Wysokie napięcia - laczenie - pilne

Witam. Do zasilania pewnego układu potrzebuję napięcia rzędu +30 kV. Do dyspozycji mam 2 stare monitory, z których mogę wyprowadzić po ~15kV. I teraz banalne pytanie: czy dla uzyskania tych 30kV wystarczy szeregowo połączyć 2 monitory?

Reply to
jakros

Teoretycznie tak . Łączenie szeregowe źródeł napięciowych. Praktycznie - przetwornice musiały by mieć separację galwaniczną od masy telewizora o napięciu przebicia większym od 15kV . Eksperyment może być ryzykowny

Oj... czarno to widze... a jak bedziesz zasilal ten monitor na potencjale

15 [kV] ? Lepiej wez nowy duzy monitor kolorowy (okolo 30 [kV] ), albo podlacz dodatkowy powielacz napiecia do ktoregos tego starego monitora.
bad_skipper
[...]

Do tej pory nie pracowałem na WN, ale wydawało mi się, że skoro monitory zasilane z 230V dają napięcie 15kV, to będzie O.K. Ogólnie idea jest następująca: napięcie ma być regulowane do +30kV (napięcie z '-' uziemione). Mam też możliwość regulacji napięcie wejściowego 0-230V i myślałem, że zmiany tego napięcia spowodują zmiany napięcia wyjściowego.

Całość ma działać podobnie do

Mam te 2 małe monitorki i żadnego innego... A w nich wszystko jest upchane tak, że nie wiem gdzie by się dało wcisnąć dodatkowy powielacz... Może jutro zrobię zdjęcia monitorków (wręcz zabytkowych) i coś z tego wyniknie...

Reply to
jakros

Z 'telewizorem' tak sie nia da... moze zbuduj od nowa generator WN z zalozeniem regulowania napiecia, cos na cewce zaplonowej od malucha, albo na zapalarce od kuchni gazowej... tu sa gotowe rozwiazania

:)

Sa tez inne silniki dla UFO

:) ale najpierw dobrze by bylo pomyslec o bezpieczenstwie, moze babcia uszyla by Ci kombinezon z foli aluminiowej i koniecznie go uziemnj, (bez urazy, pozdrowienia dla babci :).

Raczej zbuduj cos od nowa, z uwzglednieniem wlasnego bezpieczenstwa...

bad_skipper

No i nie zapomnij opublikowac sprawozdania z experymentu ...

bad_skipper
.

A skad takie dziwne napięcie w monitorze?

Raczej wszystko wybuchnie.

Trzeba zrobić tak: Bierzesz zwykły TV lub monitor który daje 27kV oraz schemat do niego Zwiększasz zasilanie 150V o jakieś 10% i otrzymujesz na wyjściu 30kV Musisz zwrócić uwagę na zabezpieczenie przed prom. rentgena które może być oznaczone jako X-ray - trzeba odpiąć tą kontrolę. Jeżeli ma być regulacja od 0 do 30kV, to należałoby zrobić zasilacz regulowany 0-150V i z tego zasilić blok W/N

Leszek

Reply to
Leszek

Kolega to chyba nie jest elektronikiem ? P.

Reply to
ptre

Jestem zawodowo (serwis) 20 lat a tak hobbystycznie to w sumie będzie jakieś 30 :-)

Leszek

Reply to
Leszek

Ze stareeeeeego komputera - podobno nazywał się 'Junior' ale nie interesowałem się jego historią ;-) A monitorków jest kilka do dyspozycji...

Skąd niby napięcia 150V? Normalnie zasilane jest z sieci 220-230V, wewnątrz napięcie dochodzi do ok. 15-16kV... I teraz - czy małym nakładem środków da się uzyskać te 30kV?

Reply to
jakros

jakros snipped-for-privacy@op.usun.to.pl> napisał(a):

Przy swojej wiedzy lepiej sobie daruj..... albo od razu przyznaj się, że budujesz krzesło elektryczne.

Reply to
Wmak
[...]

Już na początku powiedziałem, że nie mam doświadczenia z WN, dlatego też zapytałem się na grupie. Pytając oczekiwałem odpowiedzi wnoszących COŚ do tematu.

Wystarczy uważnie poczytać wątek, żeby zobaczyć co buduję (linki nie gryzą)

Reply to
jakros

Użytkownik "jakros" snipped-for-privacy@op.usun.to.pl> napisał w wiadomości news:cpslg1$rh5$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

(ciap)

też tak myślę

i tamże zajrzałem, tam nie łączą monitorów jeno łączą w szereg powielacze napięcia !

Dla spokoju naszych sumień, zalecam zmianę tematu na gwiazdkę z LED-ów zasilaną z bat . AA

Pozdrawiam i życzę dożycia najbliższych Świat Włodek

Przecież napisałem że potrzebny jest monitor i SCHEMAT. Nie mając żadnej wiedzy o budowie monitora i bez schematu nic nie zdziałasz Blok W/N jest zasilany z napięcia 100 - 150V

Leszek

Reply to
Leszek