Przekaźnik napięciowy sterowany kontaktronem

Na alle pełno przekaźników beznapięciowych lub takich które były napięciowe ale zostały przerobione do sterowania za pomocą kontaktronu.

Ale ja bym chciał taki, który po rozłączeniu sygnału przez kontaktron, poda mi napięcie - znajdę taki? Potrzeba - brama się otwiera => załącza się oświetlenie.

Reply to
Mateusz Bogusz

Nie wiem co to "przekaźnik beznapięciowy" ale z opisu to pewnie chodzi o SPST-NC.

Hanss Kloss

W dniu 09.11.2023 o 01:20, Hanss Kloss pisze:

Czyli kontaktronowy z magnesem.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

in <news:uii4je$1rm$1$Robert snipped-for-privacy@news.chmurka.net>

user Robert Wańkowski pisze tak:

mongoły z allegro tak sobie nazwały :)

- inwestor

- Janusz bram instalator

- [I] chciałbym mieć lampke ze furtka otwarta

- [J] polecam godny zaufania przekaźnik beznapięciowy

a jaki to jest napięciowy wtedy?

Reply to
PiteR

W dniu 09.11.2023 o 01:20, Hanss Kloss pisze:

Beznapięciowy to prądowy. ;)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Jakieś 10 lat temu spotkałem się z pojęciem wejście beznapięciowe. Po jakimś czasie doszedłem do wniosku, że wejście beznapięciowe w odróżnieniu od normalnego to takie na którym (jakie to logiczne) jest napięcie. Czyli:

- na zwykłym wejściu - nie ma napięcia jak nie poda się z zewnątrz,

- na wejściu beznapięciowym - jest napięcie nawet jak nie poda się z zewnątrz.

O przekaźniku beznapięciowym jeszcze nie słyszałem. Na zasadzie analogii powinno być tak:

- zwykły przekaźnik ma wyprowadzone styki - jak to przekaźnik,

- przekaźnik beznapięciowy powinien dodatkowo dawać napięcie.

Dobrze kombinuję ? :)

Jeśli beznapięciowy to taki, który podaje napięcie to może to jest właśnie to :) P.G.

Reply to
Piotr Gałka

czwartek, 9 listopada 2023 o 12:10:07 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):

Być może dobrze ale nie do końca :) Wg Twojej definicji przekaźnik "napięciowy" wymaga podania na styki sterujące napięcia (czyli dostarczyć energię elektryczną), a w przekaźniku beznapięciowym wystarczy styki sterujące zewrzeć (nie musisz dostarczyć energii elektrycznej)

Adam

Reply to
ada...

W dniu 2023-11-09 o 12:19, snipped-for-privacy@poczta.onet.pl pisze:

To co napisałeś to opis wejścia beznapięciowego - styki wejścia wystarczy zewrzeć bez dostarczania napięcia.

Założyłem, że skoro wejście ma już swoje beznapięciowe pojęcie to jak ktoś wymyśla inne beznapięciowe pojęcie - przekaźnik beznapięciowy to nie może dotyczyć tego samego - czyli wejścia. Powinno dotyczyć wyjścia.

Pasowało by mi przekaźnik beznapięciowy do kontaktrona sterowanego przesuwanym magnesikiem - nie mamy żadnego napięcia (jak nazwa wskazuje).

Jeśli przekaźniki beznapięciowe to układy zawierające zasilanie i przekaźnik sterowany wejściem beznapięciowym to nazwanie ich beznapięciowymi jest mocno mylące - przecież one wymagają jakiegoś napięcia do zasilania.

Luźne skojarzenie. Napisałem kiedyś mail do PKN w stylu: Opublikowaliście w oryginale nową wersję PN-EN 60950-1 więc zapewne obecnie ją tłumaczycie i przyda Wam się lista błędów w poprzednim tłumaczeniu. I załączyłem listę 20 błędów. Większość była drobna. Najfajniejszy błąd był taki: W jakiejś tabelce jakaś uwaga określała, że chodzi o "Urządzenie nienormalnie zasilone".

