termometr do PC analog - trochę inny

Witam, Wiem, że temat był już kiedyś poruszany ale ja wymyśliłem sobie trochę inny termometr a nie mogę nigdzie znaleźć takiego schematu, a mianowicie: chciałbym zrobić układ, który mierzyłby temp. gdzieś w obudowie lub w obiegu wodnym chłodzenia, ale tak by pokazywał mi ją w sposób ANALOGOWY gdzieś na zewnątrz obudowy kompa, a więc odpadają digitempy z Elektrody bo nie chcę tego mieć na ekranie, odpadają też wszelkie układy z cyfrowym przedstawianiem rezultatu. Chyba należałoby wykombinować jakiś układzik z miliampero- lub voltomierzem, który by się później wyskalowało, co? Ma ktoś może coś gotowego? Z góry dzięki.

Reply to
ccaarrllooss

Użytkownik ccaarrllooss napisał:

kup LM35 podłącz wprost do miliwoltomierza przy 0 st. dostaniesz 0mV, każdy 1 st to +10mV więcej

20st to 200mV

Można też w prostym układzie na opampie mierzyć ujemne temperaturki

Reply to
zenek

Użytkownik "zenek" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:brftlp$8hk$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

O dzięki, nie sądziłem, że może to być takie proste. Nie jestem super znawcą elektroniki ale polutować wszystko z gotowego schematu i umieścić to na jakiejś uniwersalnej płytce potrafię, więc tylko jeszcze jakbyś mógł mi podać co gdzie podłączyć i jakie dać napięcie (5-7-12V)... W sumie kombinacji nie jest dużo ale nie chciałbym spalić samego czujnika albo zasilacza czy płyty. Aha można to ustrojstwo zanurzuć w wodzie izolując same nóżki, czy lepiej zaizolować czymś całość? Pozdr

Reply to
ccaarrllooss

ccaarrllooss snipped-for-privacy@wp.pl napisal nam:

ten uklad jest fajny, sam mam termometr na tym.

zaloz na obudowe koszulke termokurczliwa, zalej klejem i ogrzej by sie dopasowalo, klej wycieknie (nadmiar) a reszta ladnie uszczelni, ja tak mam przynajmniej, nie wiem na jakie cisnienia to jest dobre itd :))

kwestia jak to chcesz umiescic ale mysle ze sobie poradzisz (moze wystarczy by dotykalo tylko do przewodu? nie wiem)

Użytkownik "Krzys-iek" <admin(a)krionix.sieć> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

no faktycznie, na pewno wystarczy, a można jeszcze ten sposób podłączenia (może być na priva) i pod jakie napięcie to dać?

Reply to
ccaarrllooss

ccaarrllooss snipped-for-privacy@wp.pl napisal nam:

zobacz aplikacje lm, albo napisz mi na priva to ci zeskanuje info, ja mam na

9V

ccaarrllooss snipped-for-privacy@wp.pl napisal nam:

tam masz pomysl na to, sciagnij bo wyleci szybko :))