zasilacze ATX

bezrobotny napisał(a):

Nie mozna, aczkolwiek kilka uruchomilem bez obciazenia i dzialaja. Ale docelowo musi byc obciazenie, podobno najlepiej zarowka samochodowa.

Ktos mi kiedys powiedzial, ze zwarcie znosza lepiej niz brak obciazenia, ale nie recze za slowa tamtej osoby. Nie probowalem.

Guglac, guglac i tak dalej. Prawie kazdy producent ma inna budowe zasilacza, czyt. inne uklady itp.

? Nie jestem pewien.

Prosze bardzo.

Reply to
rozrabiak

Witaj,

W Twoim liście datowanym 23 maja 2004 (18:17:14) można przeczytać:

b> - czy zasilacz ATX można uruchomić b> bez obciążenia? czy wystarczy obciążyć b> np. napięcie 5V, a pozostałych nie?

Chyba można. Według schematu który posiadam każde napięcie jest obciążone rezystorem.

b> - skąd sciągać schematy zasilaczy ATX?

Mam jeden schemat, czterdzieści kilo, gif. 200 watów.

Reply to
rc72

bezrobotny napisał(a):

elektronika :) A tak na serio, to zalezy od uszkodzenia. Pozostawie to dla fachowcow :)

Hmm. Ja zawsze zaczynalem od tranzystorow mocy a pozniej kondensatory el.

Jak ma przejscie na tescie diod we wszystkie stony, to jest walniety.

Reply to
rozrabiak

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-05-24 18:37 bezrobotny nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Kondensator 10uF w przetwornicy stand-by traci pojemność i rośnie napięcie zasilające TL494. Gdy przekroczy maksymalną dopuszczalną wartość w zasilaczu pojawiają się tzw. stany nieustalone ;-) W zależności od tego, które napięcia wyjściowe się rozjadą i jak mocno rozmiar szkód w kompie jest różny, od pojedynczych podzespołów do praktycznie całości.

Od wymiany zasilacza na nowy :-P A na poważnie - wymienić wszystkie kondensatory elektrolityczne poza tymi największymi, zaraz za mostkiem prostowniczym. Do tego spalone rezystory, diodę zenera w przetwornicy stand-by na 6,2V, scalaka no i sprawdzić tranzystory kluczujące po stronie pierwotnej.

Reply to
badworm