 17.02.2024 o 14:04, alojzy nieborak pisze:

Dziękuje, ale inwestować w to nie zamierzam. Nie da się podłączyć "po kosztach" to pies tam trącał te głośniki.

Reply to
Trybun

W dniu 20.02.2024 o 09:29, Trybun pisze:

Szkoda zachodu, tak nie zadziała. Zdobądź dowolny sprawny wzmacniacz stereo a na 100% przy pomocy grupy zadziała z TV.

Jak podłączasz głośniki do TV? Tak fizycznie. Kabel od głośników ma dwa pocynowane przewody (obstawiam, że widełek nie ma na końcach). Gniazdo słuchawkowe w TV to jack 3,5 mm. Kabel na jednym końcu ma jack 3,5 mm, na drugim trzy odizolowane przewody?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski