Żarówki , k..wica już człeka bierze

Wiem, że temat już był i w temacie spisku żarówkowego juz wszystko wiadomo. Tak ma być. Aby biznes się kręcił nic nie może być wieczne.

Ale do k... nędzy bez przesady !

Moja żonka umyśliła sobie wymianę żyrandola w kuchni. Zaciągnęła mnie do sklepu , wskazała palcem. Dołozyła do tego jeszcze dwie lampki biurowe. Tanie to cholerstwo nie było. W żyrandolu żarówki halogenowe G9 - trzy sztuki, a w lampkach biurkowych ( 2 szt) GU10 też halogeny.

Wiecie ile świeciły ? Nie minął miesiąc jak w zyrandolu wymieniłem wszystkie trzy. Wczoraj przestała świecić GU10 .

To dopiero 3 tygodnie . Całego świecenia nawet 50h nie było.

Żeby jeszcze było mało, to z żyrandola jednej suki nie mogłem wyciągnąć. W końcu się pokruszyła a druty zostały w oprawce. Zakleszczyły się na amen.

A ta GU10 ... z ciekawości zacząłem się przyglądać. Tak intensywnie patrzyłem, że szkiełko ... wypadło. Dotknąłem palcem wewnętrznej bańki - wypadła. Sprawa o tyle dziwna, że zostały druty, których w żaden sposób nie mogłem wyrwać z bolców w oprawce. Jakaś cholera je przegryzła ?

Wiem, że to spisek żarówkowy, itd ... Paragony gdzieś wyrzuciłem, i nie potrzebnie narzekam. Ale wybaczcie ... musiałem.

Szczęśliwego Nowego Roku.

Reply to
kk

Zarowki halogenowe GU10 (zasilanie 230V, nie 12V przez transformator) od zawsze mialy żałosna trwałość. Mają bardzo cienki drucik żarnika który pada po dosłownie kilku kilkunastu godzinach pracy.

Może spróbuj założyć zamiast halogenów przyzwoite LEDy. Tylko nie najtansze bo znowu bedziesz klął.

Moje doswiadczenia: przy remoncie łazienki wsadziłem 4 punkty świetlne - wszystkie to LEDy w oprawkach GU10. Miód malina. Na nic tego nie zamienię. Pobór mocy znikomy, łazienka oświetlona jak stadion piłkarski. Działa mi toto juz półtora roku, zero kłopotów.

Reply to
mysiur

Właśnie w kierunku przesady to zmierza. Popatrz na rynek obuwia. Tak niedługo funkcjonować będą wszystkie towary konsumpcyjne. Nieważne czy towar był za 10pln czy za 500pln, gdyż po cenie nie określisz jakości. Drogie buble też spokojnie mogą występować w naturze. Zepsuje Ci się po 10 użyciu? Wskutek złożonej reklamacji dowiesz się że towar użytkowałeś niezgodnie z przeznaczeniem. Dowiesz się iż "przeznaczeniem tego ekskluzywnego produktu było włączanie raz na dwa dni, i użytkowanie nie więcej jak 5 minut dziennie, itp, itd." Nie pododba się? Kup-se-pan-kolejny z dostępnych 1500 SKU, może będzie lepiej. A może gorzej.

Reply to
DJ

Użytkownik "DJ" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kbidd6$d7s$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

No tak... klientce odrzucono reklamację KALOSZY. Bo...? .. .. .. .. ...Bo chodziła w nich po kałużach... Jeszce się okaże, ze odrzucą reklamację kondonów, bo się w nich dymało... Heh... a do czegóż kalosze służą, czy kondony? Tak, zeby babcia na słoiczek z dżemem zakładała :P

Reply to
Anerys

Daj proszę linka do tych ledów

Reply to
ToMasz

Może to będzie poczytane za kryptoreklamę, ale niech tam. Ja kupiłem już ok.20 sztuk GU10 i G4 w tej firmie. Sa chyba importerem. Dobre ceny, dobra jakość. Nie narzekam. GU10 o jasności ~430lm to odpowiednik halogena 35W. Te mocniejsze, 560lm, odpowiada halogenowi 50W. Jak dla mnie to nawet za silne jest. Generalnie wybór mają ogromny.

zapinio

zapinio

Dnia Thu, 27 Dec 2012 20:53:57 +0100, kk napisał(a):