Skojarzyło mi się teraz z beznapięciowymi przekaźnikami - niby bez napięcia a jednak zasilone :).

Zgaduj zgadula co było w oryginale normy. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Sam zrób. Cewka przekaźnika będzie połączona szeregowo z kontaktronem i zasilaniem 12V. Magnes zwiera kontaktron i cewka "trzyma" na NO. Po odjęciu magnesu, przekaźnik robi NC i masz. Chyba że chodzi Ci coś z WiFi. To są gotowce.

LordBluzg®🇵🇱

W dniu 09.11.2023 o 11:37, PiteR pisze:

Bo głupie ludziny tak sobie nazwały styki przekaźnika, które nie są podłączone w "zestawie" do żadnego napięcia i można stosować "dowolne".

Modne to jak: "kola ZERO/bezcukrowa", mleko bez laktozy, czy schabowy z kurczaka, stek z indyka albo nóżki śledzia w zalewie octowej.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu Thu, 9 Nov 2023 15:07:03 +0100, użytkownik LordBluzg®🇵🇱 napisał:

Mammma mia, jak słyszę o załączaniu przekaźnika kontaktronem to mi ciarki po grzbiecie chodzą :)

Reply to
Jacek

W dniu 09.11.2023 o 16:28, Jacek pisze:

Dlaczego przekaźnik kontaktronowy nie może załączyć drugie przekaźnika kontaktronowego?

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 09.11.2023 o 16:28, Jacek pisze:

A ja inaczej/bezpiecznie, chcesz zrobić "czujnik" magnetyczny, jakim jest kontaktron na zewnętrznej bramie a do tego podłączyć np 230V i lampę? Ok, nie powiem że widuję przyciski dzwonka/niehermetyczne z 230V w metalowej puszce :] Jeszcze się coś takiego zdarza :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Nie ma przekaźników beznapięciowych. Chyba że zepsute:) Wracaj do szkoły! :)

Reply to
Wiesiaczek

Dobre automaty do bram mają wyjście stanu bramy, albo wyjście, które można sobie zaprogramować. Ale na przykład taki fAAc ma wyjście specjalnie na lampę, ale stanu bramy z niego nie wyciągniesz.

Reply to
Mirek

Kiedyś miałem kolejkę elektryczną i miałem do niej takie ustrojstwo, że jak na jedną parę 1+2 podało się napięcie, to zwierało wyprowadzenia A+B i rozwierało A+C, a jak wyprowadzenia 1+3, to rozwierało A+B i zwierało A+C. Stan ten utrzymywał się bez napięcia. Można też było przełączać go ręcznie – był taki czerwony wihajster. Może o to chodzi – przekaźnik utrzymujący swój stan bez napięcia? W sumie – teraz mamy kontaktrony z magnesem, wtedy się o tym jeszcze nie śniło.

Reply to
Grzexs

W dniu 09.11.2023 o 19:36, Grzexs pisze:

Kiedy? One są od zawsze. Ja chyba coś koło 1977 zobaczyłem tą magiczną rurkę. AI mówi, że blisko 100 lat mają.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu Thu, 9 Nov 2023 17:35:12 +0100, użytkownik LordBluzg®🇵🇱 napisał:

Proste, kontaktron steruje przekaźnikiem za pośrednictwem tranzystora. Prąd bazy jest mały a obciążenie rezystancyjne.

Reply to
Jacek

W dniu 09.11.2023 o 21:49, Jacek pisze:

To se wstawisz tranzystor jeśli się będzie sklejać...albo znów gotowiec:

Tak generalnie, to nie rozumiem "problemów" w takich wątkach. To tak jakby ktoś pytał co jakiś czas, jak się oddycha, je, sika...

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 09.11.2023 o 22:01, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Tu masz taniej:

  • dziesiątki ofert z tego tematu.
Reply to
LordBluzg®🇵🇱