Sruby...

Witam! Znalazlem ciekawy schemat, jednak tam cewki sa nawijane na srubach. Jest to opis z USA, wiec i ich oznaczenia srub. Sa tam sruby 1/4-10 i 6-19. Jak one sie maja do polskich? Ta 1/4-10 to chyba M6. A ta druga?

Pozdroo Karol

Reply to
Bizon

się przydały... Skończyło się wkręcaniem na siłę obciętej metrycznej...

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

A po im calowe???

Reply to
pisz_na.mirek

Ostatnie "calówki" sprzedali z licencją Fergussona do Polski :)

Ale po (chyba) dwudziestu latach znowu wprowadzili jednostki imperialne do programu szkolnego. Widocznie stara kadra poszła na emeryturę i nikt nie wie co znaczy ksi na manometrze.

Pewnie żal im wysiłku włożonego w normalizację w czasie II Wojny Światowej - bo właśnie wtedy powstał cal "metryczny" równy dokładnie 2.54 mm, wcześniej amerykańskie części nie pasowały do sprzętu brytyjskiego.

Reply to
pisz_na.mirek

psi nie ksi.

z krajów zaawansowanych technicznie jeszcze Nigeria ma cale ;-)

A ja kupuję śruby calowe u mojego lokalnego "srubokręta".

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

ksi też jest ;) To inaczej kpsi = psi * 1000

Co ja się swego czasu tego ksi naszukałem - też myślałem, że to literówka.

Reply to
pisz_na.mirek

ksia ich mać...

a ja się wkurzałem na footlamberty w LEDach.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok