urządzeń bluetooth

Może ktoś z was wie w jakiej klasie pracują moduły bt w telefonach, laptopach, telewizorach?

W mojej lokalizacji

- zasięg do słuchawek AirPods 2nd gen 7 metrów i więcej komórka (50 metrów), telewizor, usb dongle

- zasięg do słuchawek AirPods 2nd gen ledwo 1 metr karta wifi+bt, dwa laptopy z fabrycznym bt na pcb

laptopy rozumiem ale ta karta ma takie anteny że drzewa powinno wyginać.

PiteR

Z telewizorem, z iphone czy innym?

Nieslusznie - BT ma około 10m zasiegu, nawet z laptopa.

a) wifi moze jej przeszkadzac, b) wstawione gdzies za metalową obudowe ... moze anteny stlumione, albo w inną stronę promieniują

c) iphone (nowszy) ma jakis ambitny chip do odbierania, ustala kierunki itp. Ale te 5-10m to kazdy BT powinien miec.

d) wynegocjowało sie jakies low power i oszczedza?

J.F

PiteR snipped-for-privacy@fauszywy.pl napisał(a):

Zazwyczaj w klasie 2, czyli nadaje z mocą między 1 a 2,5 mW.

To są anteny przede wszystkim do WiFi a ich kształt jest zabiegiem marketingowym. Jakie są konkretnie parametry BT tej karty, nie wiadomo. Producent podaje jedynie, że wspierany jest Bluetooth w wersji 5. Można na tej podstawie domniemywać, że BT potraktowano tam po macoszemu. W każdym razie urządzenie musi trzymać się specyfikacji a nie zajmować się wyginaniem drzew. Zasięg zależy m.in. od czułości odbiornika, mocy nadawania, zysku anten i warunków propagacji. O ile wiem, nie ma negocjacji mocy nadawania.

Warto pamiętać, że w BT 4.0 wprowadzono Bluetooth Low Energy, który jest tak naprawdę oddzielnym protokołem, mającym z Bluetoothem wspólną praktycznie tylko nazwę. Służy on bardziej to zastosowań telemetrycznych, ale dźwięk też da się nim przesyłać.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

in <news:ujua3a2pgtv$. snipped-for-privacy@40tude.net user J.F pisze tak:

telewizor Samsung UE58RU7100KXXU, smartfon J5 2017 i usb dongle UB5A ze wszystkim ładnie się łączą i dają zasięg około 7 metrów. Muzyka bez jąkania się. Słuchawki AirPods, słuchawki JVC, głosniki bt, myszy, klawiatury i inne gady.

za to dwa laptopy dell 7280 i karta Archer TX50E to tych samych urządzeń grających to porażka 1 metr i dzwięk chrypi. Wystarczy zakryć uszy dłońmi i po muzyce. Stąd wnioskuje że sygnał rf jast bardzo słaby.

Jestem zszokowany że laptopy nie grają ładnie. Być może windows adaptuje moc na najniższą.

Archer TX50E

Czym sie rożni smartfon że może wysłać sygnał do słuchawek na 50 metrów? Tym że dopracowany? tym ze Samsung? tym że jest wsumie mocnym nadajnikiem?

Reply to
PiteR

Troche wątpie. Wyłacz wifi i sprawdz wtedy.

50 metrow na Bluetooth to jest naprawde dużo. A łącznosc jest dwustronna - trzeba jeszcze odebrac.

Te wieloantenowe ponoc potrafią dobrac anteny i wyprodukować wiązkę kierunkową - ale w Bluetooth to tego nie slyszalem.

J.F

in <news: snipped-for-privacy@40tude.net user J.F pisze tak:

To jest w metalowej hali 80x60m, która nie wpuszcza nawet gsm do środka. Rzadko da się zadzwonić. W środku z 50 smartfonów. Ze 20 komputerów z wifi. Zanim kupiłem AirPods chodziłem w takich słuchawkach

Być może odbicia pomagają w uzyskaniu zasięgu.

Najciekawsze dla mnie jest, że taka mała słuchaweczka jest w stanie dotrzeć przez te 50m do smartfona i zatrzymać odtwarzanie.

Reply to
PiteR

in <news:641447c0$0$19623$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>

user Grzegorz Niemirowski pisze tak:

Tak podejrzewam, że do wifi. Samo życie. Skoro karta ma kabel do usb to może wcale się nie łączy do anten wifi tylko ma antene na pcb ;)

Szkoda, że tplink produkuje coś co nie działa. Mogliby spytać Samsunga jak to zrobił w komórce że działa.

bo?

Podobno wszystkie są class 1 a programowo są ograniczane do class jaki ma być.

nie rozumiem co ma do rzeczy 4.0 musisz jaśniej

Reply to
PiteR

in <news:XnsAFC9EE4FB2504PanElektronik@127.0.0.1>

user PiteR pisze tak:

Siedzę teraz na lotnisku wokół mnie pierdylion ludzi. Zasięg bt z laptopa 0.5m :)

Jak wyciągnę ręce to przerywa muzyka.

Reply to
PiteR

W dniu 23.03.2023 o 06:28, PiteR pisze:

Córa miała to samo. BT w lapku, sterowniki Microsoft. Kupiłem jej "dongla" na USB 5

ale ściągnąłem inny sterownik (oryginalny) niż M$ i teraz może chodzić ze słuchawkami po mieszkaniu, 2 tygodnie temu to było.

Oryginalny BT w lapku wyłączyłem w BIOS.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

PiteR snipped-for-privacy@fauszywy.pl napisał(a):

Pewnie to był zbyt daleko idący wniosek, ale spodziewałem się, że Bluetoothem bardziej się pochwalą niż tylko stwierdzą, że jest.

Nie chodzi o wersję 4.0 jako taką, ale że od pewnego czasu istnieją równolegle niejako dwa Bluetoothy: tradycyjny i niskomocowy. Nie wiem jakie są dokładnie różnie w zasięgo, ale warto mieć to na uwadze.

Reply to
Grzegorz Niemirowski