układ sygnalizujący naładowanie aku

w jaki sposób realizuje sie sygnalizacje naładowania akumulatora, tzn przy

14,5 V ukąłd ma przestac ładować ew przejśc z stan podtrzymywania napięcia

pojecia jakie mi sie z tym kojarzy to komparator napięcia .. ale cos blizej ...

Reply to
Konrad Rokicki

czy dobrze sie doszukalem np. lm358 (Voltage Reference, Comparator with Hysteresis)

Reply to
Konrad Rokicki

Użytkownik "Konrad Rokicki" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:d5amjg$2nbu$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Jak pogrzebiesz po googlach na stronach modelarskich to znajdziesz ciekawe i proste schematy, w roli głównej LM317 zabezpieczy Ci kontrolę prądu i ograniczy napięcie ładowania, a drobnych kilka elementów zaświeci LEDa że już gotowe :) Piotr

Reply to
Piotr

-- dokładnie to chciałem zrobic :-)

włąsnie tych kilku elementów szukam, i z tego co widze odpowieni bedzie lm358, ustawiam sobie napięcie refernencyjne i histeresze.

wydaje mi sie ze mozna tez to zrobic na zwykłym tranzystorze .. ale nie wiem jak..

może ktoś podpowie

Reply to
Konrad Rokicki

Użytkownik "Konrad Rokicki" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:d5b2gj$2tnl$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

no to masz, po czesku ale chyba dasz radę :)

Piotr

wow, jesli moj czeski jest dobry to SUPER DZIĘKI !!

Reply to
Konrad Rokicki

hmm ale .. NTG .. widział ktoś jakiego czeskiego translatora :-) ?

Reply to
Konrad Rokicki

Konrad Rokicki napisał(a):

Translatora nie namierzyłem ale słownik tak:

badworm