Analogowy telefon. Nagranie rozmowy na PC.

Witam.

Chciałbym zrobić coś takiego:

Mam dwa analogowe telefony, łącze je kablem dwużyłowym, linie zasilam z zasilacza 12V DC, możliwa jest rozmowa między nimi. Jednocześnie chciałbym mieć możliwość nagrania rozmowy jaka jest prowadzona. Mam przetworniki A/C zdolne tego dokonać tylko problemem jest zakres napięcia, jakie może być na ich wejściu, czyli 0-4V. Chciałbym także mieć możliwość odtworzenia jakiegoś wcześniej nagranego dzwięku z PC za pomocą przetwornika C/A, który także ma zakres napięć wyjściowych 0-4V.

Mam takie pytania:

- Czy będzie możliwość nie stosowania trafo 1:1 aby nagrać i odtwarzać rozmowy za pomocą PC ? ( jeżeli zasilanie daje z zasilacza, to czy pogłos z sieci (szum?) zostanie odfiltrowany ? )

- Jak dostosować odseparowany sygnał z linii, który będzie szedł do przetwornika A/C, aby nie był większy niż 4V, analogicznie jak zrobić to dla przetwornika C/A, aby był słyszalny w obu telefonach ?

- Sygnał dzwonienia to 60V 50Hz, czy jest możliwe uzyskanie tego napięcia z zasilacza 12V DC, nie stosując żadnych transformatorów (555 ?)? Jak w takim przypadku powinna wyglądać detekcja podniesienia słuchawki, aby zaprzestać dzwonienia ?

Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny.

Pozdrawiam.

Reply to
sawic