zakłócenia w radioodtwarzaczu samochodowym

Witam, mam radyjko Kenwooda w samochodzie... jesli kluczyk przekrece tak, zeby zapalila sie stacyjka ale silnik ruszyl to radyjko dziala elegancko, fale FM lapie bez zadnych zaklocen i czysto... a to 2 rzeczy ktore sie dzieja po uruchomieniu silnika:

  1. Przy zapalaniu radyjko na chwile gasnie... czy da sie temu zapobiec?
  2. Radio z FM jest strasznie zakloceon kiedy chodzi silnik... czy warto zamowic filtr przeciwazkloceniowy na allegro? slyszalem ze wystarczy odpowiedni kondesator podczepic... Dodam ze mam samochod z silnikiem diesela (moze od tego warkotu sa jakies zaklocenia)... pozdrawiam

| Witam, | mam radyjko Kenwooda w samochodzie... jesli kluczyk przekrece tak, zeby | zapalila sie stacyjka ale silnik ruszyl to radyjko dziala elegancko, fale FM | lapie bez zadnych zaklocen i czysto... a to 2 rzeczy ktore sie dzieja po | uruchomieniu silnika: | 1. Przy zapalaniu radyjko na chwile gasnie... czy da sie temu zapobiec? | 2. Radio z FM jest strasznie zakloceon kiedy chodzi silnik... czy warto | zamowic filtr przeciwazkloceniowy na allegro? slyszalem ze wystarczy | odpowiedni kondesator podczepic... | Dodam ze mam samochod z silnikiem diesela (moze od tego warkotu sa jakies | zaklocenia)...

Ja bym sie przyjrzal samemu podlaczeniu radia do zasialania (czy np masa nie zamyka sie przez kabel antenowy) po drugie czy zaklocenia sie zmieniaja jak na chwile dodasz gazu ..jesli tak to cos nie tak jest z alternatorem (moze koncza sie szczotki ?) Czy korzystasz z firmowych kabelkow do zasialania czy pociagnales swoje ? | pozdrawiam | |

Reply to
Makxio

Ewentualnie i dmuchajac na zimne sprawdzic jeszcze stan szczotek na alternatorze (nie chce mi sie wierzyc ale...)

Reply to
PAndy

M napisał(a):

Można próbować podłączyć równolegle do radia duuuży kondensator ale nie wiem czy ma sens... Tak jest chyba w większości samochodów i producenci radiootwarzaczy(oraz podzespołów do nich) doskonale o tym wiedzą - stosują np. układy detekcji spadku napięcia by nie było "pierdnięcia" w głośnikach.

Reply to
badworm

M napisał(a):

- to że gaśnie przy uruchamianiu silnika do normalne. raczej bym z tym nie walczył, to dla dobra, zeby odciążyć aku i dać prąd na rozrusznik są gaszone zbędne odbiorniki, po drugie dla ochrony radia bo podczas pracy rozrusznika napięcie w instalacji jest bardzo "brzydkie" :)

- sprawdź mase dla radia. podłącz mase krótkim kabelkiem od radia do karoserii

- dla próby możesz pociągnąć 2 kable przez okno pod maske do akumulatora bezpośrednio i sprawdzić co wtedy z zakłuceniami.

- możesz kupić jakiś filtr, może troche pomóc.

- jak koledzy grupowicze już pisali, sprawdź alternator. Możesz go dla próby odłączyć.

- ostatecznie kup lepsze radio :)

Miałem sony cośtam z mp3, radio grało pięknie, do czasu aż mi złodzieje zabrali, teraz mam jakieś cośtam stare na kasety, radio się cały czas jąka :(

Reply to
Piotr [PKi

Nie mam radia w samochodzie, ale zauważyłem, że przy uruchamianiu silnika są odłączane niektóre odbironiki energii elektr. Może ma to na celu zabezpieczenie przed przeciążeniem akumulatora w chwili rozruchu silnika? (chociaż reflektory, które pobierają stosunkowo dużo energii nie są odłączane). Zmierz napięcie zasilania radia i zobacz czy w chwili "kręcenia" rozrusznikiem nie jest odcinane

Tadek

Reply to
Tadek

Mialem ten sam problem (z zaklóceniami) - dolozenie filtra sprawe rozwiazalo.

Reply to
Mario

Mario napisał(a):

Jak możesz to podpowiedz nam jaki filtr dołożyłeś

Reply to
Piotr [PKi

| Jak możesz to podpowiedz nam jaki filtr dołożyłeś

Witaj

Moim zdaniem dolozenie filtru niewiele pomoze, ja bym poszukal najpierw rozwiazania w dobrym i krotkim doprowadzeniu masy do radia (min 2.5 mm2), potem dokladnie sprawdzil instalacje antenowa (czy ekran kabla gdzie nie skorodowany) a potem zajal sie takimi rzeczami jak alternator (np konczace sie szczotki) byc moze rowniez powodem tego moga byc kable WN....a byc moze po prostu jest uszkodzone radio ..... Pzdr Marcin

Reply to
Makxio

odp

-Przy zapalaniu radio gaśnie jak jest słaby akumulator (jak mam dobrze naładowany aku. to mnie radio nie gaśnie...) -może jest słaby lub zbyt mały aku.

- Kondensator to raczej za mało ,powinien być filtr (cewka + kondens.) ,chociaż jest to raczej problem silników z zapłonem iskrowych zwłaszcza polskich lub z przew. WN Boscha w dieslu to może być usterka w instalacji elek.

Reply to
Janusz M.

Mario schrieb:

tylko skąd te zakłócenia w dislu? Chyba tylko od alternatora.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok