Zasilacze PC bez wentylatorów

Są na rynku zasilacze ATX bez wentylatorow, coś jak ten poniżej:

Jak sądzicie, można przerobić zwykły zasilacz na taki ?

Reply to
William

Nie. O ile jeszcze mogę sobie wyobrazić heatpipe do odprowadzenia ciepła z radiatorów wewnętrznych na zewnętrzny, to ciepła z okradzionego z miedzi i ferrytu trafa przetwornicy w ten sposób nie odprowadzisz. Dochodzi jeszcze grzejący się dławik wyjściowy. Na dokładkę dość często zdarza się, że radiatory wewnętrzne nie są na potencjale masy...

Zasilacz, który ma być używany bez wiatraka musi byc od poczatku projektowany inaczej niż zasilacz z wiatrakiem - większe trafo i większy rdzeń dławika wyjściowego, większe przekroje przewodów, półprzewodniki na współnym radiatorze lub bloku heatpipe itd.

Witajcie

W liście datowanym 30 grudnia 2005 (10:15:03) można przeczytać:

Cena z leksza zajeb....a :-(

już chciałem napisać że może lepiej kupić :-)) Ja myslę że można zwykły zasilacz przerobić, wystarczy sprawdzić co się w nim grzeje (ma radiator) i "wyeksportować" to do radiatora przykreconego w miejsce wiatraka. Awaryjnie można zastosować jeszcze wentylator włączany jakimś termistorem. Powinno działać.

Reply to
Teos

Witajcie

W liście datowanym 30 grudnia 2005 (10:33:48) można przeczytać:

W zasadzie masz rację, ale duzo zalezy od obciązenia. Jeżeli to ma być komputer z kilkoma dyskami, CD itp potrzebujący do normalnej pracy zasilacza 450W pracujacego na granicy obciązalności to się nie da i przyznaję Ci rację. Natomiast jezeli to jest komputer wymagajacy do normalnej pracy 100W to nie ma problemu. Zdażyło mi sie przez dłuższy czas używać kompa z normalnym zasilaczem w którym wiatrak po prostu odciąłem od zasilania (router stojacy w sypialni ;-)) Mimo ciagłej pracy nie było żadnych problemów. Ale to była 486-ka bez dysków :-) Krótko mówiąc wszystko zalezy od obciążenia.

Reply to
Teos

William snipped-for-privacy@ma.mnie.pl> napisal nam:

zobacz jaka ma obudowe, pewnie cala aluminiowa i tez robi za radiator :)

Może odpowiem trochę nie na temat, ale jeżeli szukasz po prostu cichego zasilacza, to na allegro są Fortrony z wiatrakiem 12cm po ok. 50-60zł i są to całkiem porządne sprzęty (sam mam ze 3 sztuki). No i co najważniejsze bardzo ciche.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski

są zasilacze przeznaczone do chłodzenia wodnego są zasilacze o mocy do 100W, które nie wymagają aktywnego chłodzenia sam mam taki, kupiony na allegro

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki