Re: oscyloskop - jaki wybra? pierwszy

 > On May 19, 7:34 am, Jacek Radzikowski

Te, ktore znam maja timing spasowany na sztywno. Owszem, buforami o regulowanym opoznieniu mozna by wyrownac ew. opoznienia ale odbyloby sie to kosztem szumow.

Co do reszty - wszystko sie zgadza. Dodam jeszcze, ze sporo mozna naprawic po stronie cyfrowej, zwlaszcza jesli mozna zrobic troche zalozen na temat widma sygnalu.

Dlatego czasem matryca CCD i jeden przetwornik nie jest takie głupie.

To chyba za duzy przeskok dla mnie. Chodzi Ci o analogie (w kwestii rozrzutow i kalibracji) miedzy przetwornikami z przeplotem i bez a matrycami CMOS i CCD?

JD

Reply to
JD

JD napisał(a):

jeśli dobrze rozumiem przez bufor o regulowanym opóźnieniu rozumiesz coś cyfrowego, a to się robi analogowo, bardziej elementarnie, toć w końcu oscyloskop :-)

o to, że przy matrycy CCD jest ten sam przetwornik ADC dla każdej próbki i przynajmniej jeden strup z głowy. Mówię o przetworniku FISO, powszechnie stosowanym w oscyloskopach. Nawet jak jest przeplot. Na przykład pewien oscyloskop ma próbkowanie 10 GS/s zrobione na 4 przetwornikach 2,5 GS/s bazujących na CCD. Ostatecznie są 4 ADC a nie na przykład 40 po 250 MHz. Wiem, wiem, coś za coś.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki