na jakie zasadzki uważać?

Reply to
PiteR

W dniu 2022-09-24 o 17:30, PiteR pisze:

np:

  1. Nie chwal dnia, ten sam w nie wpada
  2. Kto dołki kopie przed zachodem słońca ?
  3. Gdzie Krym, tam serce Twoje.

no i koronne: jak Kuba Bogu w swoim domku :)

NMSP ;-D

Reply to
titanus

W dniu 2022-09-24 o 17:30, PiteR pisze:

poczytaj albo poużywaj komórkę z amoledem to się dowiesz o zasadzkach. Niestety, "duszki" są bardzo powszechne. Komórkę wystarczy na kilkadziesiąt godzin zostawić z włączonym obrazem statycznym (np. Yanosik) i praktycznie ekran staje się bezużyteczny w bieli.

Reply to
DaNsOuNd

in <news:6330174a$0$453$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>

user DaNsOuNd pisze tak:

ou :(

Reply to
PiteR

grupa pl.listserv.chomor chyba już nie działa, więc ja dodam dwa:

  1. Kto pod kim dołki kopie, temu pan Bóg daje, a kto rano wstaje, ten sam w nie wpada
  2. Jak na świętego Hieronima jest deszcz albo go ni ma, to pod koniec listopada - pada albo nie pada.
Reply to
ddddddddddddd

Dnia Sun, 25 Sep 2022 10:54:33 +0200, DaNsOuNd napisał(a):

Który ekran? Znaczy którego modelu/producenta?

Ja spędzam czasami kilka godzin dziennie w aucie, koledzy podobnie. Korzystamy z Yanosików. Teraz mam Galaxy S9+ kupiony zaraz po premierze, czyli jeszcze niezbyt stary, ale mimo wszystko kilka lat ma. Nie widać żadnego zniekształcenia kolorów, jasności ani żadnych duszków.

Wcześniej (przed S9) miałem Galaxy S5, też z Yanosikiem. Także kupiony bezpośrednio po premierze. Jeszcze więcej tras przez kilka lat. Brat nadal go używa, nadal z Yanosikiem. A telefon swoje lata już ma. Też nie widać żadnych zmian, oprócz niekontaktu klawisza zasilania, ale to nie ma wpłyeu na ekran.

Reply to
Adam

in <news: snipped-for-privacy@40tude.net user Adam pisze tak:

Mam dwa amoledy samsunga 2017 i 2020 (bo innych ekranów nie kupuję z zasady) i nic złego się nie dzieje.

Reply to
PiteR

in <news:tgpbgb$3abh1$ snipped-for-privacy@dont-email.me user ddddddddddddd pisze tak:

ale jeszcze działa pl.sci.medycyna na pojebany łeb :)

Reply to
PiteR

W dniu 24.09.2022 o 17:30, PiteR pisze:

do kompa jako monitor? Dobrze zrozumiałem? jeśli źle, to reszty nie czytaj

miałem dobry monitor 24, zapragnąłem większy. Wpadł mi w ręce tv sony

40cali, naprawiłem, działa jako monitor. Szczerze - jest za duży. w sensie, trzeba by usiąść dalej, ale biurko, klawiatura, mysz - nie pozwalają. ekranu mogę dotknąć ręką. muszę wykombinować inny uchwyt, dostanę 20cm wiecej. Co z tego ze za duży? A no skupiając się na tym oknie w którym teraz piszę, a jest wieksze od kartki a4, totalnie nie zwracam uwagi, co sie dzieje w drugim rogu. poprostu zaplanuj sobie odległości, zebyś samymi oczami ogarniał, bez kręcenia głową

telewizor nie załącza się i nie wyłącza wraz z kompem. ja to rozwiazałem tak, że zbudowałem z arduino i diody ir, rodzaj pilota który włącza tv gdy załącza sie komputer i wyłącza tv gdy gaszę PCta.

rozdzielczośc. 1080punktów w pionie to dramatycznie mało. stary monitor miał więcej, chyba 1200 i też czasami brakowało. ale jak teraz mam mniej

- to strony www mam w chromie ustawione na 75-90%, co znowu skutkuje zwężaniem ich, więc po bokach jest więcej pustego pola. 1080punktów to fullHD... więc ja sugeruję 3K lub 4k.

