potrzebuje 8,4 v z ?elowego 12v aku co

Potrzebuje 8,4 v z żelowego 12v aku co polecicie poczatkującemu?

Chodzi o to bym sie nauczył przy tym tez, nie tylko o sam problem.

Wesołych świąt!!!

pozdr. Piotr

Reply to
Piotr Leszczyński

W pierwszej kolejności naucz się zadawać pytania zamiast ukrywać dane.

Jaki prąd?

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Przepraszam jak mówiłem jestem początkujący.

Prąd 0,5 A - 1,5 A

Zasilacz ma napisane że daje max 1,5 A.

pozdr

Wesołych świąt!!!

pozdr. Piotr

Reply to
Piotr Leszczyński

Piotr Leszczyński pisze: > RoMan Mandziejewicz napisał(a): >> Hello Piotr, >>

No to masz dwie opcje:

- stabilizator liniowy (ciągły)

- stabilizator impulsowy :)...

Ten pierwszy możesz zrobić na LM317 + dwa rezystory i 2..4 kondensatorki :)... i plus całkiem spory radiator :)...

Druga opcja, to układy impulsowe - niestety, z nimi jest tak, że albo montujesz i działa, albo nie działa, a wtedy bez oscyloskopu ciężko cokolwiek zdiagnozować :/...

Ten drugi sposób na pewno jest lepszy, gdyż daje sprawność rzędu 90%, w tym pierwszym stracisz ponad 30% energii "wyciągniętej" z akumulatora... no ale nie da się ukryć, że sposób pierwszy jest prostszy :)....

Montowałeś kiedyś coś elektronicznego?? ;>...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Mogę polecić gotową płytkę stabilizatora impulsowego:

EM

Konop napisał(a):

Chyba będzie to to :)

Szukałem w internecie o LM317, naprawdę tak tanio wyjdzie? Przeczytałem data sheet wydaje sie to dobre i proste rozwiązanie. Zrobienie impulsowego to za trudne dla mnie.

Jeszcze jest jedna opcja zmontowanie z 7 ogniw 1,2 V akumulatora na 8,4 V i zrezygnowanie z żelowego. Będę musiał policzyć co się opłaca.

Dzięki wszystkim za rady. Wesołych świąt!!!

pozdr. Piotr

Reply to
Piotr Leszczyński

Piotr Leszczyński pisze:

A ja zacznę od drugiej strony. A do czego to? O ile dobrze zrozumiałem to chcesz tym zastąpić już istniejący zasilacz. Często jest tak, że "zasilacz" to tylko trafo i mostek prostowniczy, a stabilizator jest w samym urządzeniu. Może zupełnie nic nie musisz robić? (ewentualnie tylko rezystor szeregowy)

Reply to
Andrzej W.

Użytkownik "Piotr Leszczyński" snipped-for-privacy@spam.me napisał w wiadomości news:fs6nlh$jl8$ snipped-for-privacy@news.onet.pl... Jeszcze jest jedna opcja zmontowanie z 7 ogniw 1,2 V akumulatora na 8,4 V i zrezygnowanie z żelowego. Będę musiał policzyć co się opłaca.

Pamiętaj, że podczas pracy napiecie będzie spadało (od 8.4 do 7V) w normalnym zakresie pracy akumulatorów. Nie wiem, co nato powie zasilane urządzenie. Unikniesz tego stosując stabilizator. pozdrawiam, Andrzej

Reply to
Andrzej

Andrzej W. napisał(a):

Chodzi o zrobienie batterypacka do kamerki. Kamerka ciągnie 7,4 z bateryjki, a 8,4 z zasilacza impulsowego.

Łatwiej podłączyć battery pack pod to wejscie 8,4 bo wystarczy, że pasującą wtyczke kupie. Łatwiej niz majstrowanie złącza tam gdzie bateria. Właściwie jest to tylko mozliwe gdybym zepsutą baterie gdzieś dostał.

Plus wejscia baterujnego to to, że kamera rozpoznaje spadek napięcia i ostrzega.

Nie nie sprawdzałem jeszcze ile daje zasilacz pod obciązeniem ale sądze, że 8,4, bo to nowoczesny impulsowy zasilacz.

DZIEKI wszystkim za pomnoc i rady.

pozdr. Piotr

Reply to
Piotr Leszczyński