Żarówki halogenowe, a kąt świecenia?

Witam,

W sprzedaży są żarówki halogenowe, posiadające kąt świecenia 36 i 60 st. Czy może ktoś mi wytłumaczyć, jak mam rozumieć ten kąt? Pogubiłem się już :-( Wolałbym, aby zarówka świeciła bardziej na boki, niż pionowo w dół, więc chyba 36 st. będzie lepsza?

Pozdrawiam Krzysiek

Reply to
sesam

Użytkownik "sesam" snipped-for-privacy@poczta.fm napisał:

kat ten, to kat miedzy normalną (polprosta wychodzaca z zarowki, skierowana w przeciwna strone niz trzonek) a polprosta wychodzaca z banki w ktorej zawiera sie wektor swiatlosci rowny 0.5 swiatlosci max. czyli Ty chcesz taka o kacie 60 stopni, bo ma wiekszy kat rozsylu, a ta

36 stopniowa bdzie bardziej "punktowa"
Reply to
Psychik

Zważywszy na treść postu wątpię abyś rozwiał wątpliwości pytającego (LOL). Tu trzeba tak: Sesam kup tą 60°

AW

Reply to
AW

Użytkownik "sesam" snipped-for-privacy@poczta.fm napisał w wiadomości news:cd1l5f$b6f$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

60st świeci bardziej na boki. 36st świeci bardziej pionowo w dół. Kup 60st.

QmX.

Reply to
QmX

Jest to kąt bryłowy w którym lustro rozprasza światło żarówki. Logiczne jest więc mniemanie, że żarówka halogenowa będzie świeciła "bardziej na boki" mając większy kąt. Jest dokładnie odwrotnie niż myślisz. Leszek

Użytkownik sesam snipped-for-privacy@poczta.fm w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:cd1l5f$b6f$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Leszek

Użytkownik "Leszek" snipped-for-privacy@prz.rzeszow.pl> napisał:

a nie prawda, bo kat plaski... naucz sie odpisywac POD, a nie NAD cycatem

Reply to
Psychik