Mam ekran 40 cali i do 24 cali nie wrócę. ale jeśli chodzi o jakość - to monitor był o wiele lepszy, nawet pomimo tego że wzrok mam słaby. Dalej nie mam funkcji - odchodze od kompa - telewizor po 15 minutach przechodzi w stan czuwania. Albo wygaszacz, albo komp się "wyłącza" a na telewizorze jest napis - brak sygnału - i tak czeka ileś tam minut - dopiero się wyłącza. ale na tą zwłokę nie mam wpływu. Gdybym miał teraz wybierać, wybrałbym chyba 32-37 cali i rozdzielczość

3K- 4K, tyle ze nie wiem czy takie coś istnieje.

ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 25.09.2022 o 14:13, PiteR pisze:

Przestałem kupować Szajsungi. Notorycznie mają wypalany OLED i na dodatek czujniki wysiadają (kilka modeli) Xiaomi też ma problem z OLED. Wystarczy jakaś gra ze statycznym ekranem (u mnie Ingress).

Jeśli jednak ktoś ma ustawione szybkie wygaszanie, lub nie używa telefonu gdzie ~1h jest odpalony ekran...to raczej tego nie doświadczy szybko.

Przykład? Proszsz

LordBluzg®🇵🇱

Dnia Sun, 25 Sep 2022 19:48:23 +0200, ToMasz napisał(a):

Potwierdzam. Duży monitor ma sens z dużą rozdzielczością, typu 4k. Bardzo dobrze sprawda się wtedy praca na wielu okienkach, np. w linuksach czy na maszynach wirtualnych.

Włącza się, o ile korzysta z HDMI CEC czy jak to tam się nazywa. Sprawdzone u mnie na wszystkich przypadkach, w tym na starym Samsungu monitorze z tunerem TV, który kupiłem już kilkanaście lat temu. Tak też ustawiałem u rodziny czy znajomych - przykładowo włączenie tunera SAT/TV włącza odbiornik TV. U mnie laptop też potrafi włączyć TV obecnością sygnału na HDMI.

Na pewno podpinałeś HDMI-HDMI? Nie była to jakaś przelotka typu DVI-HDMI?

Potwierdzam.

Są małe monitory z takimi rodzielczościami. Ba, nawet jeden z moich laptopów (ThinkPad P70) ma matrycę 4k, ale trzeba pracować z lupą ;) gdyby się chciało mieć 4k 100%. A przynajmniej ja. To znaczy da się wszystko przeczytać, ale odległości kątowe czy tam gęstość jest tak duża, że czytanie jest męczące. Ale za to można spokojnie oglądać filmy 4k w natywnej rozdzielczości czy pracować nad grafiką. Normalnie dla Win7 i linuksów mam rozdzielczość 1920, a dla Win10 4k i bodajże 160%.

Reply to
Adam

W dniu 26.09.2022 o 10:49, RoMan Mandziejewicz pisze: [...]

Ma to sens? Za cztery dychy na Allegro hp30s.

Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

W dniu 26.09.2022 o 09:50, Adam pisze:

Daj lepszą ale nie sponsorowaną :) Na dodatek mam doświadczenie organoleptycznie i mogę fotki wypalonych OLED pokazać. Nawet nie wspomnę, że ostatni "szklany" S8 wytrzymał raptem 4 lata i padł na wszystko, łącznie z baterią a wymiana tejże jest praktycznie niemożliwa z uwagi na "szklane" i wypukłe opakowanie, które popękało więc rozbiórka i złożenie jest praktycznie niemożliwa bez wymiany, gdzie sam wyświetlacz kosztuje 1500zł (oryginał). Porażka jakaś.

