Żarówki LED...

Witam Czy żarówki LED mają tak skomplikowaną budowę elektroniczną, że są takie drogie? Chciałbym zamiast halogenów (nie mam możliwości zrobienia 5-10 cm komory nad halogenem) użyć 12 takich żarówek, ale koszt to ok. 25-30 PLN za szt. Jeżeli ich konstrukcja jest prosta to wolałbym sam poprzerabiać żarówki halogenowe na LEDy. Cel oświetlenia dekoracyjny.

--=olo=--

Reply to
--=olo=--

Użytkownik "--=olo=--"

Są oprawy, które mieszczą sie w 20 mm. Ale moc to 10W (może 20).

Pozdrowienia.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Bardzo skomplikowana to nie, ale kilka[dziesiat] elementow polprzewodnikowych to chyba musi byc drozsze niz kawalek drucika .. hm - jeden led jest tanszy niz zarowka ..

tylko uwazaj - daja mniej swiatla. A jak daja tyle samo to sie grzeja podobnie - i gdzies trzeba ciepelko odprowadzic.

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

A co gorsza trzeba to ciepelko odprowadzic duzo bardziej starannie - zarowce kilkadziesiat stopni C otoczenia nie przeszkadza.

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

jeżeli cena byłaby na poziomie 10 PLN to bym kupił od razu

(...) Cel oświetlenia dekoracyjny.

pisałem, że cel tylko i wyłącznie dekoracyjny, a nie jako główne źródło światła więc to że dają mniej światła to mi wcale nie przeszkadza

a jak bardzo się grzeją? miałeś z nimi doczynienia organoleptycznie?

--=olo=--

Reply to
--=olo=--

No ciepelko to w żarówkach oczywiste. aLe Ledy sie grzeja dopiero jak im sie pomoże ]:-> Ale wtedy to nie pożyją dłużej niż 2-5s... Led nie posiada włókna żarzenia więc nie powinien się grzać. Co najwyżej ewentualny układ w oprawce ale na pewno nie rozgrzeje się bardziej niż ten w świetlówce energogoszcędnej!!! Czyli po 8h świecenia będzie co najwyżej lekko ciepły.

Pozdrawiam

Reply to
Szymoslaw

Opornik też go nie posiada a się grzeje :P

Niestety w LED to ciepło jest o wiele bardziej skupione niż w świetlówce.

W przeliczeniu na waty jest faktycznie fajnie, tyle że max temperatura pracy jest nieduża - stąd wymagane DOBRE chłodzenie.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Co wy z tym ciepłem w LEDach. W tunerze mam ze 30 diod i jakoś nie są chłodzone :-) A poza tym jak już pisałem LEDy nie będą żyłowane na max. świecenie ale jako światło dekoracyjne.

--=olo=--

Reply to
--=olo=--

Za 10 lat... kto wie. Postęp w osiąganych lm/W jest nadal.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Mało wiesz o LEDach.

Tranzystor też nie ma włókna żarzenia a może się grzać. Sprawność LEDów jest na poziomie sprawności żarówek halogenowych - nadal ponad

90% energii zamienia się w ciepło, niestety.

Powstrzymałem się od mocnych słów...

Pojedynczy, mały LED grzeje się minimalnie. LuxeonV (120 lm) wymaga solidnego radiatora a daje strumień świetlny porównywalny z halogenem

5W włożonym do dobrego reflektora.

Zgas swiatlo i sproboj przy tunerze gazete poczytac.

Juz wiesz czemu sie nie grzeja ? :-)

jestem pewien, są to żarówki na 230V :-) tak jest napisane na opakowaniu, mają kilka rodzajów trzonków, aby pasowały do opraw halogenowych

--=olo=--

Reply to
--=olo=--

a czy tu umiesz czytać ze zrozumieniem??? to ma być światło DEKORACYJNE - przecież jak byk jest napisane, a na upartego to mogłem już z 10 lat temu czytać przy żółtych LEDach podłączonych do bateryjki :-)

--=olo=--

Reply to
--=olo=--

Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości news:dhaofa$7u1$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

A czego ty chcesz schemat ???? Te na 12V są łączone szeregowo i z opornikiem i jedną diodą Te na 220V mają przetwornicę napięcia a wersje tanie szeregowy kondensator. Myślisz , że sam sobie taką "żarówkę" zrobisz za pół ceny sklepowej ???? Sukcesu życzę i trzymam kciuki.

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości news:dhaodg$q44$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

To jest żargon ignorantów a nie żarówka. Tak jak kiedyś nie było odkurzaczy tylko elektroluxy, nie było wiertarek ręcznych tylko boszki, tak laik nie mający zielonego pojęcia o elektronice nazywa coś podobnego z wyglądu do żarówki żarówką. Podobnie mamy obecne w języku potocznym np. energooszczędne żarówki, a nie świetlówki.

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:dhasdm$ian$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

tu chodziło o zasilanie a nie o nazewnictwo "żarówek LED" :-P

--=olo=--

Reply to
--=olo=--

A tobie chodzi o dekoracje typu niebieski LED na zderzaku? Oj, bylo od razu tak mowic;) A powazniej, zwykly bialy LED umieszcozny w oprawie i podswietlajacy polke bedzie przy zapalonym swietle w pokoju zupelnie niewidoczny. Z kolei LED o odpowiedniej mocy bedzie sie grzal i nic nie zyskasz.

Reply to
T.M.F.

Napisałeś, że chcesz tym zastępować małe halogeny. Popularny LED stosowany jako kontrolka NIE zastąpi halogena. LED, który może go zastąpić grzeje się i jest drogi. Pisałem to już raz, ale jak widać wytykasz nieumiejętność czytania ze zrozumieniem sam jej nie posiadająć :P

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

ale to światło będzie włączone tylko przy wyłączonym oświetleniu głównym czy tak trudno Wam przedstawić jakiś schemat połączenia tych LEDów tak jak w "żarówkach LED"? chyba najprościej będzie poświęcić te 25-30 PLN i rozebrać fabryczną "żarówkę LED"...

--=olo=--

Reply to
--=olo=--

IMHO najprosciej to poswiecic te 25-30PLN i _nie_ rozbierac fabrycznej 'zarowki'. Taniej nie bedzie.

Reply to
jerry1111