ultradzwiekowy generator pary - HowTo ?

Witam!

Widzialem dzisiaj w sklepie zoologicznym takie cudo przy akwariach, dodatkowo jeszcze LEDami podswietlone. Od razu naszla mnie mysl, ze moze da sie jakos zrobic owo urzadzenie, nie angazujac w to 200PLN ktore kosztuje ono w sklepie. jaka jest w ogole zasada dzialania takiego generatora? i co maja z tym wspolnego ultradzwieki? No i czy ktos wie jak zbudowac przy pomocy "sznurka i plasteliny" takie ustrojstwo.

Reply to
damdam

Googlales ? Zasadza jest prosta - w srodku tej wody jest solidny przetwornik ultradzwiekowy. Fale generowane przez ten przetwornik docieraja do granicy woda/powietrze, gdzie powoduja powstawaniu wielu bardzo malutkich kropelek wody (rzędu mikrometrów chyba).. Blizszych danych nie mam (moc, czestotliwosc) wiec jesli grupowicze wiedza, to niech powiedzą. Przy pomocy plasteliny i sznurka chyba sie nie da, potrzebny przetwornik.

Reply to
fred cassidy

Mon, 26 Apr 2004 20:17:32 -0500 jednostka biologiczna o nazwie "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Zaraz zaraz, czy ja snie ??? Pszemol poleca allegro ? :-)

Reply to
BLE_Maciek

Pewnie ukradl, a teraz sam sprzedaje :-)

Ten temat był już poruszany na forum Elektroda.pl. Polski producent takich urządzeń jest tu

kosztuje ok 20zł a całe urządzenie 139zł

Reply to
henry1wie

Tue, 27 Apr 2004 09:02:23 -0500 jednostka biologiczna o nazwie "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No bo jak dotad twierdziles ze na allegro to sami oszusci, kombinatorzy i zlodzieje siedza. :->

Reply to
BLE_Maciek

Tue, 27 Apr 2004 13:30:20 -0500 jednostka biologiczna o nazwie "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ok, wprost tak nie powiedziales ale nie raz jak ktos wspomnial o allegro, to mozwiles ze sprzedaje pewnie kradzione rzeczy (por. watek o silniku od betoniarki (zaczyna sie od <bka8ia$bj1$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl>) ) itd.

Moglbym jeszcze kilka sporow z Toba na temat allegro wygrzebac, ale mi sie nie chce, bo zaraz musze uciekac do domu, a niestety do wtorku (tego w przyszlym tygodniu) nie ma mnie w robocie bo jest ten zasr... szczyt europejski i PW jest zamknieta :-(

Reply to
BLE_Maciek

Tue, 27 Apr 2004 14:25:23 -0500 jednostka biologiczna o nazwie "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ok. Niech Ci bedzie, ale jak za tydzien wroce to juz cos na Ciebie znajde ;-)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Przykro mi ale nadal uwazam ze to bzdura.

Jednak mailes (juz nie masz) dosc negatywny stosunek do allegro i nadal mnie dziwi ze je komus poleciles :-) Ale ok, skonczmy juz temat, nie ma sensu znowu tego rozgrzebywac.

Do zobaczeczenia w pier^Hknej unii europejskiej :-/

Reply to
BLE_Maciek