używany oscyloskop analog czy cyfra?

A po co kwarc oglądać dokładnie? Wystarczy zobaczyć czy jest. Ale fakt że lepiej dołożyć i kupić za 1600 oscyloskop 60MHz.

Reply to
Mario

W dniu 2010-10-25 17:25, konieczko pisze:

IMHO lepiej kupić (do celów amatorskich) 25MHz parchatego owona niż 15 letniego markowego, który może mu paść po 3 miesiącach.

Reply to
Mario

Witam Wstępnie przymierzam się do kupna oscyloskopu. Elektronika zajmuję się hobbystycznie i raczej cyfrową - uC niż układy audio. Dodatkowo ostatnio próbuje poznać / zrozumieć przetwornice impulsowe. Uznałem że aby móc swobodnie oglądać przebiegi potrzebuję 2 kanały i pasmo około 50 MHz ( rozumiem że pasmo podaje się dla sinusa a nie prostokąta i dlatego musi być z zapasem). Dla oscyloskopu analogowego jest prosta sprawa patrzę jakie ma pasmo i już. Oczywiście wiem ze jak wystąpi jednorazowy (nie powtarzalny) przebieg to go nie będę mógł zatrzymać i oglądać do woli. Cyfrowy może (chyba dobrze myślę???) spróbkować i zapamiętać taki przebieg i pokazywać go do woli ale w takim oscyloskopie poza pasmem pojawia się częstotliwość próbkowania. I tu jest problem bo sprzedawcy nie piszą w prost czy to jest próbkowanie rzeczywiste czy 'ekwiwalentne' (chodzi mi o wielokrotne próbkowanie przebiegu okresowego). Rozumiem że jeśli oscyloskop ma niskie próbkowanie to i tak nie uchwyci jakiś zakłóceń, mimo iż częstotliwość przebiegu mieści się w paśmie przenoszenia oscyloskopu. Chyba zagmatwałem sprawę. To co ktoś powie do czego oscyloskop analogowy a do czego cyfrowy? Jeśli to coś pomoże to mogę wydać około 800 zł.

pozdrawiam MArek

Reply to
ToTylkoJa

Użytkownik "ToTylkoJa" snipped-for-privacy@nie.chce.tego.poczta.fm> napisał w wiadomości news:ia41cp$nmu$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Do procesorów cyfrowy, do przetwornic analogowy.

Jakieś 10 lat temu kupiliśmy HAMEG HM1507. Dwa w jednym - analogowy/cyfrowy. Wtedy był drogi (jakieś 6000 PLN), ale teraz może są podobne (szczególnie używane) w rozsądnej cenie. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Piotr Gałka napisal(a):

Ja do przetwornic uzywalem cyfrowego. Nie mialem zastrzezen.

Reply to
Marcin E. Hamerla

W dniu 2010-10-25 16:09, Marcin E. Hamerla pisze:

Obawiam sie ze za 800zl to o cyfrowym moze zapomniec, z tego co widze to znalogow na allegro nic sensownego nie widac w tej cenie.

Reply to
konieczko

Absolutnie nie. Do przetwornic również cyfrowy i do z długą pamięcią. W momencie, gdy przetwornica pracuje niestabilnie na oscyloskopie analogowym masz jeden wielki śmietnik i _nic_ z tego nie wywnioskujesz.

[ciach]

no dobra zacisnę zęby i wydam 1000 zł. Czy to coś zmieni? A przystawki do komputera?

Reply to
ToTylkoJa

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

A więc do wszystkiego powinien wybrać cyfrowy. Tylko czy długą pamięć za 800 dostanie... P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Te 10 ekranów to absolutne minimum. A to nie jest tak dużo.

Nawet 1000zl to za malo, kupisz za jakiegos uzywanego parchatego owona z pasmem 20MHz. Zeby kupic cos sensownego to jakis tektronix

np ten

konieczko

Użytkownik "ToTylkoJa" snipped-for-privacy@nie.chce.tego.poczta.fm> napisał w wiadomości news:ia46dl$740$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

To będzie wyrzucone 1000 zł Samochód jeżdżący też można kupić za 1000 zł, ale czy objedziesz nim świat dookoła ? Oscyloskop za 1000 zł Twoich oczekiwań nie spełni. Kup sobie takowy, będzie stał i zawadzał.

Reply to
grin

Taki:

się do zastosowań amatorskich dość dobry (ATTEN - pierwsze słyszę).

Mi od lat wystarcza cyfrowy 2x 150MHz 200Msps z buforem chyba 2k Ten ma 500Msps, bufor 32k. Tylko to pasmo.... P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Bylo niedawno. Wyszlo ze nie warto kupowac szmelcu. Dali mi namiary na podobno dobry. Ale narazie temat odpuscilem:

nadzieje ze nie polamie. Temat watka: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy

Reply to
ptoki

[ciach]

No właśnie boję sie że nawet kwarcu 24 MHz przy c2051 dokładnie nie zobaczę.

Reply to
ToTylkoJA

Hameg, tylko nie Hameg, nie Hameg, proszę.... nie Hameg.... a jeśli już musisz coś kupić to pamiętaj... NIE Hameg...... Hameg... o Boże tylko nie to... ;)

Irek.N. ps. to była 407-ka o ile pamiętam.

Reply to
Irek N.

Jeszcze mi się przypomniało... NIE Hameg......

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Irek N.

W dniu 2010-10-21 21:13, Mario pisze:

I tu sie bardzo mylisz, osobiscie znam sprzeta ponad 30 letnie ktore bija na glowe bele jakiego owona !

Reply to
konieczko

W dniu 2010-10-25 22:34, konieczko pisze:

Może. Ja znam z kolei ludzi, którzy kupują na allegro stary sprzęt a potem płaczą, że padł a nie ma na niego gwarancji. To w dużej części serwis oszustów i złodziei.

Reply to
Mario
[...]

Zanim kupiłem nowego "parchatego Owona", kupiłem na Allegro 3 inne, używane oscyloskopy i jeden używany miernik. Oduczyłem się kupowania używek z niekontaktującymi przełącznikami, rozkalibrowanymi zakresami, nieczynnymi funkcjami i wnętrznościami ruszanymi przez profanów.