triak logic level a tester

Czy triak typu BTB16 jest poprawnie wykrywany w testerze LCR T-7? U mnie pokazuje dwa rezystory. Nie mam nowego żeby sprawdzić, a ten co mam jest podejrzany.

Reply to
Mirek

W dniu 2020-09-11 o 20:44, Mirek pisze:

Uszkodzony, powinien pokazać tylko jeden rezystor bramka - anoda A1, do anody w środku A2 nie powinien nic pokazać.

Reply to
Janusz

użytkownik Mirek napisał:

LCR 7? Gógiel zwraca "gotronik" i 231pln. Kupowałem to to bez obudowy za bodaj 24-26 PLN u kitaja.

BF199 błędnie identyfikuje, tyle pamiętam.

Wszelkie autorskie klony kitajskie są kompilacją/przeróbką tego:
Z tego co pamiętam soft obsługiwał różne LCD, trza się zapoznać z plikami źródłowymi dla avrstudio.

Klon kitajski jest robiony pod "tańszy wyświetlacz graficzny". Przeca żaden kitaj nie wsadzi tam wyświetlacza za 2usd skoro można wsadzić wyświetlacz graficzny i do tego na czasie za 0,35 usd w detalu co zresztą jest praktyczne:)

Sprawdzenie triaka zasilaczem i rezystorami wydaje się raczej banalne.

Reply to
alojzy.nieborak

Triak po sprawdzeniu zasilaczem wygląda na dobry - załącza się w obie strony, bez wyzwolenia nie przewodzi. Nowy triak BTA16-800 wykrywany jest przez tester podobnie, czyli dwa rezystory (jeden kiloomy, drugi coś pod mega). To ciekawe, bo inne triaki wykrywa normalnie - za duży prąd wyzwolenia, czy napięcie przewodzenia?

Reply to
Mirek

To coś nie tak, może bardzo czuła bramka i go wyzwala.

Trudno wyczuć, ale zainspirowany wziąłem bt1327/800 i tester pokazał :) BJT-NPN hfe=28 ie=3,3mA ube=411mV ice0=12uA ices=11uA

1-E 2-C 3-B Triak oczywiście dobry :) tester także tzn inne tranzystory małej mocy wykrywa prawidłowo bo z tymi większej to już różn ie jest, np: IGBT 'widzi' jako jedną diodę D-S.
Reply to
Janusz