Układzik, sygnalizujący spadek napięcia poniżej 4,5 V

Witam

Przeszukałem już chyba wszystkie zasoby googla i nic na temat niestety nie znazłem Czy ktoś ma, albo wie gdzie można znaleźć jakiś schemat, który powoduje zaświecenie się diody LED, jeśłi napięcie na źródle spadnie poniżej 4,5 V ?

Wyddaje mi się, ze można coś takiego zrobić na 2 tranzystorach, ale za bardzo nie wiem jak, mógłby ktoś podrzucic mi schemacik?

Pozdrawiam __________________________________ Jacek Owczarczak: jowczarczak<at>interia.pl ------>

<-------

jacek

Poszukaj informacji o komparatorach.

Reply to
Marcin

Użytkownik "jacek" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:burroc$glh$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Wiem że _był_ taki sprytny schemacik na dwóch tranzystorach z migającym LED-em. Niestety ni za czorta nie potrafię sobie go przypomnieć. :-( EPanorama podaje parę przykładów, ale głównie na spec. kościach:

BTW. Czy potrzebujesz _dokładnie_ 4.5V? Być może dałoby się wykorzystać jakieś układy RESETu do uP? Mają w środku to co trzeba, czyli źródło napięcia odniesienia, komparator i MOSowy klucz na wyjściu. Zobacz np.:
(ew. TL7705) odpada bo bierze kilka mA na własne potrzeby. Ale może coś z Maxim-ów? Albo coś układów Microchip-a:
Microchip-a bierze z zasilania tylko 7uA:

Marek Dzwonnik

Poszedł na priva Tadek

Reply to
Tadek12

MCP100? Zaleta == SOT23 :-)

Reply to
jerry1111

Wystarczy jeden wzmacniacz oper. jako komparator. Trzeba tylko mieć napięcie odniesienia równe 4.5V niezależne od napięcia mierzonego ale to chyba nie problem. Zasilanie to nie problem bo to samo 4.5V możemy podpiąć pod +Vcc, wystarczy do zapalenia diody.

Pozdrawiam, Artur

Reply to
Artur Wydra