Jacek Kalamarz

From: "sesam" snipped-for-privacy@interia.pl To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Monday, July 25, 2005 8:41 PM Subject: Re: Podtrzymanie pamieci w radiu samochodowym

Proponuję podłączyć akumulator równiolegle do zasilania. Jeżeli będzie płynął jakiś prąd z akumulatora do zasilacza, to dać diodę. Oba przewody zasilania razem.

Mam tak zrobione w samochodzie, też radio Sony. Działa

Władysław

----------------------------------------------------------------------- INTERIA.PL z najlepsza wyszukiwarka... >>>

Władysław Skoczylas

From: "Władysław Skoczylas" snipped-for-privacy@interia.pl To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Monday, July 25, 2005 8:51 PM Subject: Re: Podtrzymanie pamieci w radiu samochodowym

A tak jeszcze zapytam... musi być wyłączane napięcie zasilania?

12V * 0.04A = 0.5W -> malutkie trafo załatwia sprawę

Władysław

---------------------------------------------------------------------- Najlepszy serwis MOTO w Polsce! >>>

Władysław Skoczylas

Dnia 25.07.2005 Władysław Skoczylas <desoft interia.pl> napisał/a:

To wyjdzie to samo co mam teraz. Akumulatorek wieczorem nie bedzie naładowany do pełna i nie wytrzyma do rana

Musi być wyłączane i nie ma dostępu do ~230V

Reply to
Jacek Kalamarz

Dnia 25.07.2005 sesam snipped-for-privacy@interia.pl napisał/a:

Napisałem przecież, że instalacja jest tylko podobna do samochodowej. Wyobraź sobie Malucha z akumulatorem wyciąganym na noc i bez ładowania ;)

Czyli założenia są takie:

12-13 V w ciągu dnia 0 V w nocy

I ja teraz chcę podtrzymać pamięć w nocy jakimś dodatkowym akumulatorkiem.

Reply to
Jacek Kalamarz

From: "Jacek Kalamarz" snipped-for-privacy@upa.rolskiego.net.wytnij.maupe>

A niby dlaczego? Przecież się naładuje, 0,04A * 10h = 0,4Ah niech się naładuje tylko w 50% to wytrzyma spokojnie