Czujnik Fotoodbiciowy

Zgodnie z wcześniejszą obietnicą umieściłem ten projekcik na moim WWW. Kto chce to ściąga :-). Fajna zabawka :-).

Reply to
AdelA

Użytkownik Mac napisał:

jak chcesz to wystawić na moim www to wysyłaj paganini(&)adela.pl. Ten projekcik jest dosyć tani a do tego może służyć w razie braków w dostępie do scalaczków specjalizowanych :-). Nie wiem jak z ceną twojego rozwiązania. Wyślij w razie czego pogadamy na PRIV.

Reply to
AdelA

Układ który zaprezentowałem nie jest najbardziej skomplikowany. Nie chodziło mi w nim o zasięg docelowo, ale myślę, że zasięg można zwiększyć na przykład poprzez zmniejszenie rezystora na diodzie nadawczej. Generator daje jakieś wypełnienie przez co można niewykorzystaną przerwę przełożyć na większy prąd na IRED. do tego można użyć podwójnych IRED takich na przykład jak w pilotach telewizyjnych i jeszcze podciągnąć prąd. Układ całkujący za pierwszym wzmacniaczem jest obciążony, przy zmniejszeniu tego obciążenia można zorganizować, żeby układ reagował na krótsze impulsy odbite. Na 555 można zorganizować inny współczynnik wypełnienia i jeszcze zwiększyć prąd. ITD.

Nie wiem jak z ceną twojego rozwiązania ale mój chyba nie jest drogi ?

Reply to
AdelA

Dałbyś radę przerobić schemat na jakiegoś jpg. Nie mam takiego programu co by się w nim dawało otworzyć ten plik. A chciałbym zobaczyć jak to zrobiłeś. Tomek

Reply to
Tomek

Żartujesz chyba? Nie masz czym otworzyć pliku pdf :) Adobe Reader (dawniej Acrobat Reader)lub też Ghostview.

Reply to
Mariusz Dybiec

Tam jest napisane ze to format GERBER. Jak ściągam to się zapisuje jako plik RAR. Może nie w tym miejscu szukam. Tomek

Reply to
Tomek

Jest plik rar czyli skompresowany tym algorytmem. Rozpakujesz np programem Winrar. W środku są gerbery czyli dokumentacja do naświetlania płytek oraz schemat w formacie pdf.

Reply to
Mariusz Dybiec

Ma maly problem ... za duzy zasieg :-)

Ten układzik który dałem w takiej formie jaką ma obecnie minimalny zasięg to około 3 cm. Układ w miarę elastyczny i po wymianie kilku elementów można zasięg rozszerzyć i zmniejszyć. Zauważyłem że na przedmioty białe lepiej reaguje a na czarne słabiej. To dokładnie jak ze zwykłym światłem widzialnym odbijanym od przedmiotów różnego rodzaju. Układ jest dosyć szybki jak na swoją konstrukcję. Ja go użyłem już w kilku projektach między innymi do liczenia naklejek na produkty i się wyrabia :-).

Reply to
AdelA

Twoj jest w miare OK, tylko jak reaguje na swietlowki ?

Chodzi mi o pomysl uzycia odbiornikow do pilotow IR. Z jednej strony pomysl swietny, z drugiej - jesli pilotem swiece gdziekolwiek a TV odbiera, to jaki z tego uzytek ? :-)

Za czule sa :-(

Mam żarówę energooszczędną i nie reagował. Przy pojemności kondensatorka separującego jednego i drugiego układ reaguje na większe częstotliwości niż 50 Hz. nie wiem jak jest z pilotem RTV. Do alarmów to się raczej nie nadaje bo łatwo go oszukać.Ale jako czujnik zwykły zbliżeniowy do czegoś jest bardzo dobry.

Reply to
AdelA

Tylko odbiorniki do pilotów są czułe, za czułe. Nie można wyregulować czułości chyba, że się będzie nadawało IR z mniejszą mocą. Może by zadziałało. Tylko też nie będzie odporny na piloty. Można wprowadzić jakiś kod pseudolosowy, wtedy będzie odporny praktycznie na wszystko :-). Procek i po sprawie. Planowałem coś takiego ale nie miałem na to zbytu więc nawet nie zaczynałem. Kto wie może kiedyś zajdzie taka potrzeba :-).

Reply to
AdelA

Użytkownik AdelA napisał:

Na mojej WWW pojawił się jeszcze jeden projekcik takiego urządzenia wysłanego przez SP3IKE. Rozwiązanie poruszane w tym temacie. Według autora schematu układ działa na większe odległości. Jak czujnik zastosowano gotowca używanego do odbioru sygnałów z pilota telewizyjnego. Zapraszam na stronę :-)

Reply to
AdelA

AdelA przemówił ludzkim głosem:

A nie prościej wybrać częstotliwość pracy (+filtr pasmowy) tak, żeby nie kolidowala z pilotami ?

Reply to
Zbych

Użytkownik Zbych napisał:

Ale dokładnie chodziło mi o to aby żadną częstotliwością nie dało się tego złamać. W moim rozwiązaniu wstawienie filtru nie jest problemem :-) to tylko trochę elementów na pierwszym WO. a z resztą jak się przy C5 pokombinuje to można to dokładnie ustalić. Można to podnieść jeszcze bardziej na częstotliwości i wtedy na 100 procent na piloty nie zareaguje :-).

Reply to
AdelA

Myśl inaczej. Niby dlaczego nie da się regulować czułości. To tylko światło. Jeśli w aparacie fotograficznym sie da bez elektroniki to i tu się da. Można zrobić na dodatek super kierunkową fotokomórkę i na dodatek bardzo czułą. Pomysł z tymi odbiornikami bardzo mi się podoba. Sprawa zakłóceń od przypadkowych pilotów w warunkach przemysłowych nie istnieje. Po prostu tam gdzie się pracuje nie ma telewizorów. Tomek

Reply to
Tomek

Użytkownik Tomek napisał:

Nadmierna czułość to taka sama wada jak zbyt mała czułość.

Pomysł

W warunkach przemysłowych stosuje się sprzęt klasy przemysłowej (zawodowy), o zdefiniowanych a nie przypadkowych właściwościach. Podstawa to odpowiednia optyka a nie taki czy inny układ. I nie ma najmniejszego znaczenia, czy sama elektronika w środku kosztuje 5zł czy

50zł.
Reply to
A.Grodecki