A widzisz, trzeba było paragony trzymać :) Reklamowałem niedawno kompaktówkę Osram, padła po 2,5 roku od zakupu. Na pudełku było napisane "3 lata gwarancji" i oczywiście coś tam o czasie pracy i ilości włączeń. W Castoramie trochę kręcili nosem bo oni standardowo dają 2 lata gwarancji ale jak się upewnili, że gwiazdka koło tej "3" oznacza tylko tyle, że gwarancja ta nie wyłącza innych praw np. z tytułu niezgodności towaru z umową to przyjęli reklamację. Jako, że takiej kompaktówki już nie było na sklepie to dostałem zwrot kasy. Poszedłem i kupiłem nieco droższego Osrama z 5-letnią gwarancją, były też chyba takie z 8-letnią ale to już IMO przesada.

Reply to
badworm

Niestety producenci do gotowych wyrobów wkładają zazwyczaj najtańszą chińszczyznę, te halogeny najczęściej padają nie przez przepalenie żarnika tylko zniszczenie połączeń zatopionych w szkle. Kup halogeny dobrej firmy i będą świeciły w przybliżeniu tyle ile powinny. Używam w domu sporo halogenów, zaprzestałem kupowania najtańszych i zauważyłem, że jakieś 30% nawet tych dobrych spala się szybko ale jak się trafi na trwałą to wytrzyma znacznie dłużej. W halogenach na dworze w których są żarniki liniowe które zapalają się kilkadziesiąt razy dziennie w ciągu pierwszego roku wymieniłem je ze 3 razy za każdym razem innej firmy aż trafiłem na trwałe a teraz już od pięciu lat świecą bezawaryjnie.

Reply to
Padre

Halllooo! Mamy rok 2012. Żarówka ma już 133 lata!!! "Praktyczną, w pełni użyteczną żarówkę wynalazł zespół badawczy w laboratorium w Menlo Park (USA) pod kierownictwem T.A. Edisona. Po kilkumiesięcznych żmudnych pracach udało się im __________________w roku 1879________________________ skonstruować żarówkę z włóknem węglowym świecącą przez kilkadziesiąt godzin, a później przedłużyć czas jej świecenia do ponad 100 godzin. Przy następnych próbach wybrano pewien gatunek japońskiego bambusa, którego zwęglone włókna okazały się najtrwalsze. Umieszczone w szklanej banieczce, z której wypompowano powietrze paliły się __________________przez kilkaset godzin______________________ jasnym żółtym światłem."

Jakim trzeba być ignorantem, aby namawiać ludzi do ciągłego grzebania w celowo dziadowskich półproduktach, mając w każdym sklepie co najmniej 2 technologie bijące bambusa na głowę: energooszczędne i led.

A ten o bambusie. Dajcie sobie wciskać ciemnotę, że żarówy z bambusem są dobre, bo prąd tani, a żarówki piękne. A chłopaki ze 100 letnią technologią trzepią kasę na... elektronikach. Głupcom trudno się dziwić, ale elektronikom, matematykom, fizykom ?

S.

Reply to
Sylwester Łazar
[...]

Nie bój żaby - prawo Kopernika działa. Jestem pewny, że producentom uda się obnizyc cenę LEDów kosztem ich trwałosci. Ponad 100 lat funkcjonowała zmowa (nie)trwałosci żarówek, teraz konieczna jest nowa.

W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 21:55:08 UTC użytkownik ToMasz napisał:

Ostatnio kupilem te:

Od 3 miesiecy swiaca sie non stop w salonie, cos a'la lampka nocna.

Te z lazienki, bylo juz jakis czas temu i wyparowalo z historii zakupow.

Generalnie Ebay i sprzedwawcy z Hong Kongu / Chin. Niektorzy oferuja dobre LEDy w dobrych cenach. Kilka eksperymentow i udaje sie. Gwarancji na to nie ma, jak padnie trzeba kupic nowe. Mi sie udalo. na Ebay mozna probowac szukac pod haslem LED Cree. Cree to producent LEDow. Nie wiem, czy moje maja oryginalne Cree ale dobrze swieca. Byly kupione jako Cree.

Jak ktos nie lubi ryzykowac Philips/Osram/Sylvania inni renomowani przez oficjalne kanaly dystrybucji cena kilkakrotnie wyzsza ale jest gwarancja.

Reply to
mysiur

Tak na marginesie: Co tam jest w środku? Konkretnie rozchodzi mi się czy da się łatwo zrobić zewnętrzną regulacje jasności.

