Wyjście 12V 2A

Kurciok napisał:

Jak nie PWM, to jak ma się nie grzać?

pzdr Artur

Reply to
Artur

Witam chce zrobić 8 bitowy przetwornik C/A z wyjściem +/-12V o wydajności prądowej 2A jakiego scalaka do tego użyć ? Może też być praca mostkowa czyli na wyjściu +12V ale z użyciem dwóch końcówek wyjściowych co w wyniku da

+/-12V na odbiorniku. Fajnie by było gdyby układzik się nie grzał jak szalony, był tani, a w pdfie albo gdzieś w Internecie był przykładowy schemat jego wykorzystania. Całość miała by być wykorzystana do sterowania 10 W silnikiem prądu stałego. Tylko proszę mi nie mówić abym zrobił to na PWM :) po prostu chce sobie zrobić taki modulik jak opisałem być może w przyszłości przyda mi się też do czegoś innego. np. jako zasilacz regulowany etc. Czy też końcówka mocy Audio sterowana z uC.
Reply to
Kurciok

No grzać się oczywiście może ale w granicach rozsądku. Tak aby radiator się do obudowy zmieścił ;)

Reply to
Kurciok

Użytkownik "Kurciok" snipped-for-privacy@poczta.BEZSPAMUonet.pl> napisał w wiadomości news:d4njao$1f$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Oszacuj kiedy najbardziej będzie się grzał: Napięcie zasilania co najmniej +/-15V Najbardziej się będzie grzał gdy napięcie wyjściowe będzie zero Zatem w szeregowych tranzystorach musi się wytracić co najmniej 30V x 2A =

60W Jak chcesz to schłodzić w małej obudowie ??? Dość dużym wentylatorem ?
Reply to
SP9LWH

Kurciok napisał:

A, jak może się grzać... Weź dowolny z wyjściem napięciowym DAC i podczep do niego LM12.

pzdr Artur

Reply to
Artur

Hmm to może rozwiązanie z mostkiem było by dobre bo tutaj chyba moc tracona wynosiła by 30W a nie 60W i dodatkowy rozkładała by się na dwa układy a nie jeden. Jeżeli nikt nie zna takiego układu który by spełniał moje założenia to ewentualnie mógłbym zejść trochę z wymaganiami i zamiast 2A zadowolić się

1A
Reply to
Kurciok

Stawiasz sprzeczne wymagania - chcesz +/- 12V 2A, żeby się nie grzało i nie było PWM. Kawę też ma robić? A może wiązać krawaty i ciążę usuwać przy okazji?

Niby ok ale trochę drogo :) A jakbym zastosował dwa układy L165 mostkowo tak jak to jest zrobione w

(chodzi mi o Figure 9) to udało by mi się tym wysterować silnik 20W ? Z tym że chciałbym przerobić na prace płynną a nie tak jak w tym przykładzie PWM.

Reply to
Kurciok

No zdaje sobie z tego sprawę że może być ciężko i pewnie ostatecznie pójdę na kompromis :-) już teraz stwierdziłem ze 2A to może trochę za dużo myślę że 1A wystarczy. Jednak w tej chwili od PWM bym uciekał.

Reply to
Kurciok

tym

to wez TDA2030 lub podobne...

Reply to
greg

No to weź jakiś C/A podłąćz do niego TDA2030 i po problemie. moc maksymalnie

18W więc zapas jakiś też zostaje. zasialnie jakieś +/-15V. możesz wziąść dwa TDA i zrobić mostek. Tanio i całkiem przyzwoicie będzie działać.

CosteC

Reply to
CosteC