Zasilacz od -12V do +12V - czy to ma szanse dzialac?

Mostek prostowniczy i kondensatorki pominalem, za duzo kombinacji w ascii.

2 stabilizatory z regulacja napiecia. W celu zwiekszenia wydajnosci dalbym jeszcze tranzystory. Regulatorem bylby potencjometr podwojny od balansu.

Czy to ma szanse dzialac?

7812___ (----------|__|---+------------->+12V ( | [R] ( [R]---| (____+ | ( | --- ( | 7812 ___ (----|------|__|--+------------>+12V | | [R] | [R]---| | | | --- ---

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Jeśli ten mostek jest tak włączony jak ja myślę, to to będzie działać. Będzie to równoważnik dwóch dwupołówkowych prostowników. Często spotykane rozwiązanie, w tych przypadkach kiedy obciążenia obu polaryzacji są mniej więcej równe.

Reply to
Jacek Maciejewski

Czy dobrze rozumiem ze chcesz miec na wyjsciu dwa zaciski, miedzy ktorymi pojawi sie regulowane napiecie od -12 do +12V ? I wymysliles sobie zrobic dwa zasilacze regulowane 0..+12V, polaczone w mostek ?

Nie zadziala. Prad ktory wyplynie jednym stabilizatorem musialby wplynac do drugiego. A ten tego nie potrafi.

JF> Czy dobrze rozumiem ze chcesz miec na wyjsciu dwa zaciski, JF> miedzy ktorymi pojawi sie regulowane napiecie od -12 do +12V ? JF> I wymysliles sobie zrobic dwa zasilacze regulowane 0..+12V, JF> polaczone w mostek ?

JF> Nie zadziala. Prad ktory wyplynie jednym stabilizatorem JF> musialby wplynac do drugiego. A ten tego nie potrafi.

Radioelektronik 7/1985. Zasilacz do kolejki "Piko". Napięcie można regulować w zakresie od -15V do +15V w zależności od transformatora i obciążenia. Jednym potencjometrem.

Reply to
rc72

potrzebuje zasilacza do kolejki wymyslilem to przez analogie podlaczonych 2 baterii o roznych napieciach

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

jestes pewien tego co piszesz?

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

przeczytaj uwaznie moj post

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Ale baterie nie tak laczysz.

Radioelektronik 7/1985. Zasilacz do kolejki "Piko". Napięcie można regulować w zakresie od -15V do +15V w zależności od transformatora i obciążenia. Jednym potencjometrem.

Reply to
Ryszard

nie sadzisz, ze to armata na muche?

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Mowiac szczerze to nie - ma dokladnie to co by chcial. Popularny, tani scalak. Nawet nie musi byc mostkowy - starczy taki z zasilaniem symetrycznym.

Tylko ze ... pomysl nie jest nowy. Pojawil sie jeszcze w latach

80-tych w Radioelektroniku, a byc moze zaczerpnieto go z jeszcze starszego zrodla. Sam kiedys sobie zmontowalem zasilacz na UL1496. I ... dlugo nie wytrzymal. Moze teraz zabezpieczenia sa skuteczniejsze .. bo inaczej odradzam :-)

On Behalf Of J.F.

Mam dzwonek do drzwi zmontowany z jego użyciem. ;-) Będzie już ze 20 lat. I elektrolitów jakoś nie muszę wymieniać. ;-)

pzdr Artur

Reply to
ziel

Ale tu zasilanie symetryczne nie bedzie duza wada [o ile ma sie trafo z odczepem], natomiast moze byc duza zaleta - jak zasilaczy bedzie wiecej, polaczone ..