Jeden zły vs setka przeciwnych + prawda o Samsungu.

Pewnie zapytasz co mam. Kupiłem ostatnio OPPO Reno7 PRO. Dość dziwny ma wyświetlacz ale producent zapewnia, że nie wypala się tak jak w Szajsungu. Mam kilka lat na testowanie. Obecnie mnie zadziwia bo klikam sporo a na końcu dnia mam 70% baterii...noale my o ekranach rozmawiamy :) Za kilka lat Ci napiszę jak ten ekran ma się w porównaniu do Szajsunga :D

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 27.09.2022 o 09:01, Adam pisze: [...]

Dla wypukłych ekranów to niewiele pomaga (wspomniany S8). Nie traktuję telefonu jak relikwii więc owijanie szmatami nie wchodzi w grę. Szklany S8 jest po prostu ciężki i każdy upadek to 80% na pęknięcie szkła czy to z przodu czy z tyłu a z uwagi na wypukłość ekranu, nie chronią go zwykłe etui, ponieważ ekran "wystaje". Nigy wincyj! :)

Porażką jest też cena samego wyświetlacza, gdzie w innych smartfonach nie kosztują tyle, co połowa nowego telefonu *wspomniany S8 kosztował

3200zł.

Program migracyjny proponowany przez OPPO zadziałał rewelacyjnie od pierwszego pyknięcia więc nie widzę problemów a kopiowałem z S8. Przeniósł mi wszystko. Brakuje mi jednak kilku funkcji z Samsunga, czyli przypominania o nieodebranych połączeniach czy sms ale dodatkowa apka to załatwiła. Brakuje też opcji automatycznego włączania "znanych WiFi" w sensie, że jeśli jestem w pobliżu, to WiFi się włączy...ale po 2 miesiącach używania OPPO, gdzie megadrenuję telefon, wieczorem mam jeszcze 70% baterii przy ciągle włączonym WiFi i BT a w S8 nawet jak był nowy, bateria wystarczyła na 3h skubania.

Ja kupuję w sklepie i najczęściej w salonie firmowym producenta. Brak brandowania telefonu jest dla mnie priorytetem bo nie lubię żadnego logo operatorów czy zmuszania do "ich" aplikacji.

No i najważniejsze. W przypadku tego modelu OPPO, producent gwarantuje brak wypalania ekranu, co było dla mnie sprawą priorytetową. Zobaczymy jednak za 2 lata czy to prawda.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Do kompa czy do TV/filmów?

Ja tam krotkowidz jestem, wole ekran blisko :-)

Hm ... ale cos sie chyba znajdzie.

Nie rozumiem ?

To do wielu kompów? Ciekawe, czy maja łączenie ekranow ... tzn na ekranie widok z 4 HDMI :-)

J.F

sobota, 24 września 2022 o 17:29:40 UTC+2 PiteR napisał(a):

W praktyce zasadzki sa cztery.

-oledy sa drogie okrutnie

-uzywane na mocnej jasnosci szybko zdychaja

-zdychaja randomowo

-niestety czern czasem jest skazona aureolka z jasnego obszaru.

To wypalanie to imho nieco mit albo mocno zalezy od modelu/serii.

Mialem pare amoledow w telefonach i nie bylo zadnego wypalania ale bardzo jasne elementy rozswietlaja czern wokol nich. Robi sie nieco aureola/duszek.

Ja bym z kupnem oleda poczekal. Jak stanieje do tych 1200pln za 23cale to mozna sie rzucic.

BTW Uwazaj co kupujesz bo w sklepach/na allegro wypisuja gupoty w specyfikacjach.

Reply to
ptoki (ptoki

Teraz to są telefony 5'' 4k.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 25.09.2022 o 10:54, DaNsOuNd pisze:

jednym ciągiem - być może, nie próbowałem

w praktyce 4 letni oled i komórki z oledami używane równie długo żadnych problemów u mnie nie mają

Reply to
m4rkiz