Reply to
PcmOl

Quo vadis DJ ?

Oooo, też kupiłeś buty Ecco?

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:9628458898$ snipped-for-privacy@squadack.com...

A pro po trwałości żarówek. Zmierzyłem rezystancję zimnej żarówki 60W - wyszło mi 60om. Zakładając najgorszy moment włączenia (U=1,41*230=325V) moc w udarze wychodzi 1760W. Jakby połączyć ją w szereg z NTC:

moc (w żarówce) w takim udarze wychodzi mi (325/180)^2*60=195W - prawie

10 razy mniej. Wydaje mi się, że to może mieć zasadniczy wpływ na trwałość żarówki. Ponieważ 60/230=0,26A więc przepuściłem przez ten termistor 0,26A (DC). Napięcie na nim spadło do 3,7V. Umieszczenie go w plafonie spowoduje, że będzie się grzał nie tylko sam ale też od żarówki (żarówek). Dotknąłem go do świecącej żarówki 60W - napięcie na min spadło do 1,9V. Oznacza to w czasie normalnej pracy dodatkowe zamienianie na ciepło około 0,5W - chyba można przeboleć. P.G.
Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2012-12-28 11:31, Piotr Gałka pisze:

NTC rozruchowe powinny być praktycznie w każdym urządzeniu. A zwłaszcza w żarówkach halogenowych na 230v (przy 12v jest już trochę większy problem, ale tutaj znów za NTC robi "elastyczny" transformator, który też od strony sieci wypada zabezpieczyć NTC, jak jest jakiś większy)

Reply to
BartekK

Użytkownik "Sylwester Łazar" snipped-for-privacy@alpro.pl napisał w wiadomości news:op.wpzzzrmexkmktq@fujitsu-siemens...

Halllooo! a np. silnik spalinowy/diesla to konstrukcje z którego wieku??? idę o zakład, że silniki - pomimo znacznych udoskonaleń produkują znacznie więcej CO2. Ale to żarówek Unia się uczepiła. Bo ją na to 2 firmy namówiły - zgadnij jakie? A ty kupiłes ten ekologiczny bełkot o XIX technologii. BTW wymiana wszystkich żarówek na energooszczędne zmiejszy emisje CO2 o 0,4% A to jaką żarówke zastosuję to powinien byc tylko i wyłącznie mój wybór. A te elektroniczno/"ekologiczne" cuda ni ch..a nie chca działać ze ściemniaczem oświetlenia MaW

Reply to
MaW

Oprawy do lazienki kupilem z zarowkami halogenowymi 20W/230V. Byly wlaczane przez sterownik z modulatorem fazy. Czas załączenia od 0 do pelnej mocy to dokladnie jedna sekunda. Sterowanie mikrokontrolerem.

Nic to nie pomoglo. Zarowki pozdychaly w kilka godzin, przy okazji niszcząc triaki.

Ktoś pytał o sterowanie jasnością LEDa.

O takie:

Steruje sie jasnością przy pomocy klasycznego regulatora fazowego do żarówek. Działą.

Te, które mam w lazience wygladaja dokladnie jak te z linka.

Reply to
mysiur

Wskaż mi, gdzie w moim poście jest cokolwiek o ekologii o o CO2?

Tak, tak. To jest Twój wybór, Polsatu, TVN i Radia Maryja. A mój wybór jest taki, że na 3 piętrach mam energooszczędne i kilka LED. Tobie funduję wycieczkę do Leroy Merlin. Tam znajdziesz taką tablicę ze ściemniaczem i żarówkami energooszczędnymi przystosowanymi do ściemniaczy. Diody LED ściemniasz czymkolwiek. Jeszcze łatwiej niż Twoje bambusowe żarówy. Możesz sobie nawet potencjometrem wprost regulować. Wyłącz TV, włącz myślenie, płać rachunki :-) S.

Ja z kolei jakiś czas temu byłem w Casto świadkiem, jak człowiek reklamował spaloną energooszczędną, uznano mu reklamację od ręki, chciał wymiany na sprawną, ale nie mieli analogicznych ani podobnych na wymianę. Został tylko zwrot pln-ów. I tu ciekawe. Kupił za 25pln, a panienka w reklamacjach: "ja proszę pana mam tu ostatnią cenę tego towaru w systemie 7,99pln". I tylko tyle mu zwrócili. Ciekawy proceder.

Reply to
DJ